Jump to content
IGNORERAD

Nattliga samtal


broder tuk tuk

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja han har ju både ryggrad och pungkulor, till skillnad mot dig Fru Lättkränkt 😁

 

Ser du inte att ingen vill kommentera eller karma dina inlägg, förstår du inte, du är ute

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Jive

    9

  • Kenneth4618

    8

  • frogfish

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

conservator
12 minuter sedan, skrev Boa52:

Ser du inte att ingen vill kommentera eller karma dina inlägg, förstår du inte, du är ute

Ni har i alla fall det gemensamt att ni ägnar er åt karmaanalyser :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev conservator:

Ni har i alla fall det gemensamt att ni ägnar er åt karmaanalyser :-)

När har jag ägnat mej åt karma analyser, visa det snälla inte bara tjasf

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
16 minuter sedan, skrev Boa52:

Ser du inte att ingen vill kommentera eller karma dina inlägg, förstår du inte, du är ute

Du kommenterade just det inlägget. 😂

Självmål igen 😊

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 minut sedan, skrev Boa52:

När har jag ägnat mej åt karma analyser, visa det snälla inte bara tjasf

Du hade ju precis koll på om Mr K hade fått karma eller ej,  så du behöver inte gå långt tillbaka för att se detta inlägg !

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du kommenterade just det inlägget. 😂

Självmål igen 😊

Ingen karma till dej

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev conservator:

Du hade ju precis koll på om Mr K hade fått karma eller ej,  så du behöver inte gå långt tillbaka för att se detta inlägg !

Jag läser ju alla inlägg innan jag skriver. Helt klart ser jag om nån fått godkänt eller inte, Läser alla innan jag xvarar

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Ingen karma till dej

Snart blir det liten resetråd igen.  Då ska jag njuta av karmans ljuva sötma igen 😂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
8 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag läser ju alla inlägg innan jag skriver. Helt klart ser jag om nån fått godkänt eller inte, Läser alla innan jag xvarar

ok, det var inte mer än så jag kommenterade !

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
59 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag läser ju alla inlägg innan jag skriver. Helt klart ser jag om nån fått godkänt eller inte, Läser alla innan jag xvarar

HUR du läser dessa ”alla inlägg” är ett kapitel för sig. Det verkar inte som att du riktigt får med dig hela texten

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Snart blir det liten resetråd igen.  Då ska jag njuta av karmans ljuva sötma igen 😂

Hoppas ni reser innan Sverige hamnar på Thailands lista över länder som de kräver friskhetsintyg från resenärerna eller 14 dagars karantän pga risken för smittbärarande av Corona viruset,,,

Det kan inte vara många dagar kvar innan det blir ett faktum.

 

Naturligtvis tror jag att Thailand ljuger om hur många smittade de har, det verkar ha stannat strax under 50 patienter för några veckor sedan, för att försöka lura dit turister...

Eller så är de världsledande på att stoppa smittan

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Tommy:

Hoppas ni reser innan Sverige hamnar på Thailands lista över länder som de kräver friskhetsintyg från resenärerna eller 14 dagars karantän pga risken för smittbärarande av Corona viruset,,,

Det kan inte vara många dagar kvar innan det blir ett faktum.

 

Naturligtvis tror jag att Thailand ljuger om hur många smittade de har, det verkar ha stannat strax under 50 patienter för några veckor sedan, för att försöka lura dit turister...

Eller så är de världsledande på att stoppa smittan

 

 

MVH

Ja det kan ju tyvärr hända 🙁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Tommy:

Hoppas ni reser innan Sverige hamnar på Thailands lista över länder som de kräver friskhetsintyg från resenärerna eller 14 dagars karantän pga risken för smittbärarande av Corona viruset,,,

Det kan inte vara många dagar kvar innan det blir ett faktum.

 

Naturligtvis tror jag att Thailand ljuger om hur många smittade de har, det verkar ha stannat strax under 50 patienter för några veckor sedan, för att försöka lura dit turister...

