Jump to content
IGNORERAD

Billigaste Flygbolaget ?


jan53

Recommended Posts

<_< hej på er alla , jag undrar om de finns någon av er som vet vilket flygbolag som är det billigaste att flyga med nu i septembermånad? :dance1:
Link to comment
Dela på andra sajter

<_< hej på er alla , jag undrar om de finns någon av er som vet vilket flygbolag som är det billigaste att flyga med nu i septembermånad? :dance1:

Beror ju lite på hur lång tid du vill lägga på flygandet men här är ett par sökmotorer så kan man ju alltid kolla flygbolaget direkt när man hittat billigast hur mycket resebolaget lägger på:

http://www.supersavertravel.se/flyg?source=tradedoubler

finns säkert fler men dessa känner jag till

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkish airline tycks vara billiga, kolla dem.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Här har du ett par bra sökmotorer som söker på en massa resebyråsajter vid en sökning.

www.flygresor.se

www.luftgrop.se

mvh

E K T

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har börjat använda www.kelkoo.se de söker igenom ca 25 olika nätresebyråer.

Jag har tex bokat i februari med Turkish Airlines för 5500 kr, mycket bra pris tycker jag speciellt med tanke på att det är mitt i högsäsongen. En kompis till mig har även bokat för samma pris till november.

Men jag tror de flesta sajter kommer upp med samma priser och bolag så man kan nog använda vilket som.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har börjat använda www.kelkoo.se de söker igenom ca 25 olika nätresebyråer.

Jag har tex bokat i februari med Turkish Airlines för 5500 kr, mycket bra pris tycker jag speciellt med tanke på att det är mitt i högsäsongen. En kompis till mig har även bokat för samma pris till november.

Men jag tror de flesta sajter kommer upp med samma priser och bolag så man kan nog använda vilket som.

/ Joe

Nu är det så att högsäsong räknas från 15 dec-15 jan, enligt resebyråerna, efter 15 jan. sänker dom biljettpriserna,

det var svaret jag fick på resebyrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

<_< hej på er alla , jag undrar om de finns någon av er som vet vilket flygbolag som är det billigaste att flyga med nu i septembermånad? :dance1:

Ett tips bara: var uppmärksam på transfertiderna på de billigare resorna. Själv har jag hittat jättebra priser med t.ex. Swiss, Turkish och Finnair men då är det inte helt sällan >10 timmars väntetid på någon tråkig flygplats. Dock kan det i dessa fall vara värt att kolla upp de olika bolagens erbjudanden angående gratis hotell vid långa transfertider. En kompis fick t.ex. gratis rum på 5-stjärnigt hotell i Turkiet för ett tag sedan. Kan ju bli en trevlig "minisemester" om man planerar en sådan bra! :)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips bara: var uppmärksam på transfertiderna på de billigare resorna. Själv har jag hittat jättebra priser med t.ex. Swiss, Turkish och Finnair men då är det inte helt sällan >10 timmars väntetid på någon tråkig flygplats. Dock kan det i dessa fall vara värt att kolla upp de olika bolagens erbjudanden angående gratis hotell vid långa transfertider. En kompis fick t.ex. gratis rum på 5-stjärnigt hotell i Turkiet för ett tag sedan. Kan ju bli en trevlig "minisemester" om man planerar en sådan bra! smile.gif

Helt riktigt många lågpris inte alla har ju en otrolig total restid. Vår kompis testade Ethiad förra året utan att kolla

den totala restiden utan fokuserade mest på priset det slutade med 27timmar från Landvetter till BKK. Det var ett

stopp i Franfurt på 10timmar sen stopp i Abu Dabi sen BKK. Så man bör ju vädera restid kontra biljettpris tycker jag.

Lars60 hittade ju ett bra pris med Thai som kör direkt från STO eller CPH då vet man att man har sina 10-11 tim ner.

Men sen tycker jag Thai ska få en känga för sin flygplansflotta från Scandinavien ner till BKK gamla skrotplan sen 80-talet

men ändå tar bra betalt när det inte är kampanj, nu höjdes skatten i juli och enligt rykten ska den höjas igen i aug/sept.

Weekend tillägg började dom ju med för nåt år sen, snart får man väl betala extra om man väger över 100kg som en

del flygbolag vill. Jag läste ett inrikesbolag på Filippinerna där man blir nekad att flyga om man väger över 100kg.

Nu reser man ju alltid med thai för att det är direkt men börjar fundera på att se sig om efter alternativ.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv via mrjet.se när jag och polaren drog ner.