Eller så är de världsledande på att stoppa smittan

 

 

MVH

Om Thailand ljuger, tror jag inte de ljuger så mycket. Malaysia, Singapore etc verkar inte hellre ha någon smittspridning. 

Skulle tro att värmen är en begränsande faktor i dessa länder. Även det fuktiga klimatet verkar hjälpa till. 

 

Spridningen av viruset sker till stor del droppformat vid nyssningar. Vid torr luft som vi har i ett kallt klimat sprids smittan mycket längre än vidfuktigt klimat. T.ex. norra italien är torrare än södra delarna av landet. Det är tillsammans med ouppmärksamhet nog förklaringen till varför smittspridningen varit så stor där. 

Vid ett fuktigt klimat faller dropparna snabbare till marken och smittan sprids inte längre sträckor. Luftfuktare borde vara slutsålda för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Hoppas ni reser innan Sverige hamnar på Thailands lista över länder som de kräver friskhetsintyg från resenärerna eller 14 dagars karantän pga risken för smittbärarande av Corona viruset,,,

Det kan inte vara många dagar kvar innan det blir ett faktum.

 

Naturligtvis tror jag att Thailand ljuger om hur många smittade de har, det verkar ha stannat strax under 50 patienter för några veckor sedan, för att försöka lura dit turister...

Eller så är de världsledande på att stoppa smittan

 

 

MVH

Varje dag är det långa reportage på thaiTV hur detta sköts i Thailand och här lämnas inget åt slumpen. Alla passagerare på flygplatserna screenas t ex. Detta är en jätteapparat här. Det är andra länder som är slappa, samt har ett klimat som viruset gillar.

Jag tror inte att Thailand mörkar något, det skulle inte hålla i längden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag kollat ett nytt reportage på morgonTV hur detta sköts i olika delar av landet. Hur man skall förhålla sig, vilka masker man ska ha och inte ha oxh hur de skall användas mm, mm.

Detta är en stor grej i Thailand, som de tar på största allvar.

PM Preyut gick igår ut med en uppmaning till sina ministrar att hålla en transparent linje, vara ärliga och säga precis som det är.

Det är så djävla orättvist att skriva som du gör, Tommy, - "naturligtvis tror jag att Thailand ljuger....".

Vad då "naturligtvis"?

Jag är glad att jag bor i Thailand i detta läge och inte i Sverige.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

Hoppas ni reser innan Sverige hamnar på Thailands lista över länder som de kräver friskhetsintyg från resenärerna eller 14 dagars karantän pga risken för smittbärarande av Corona viruset,,,

Det kan inte vara många dagar kvar innan det blir ett faktum.

 

Naturligtvis tror jag att Thailand ljuger om hur många smittade de har, det verkar ha stannat strax under 50 patienter för några veckor sedan, för att försöka lura dit turister...

Eller så är de världsledande på att stoppa smittan

 

 

MVH

 

10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det kan ju tyvärr hända 🙁

Ja om de kommer att kräva läkarintyg så är det väl kört att åka till Thailand eftersom det knappast går att fixa i Sverige. Då antar jag att de också kan ställa in alla flyg tills vidare. 14 dagars självkarantän kanske inte betyder så mycket om dom inte har tänker sätta bevakning på folk 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja om de kommer att kräva läkarintyg så är det väl kört att åka till Thailand eftersom det knappast går att fixa i Sverige.

Varför tänkte du att det inte skulle gå, det ser jag som ett mindre problem, särskilt för dig som bor i Stockholm.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför tänkte du att det inte skulle gå, det ser jag som ett mindre problem, särskilt för dig som bor i Stockholm.

Ja man läser ju sjuka i Sverige som har blivit nekad provtagning. Då tänker jag nog att det kan vara problem att få till för att får resa på semester. Var går jag på får ett frisktintyg med negativt prov mot Corona då i Stockholm? För jag antar väl att de är ett negativt Coronaprov som är intressant.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Ja man läser ju sjuka i Sverige som har blivit nekad provtagning. Då tänker jag nog att det kan vara problem att få till för att får resa på semester. Var går jag på får ett frisktintyg med negativt prov mot Corona då i Stockholm? För jag antar väl att de är ett negativt Corona prov som är intressant.