Men om man ser till det med ändrad rutt (thai->swe) så hittades denna sida riktigt bra priser.

Dock får man befinna sig i Thailand om man ska beställa från dom.

Minus med den sidan är verkar som dom uppdaterar den manuellt, så bäst är att ringa dom och kolla av priserna och lediga platser :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ang. Savflights, så har vi bokat svärmors resa med de. Ganska så otrevligt bemötande och trots bokning och betalning hade de mage att några dagar senare begära 10 000 baht ytterligare. Som vi givetvis inte betalade. Men de fick ett obehagligt telefonsamtal av min hustru istället. Hyfsade priser på Saveflights men man bör hålla ögonen öppna.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Savflights, så har vi bokat svärmors resa med de. Ganska så otrevligt bemötande och trots bokning och betalning hade de mage att några dagar senare begära 10 000 baht ytterligare. Som vi givetvis inte betalade. Men de fick ett obehagligt telefonsamtal av min hustru istället. Hyfsade priser på Saveflights men man bör hålla ögonen öppna.

har bokat med Saveflight 2ggr det har funkat jättebra,fråga efter Jane hon ringde tom upp min tirak och förklarade hur hon skulle göra vid incheckning

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Savflights, så har vi bokat svärmors resa med de. Ganska så otrevligt bemötande och trots bokning och betalning hade de mage att några dagar senare begära 10 000 baht ytterligare. Som vi givetvis inte betalade. Men de fick ett obehagligt telefonsamtal av min hustru istället. Hyfsade priser på Saveflights men man bör hålla ögonen öppna.

Bra SwedenFarang att du talar om sånt för det är mycket ruffel och båg i flyg och resebranchen för både erfarna och oefarna.

När folk väl har betalat deposit så försöker som du säger vissa att mjäölka lite till när dom har en fast.

Sen ska man vara på sin vakt med billiga bolag som det där PB-Air tror jag det hette som aldrig flög en enda

passagerare, en som jag känner skulle ner med familj 5pers och resan betald men dom pengarna vart dom

blåsta på så dom fick köpa nya plåtar för ungarna var ju lovade och det är ju inte lätt att förklara för dom vad

som har hänt.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair och Thai har billiga biljetter mellan augusti-oktober. ToR ligger på runt 5000 inkl skatter.

Själv bokade jag min biljett via www.destination.se

Thai från Arlanda-Bangkok, 5600:-. Polarn boka med Finnair i oktober från Landvetter och pröjsa 4800:-

drinks.gifdance1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta optimala lågprisflyget beror mycket på vilken flyplats du åker ifrån. Stockholm har sina fördelar då det är fler flygbolag att välja mellan, men tillkommande resekostnader till Stockholm väger snabbt tyngre än besparingarna. Göteborg har tex inte ”Turkish Airlines” men å andra sidan mycket bra och billig anknytning till London, Berlin och framförallt Frankfurt där priserna överlag är väsentligt lägre till Bangkok än i Sverige. Det går numera bra att söka flyg ifrån dessa ställen och betala i Sverige med kort. Ofta tar man sig dit för någon hundralapp med europeiskt lågprisflyg. Att behöva byta flygbolag innebär visserligen en risk men den är försumbar i förhållande till de tusenlappar man kan spara in.

När det gäller val av sökmotor så är de flesta lite korrumperade och prioriterar agenter som ”sponsrar” dem, samtidigt som de är begränsade i sitt urval. Det gäller att hitta en sökmotor som söker i många andra sökmotorer och kan anses relativ opartisk. Där tycker jag att ”Pricerunner” har en oslagbar fördel (http://resor.pricerunner.com/se/pricerunner/). Försök sedan att söka ifrån andra europeiska flygplatser för att få en bättre kostnads- och konkurrensbild. Om man är flexibel lönar det sig att variera ut- och hemresedagar. Man ser genast stora prisskillnader genom att bara ändra med någon dag framåt eller bakåt. Se också upp med tillkommande bokningskostnader. Webbsidorna är fortfarande ofta utformade på ett lurigt sätt där man aktivt måste välja bort olika försäkringar. Dessa försäkringar är för de flesta värdelösa eftersom de redan har täckt in riskerna i sin hemförsäkring. Kolla upp hemförsäkringen och gardera med ”Resplus” eller motsvarande. De är mycket billigare och framförallt mycket mera ändamålsenliga när olyckan skulle vara framme på en resa.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...