Jo på allmänvården, men finns ju massor av privata kliniker i bla Stockholm som kan utfärda ett friskintyg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Jo på allmänvården, men finns ju massor av privata kliniker i bla Stockholm som kan utfärda ett friskintyg.

Ok det låter bra då får jag väl googla på privat klinik då eller nått gissar jag. Allmänvården är jag tveksam till att de fixar det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan, googla på coronatest så ser du att,det är inte helt lätt att få bli testad. Frågan är om ett intyg är tillräckligt motiv för att bli testad.

Sedan kan man ju undra vad ett intyg från en klinik i Stockholm är värt. Du kan ju bli smittad under tiden mellan provtagning och resa.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Mankan, googla på coronatest så ser du att,det är inte helt lätt att få bli testad. Frågan är om ett intyg är tillräckligt motiv för att bli testad.

Sedan kan man ju undra vad ett intyg från en klinik i Stockholm är värt. Du kan ju bli smittad under tiden mellan provtagning och resa.

Friskintyg borde räcka, är man frisk så är man...

Tror det inte finns något officiellt doc för just Corona.

Tex medicinskaintyg.se jag brukar ta friskintyg för mitt jobb där, de känns serösa, ligger på Sveavägen.

83B26733-49C4-4F54-AEF7-DB252B1F670A.thumb.png.331644c2185c1e44d6d0bba1943b5e31.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/halsointyg-covid19.page

 

 

Enligt Thaiairways webbsida krävs från riskzoner ett hälsointyg där corona test ska ha gjorts inom 48 timmar innan avresa och som visar att man varit negativ de senaste 14 dagarna om jag fattar saken rätt. Sedan ska man fylla i ett T8 för att visa upp på slutdestinationen. Jag tror inte det är superenkelt att fixa i dessa tider men jag hoppas jag har fel i fall Sverige hamnar på listan.

 

image.png.b1da2c1766dab5f28220609f2e759655.png

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jive:

Nu har jag kollat ett nytt reportage på morgonTV hur detta sköts i olika delar av landet. Hur man skall förhålla sig, vilka masker man ska ha och inte ha oxh hur de skall användas mm, mm.

Detta är en stor grej i Thailand, som de tar på största allvar.

PM Preyut gick igår ut med en uppmaning till sina ministrar att hålla en transparent linje, vara ärliga och säga precis som det är.

Det är så djävla orättvist att skriva som du gör, Tommy, - "naturligtvis tror jag att Thailand ljuger....".

Vad då "naturligtvis"?

Jag är glad att jag bor i Thailand i detta läge och inte i Sverige.

 

De sköter sig säkert lika bra som andra liknande stater, det kan vi bara spekulera om.

 

MEN, det är lite skumt med de låga rapporterade siffrorna i Thailand. Samtidigt som de kontakter jag har säger att sjukhusen (iaf i Buriram) är fulla med människor som har "lunginflammation", och där det dör folk av detta dagligen. En sån här "lunginflammationsepidemi" har de aldrig sett tidigare.

 

Men det kan ju vara "vanlig" lunginflammation också, dock finns det nog fog för att vara lite skeptisk till vad som kablas ut från officiellt håll, inte bara i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev frogfish:

De sköter sig säkert lika bra som andra liknande stater, det kan vi bara spekulera om.

 

MEN, det är lite skumt med de låga rapporterade siffrorna i Thailand. Samtidigt som de kontakter jag har säger att sjukhusen (iaf i Buriram) är fulla med människor som har "lunginflammation", och där det dör folk av detta dagligen. En sån här "lunginflammationsepidemi" har de aldrig sett tidigare.

 

Men det kan ju vara "vanlig" lunginflammation också, dock finns det nog fog för att vara lite skeptisk till vad som kablas ut från officiellt håll, inte bara i Thailand.

I Pattis är det iaf som vanligt, både hos tandläkare, sjukhus och för övrigt i byn.

Nja, vanligt och vanligt, det finns inga, eller få, turister här.

Du skulle nog få en annan bild om du vore här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...