Jump to content
IGNORERAD

Vad Skulle Ni Gora?


Guest Atom

Vad skulle ni gora?  

108 röster

  1. 1. Om du var ekonomiskt oberoende skulle du da sluta jobba och var skulle du bo?

    • Sluta jobba, bo i Sverige
      10
    • Fortsatta jobba, bo i Sverige
      11
    • Sluta jobba, bo i Thailand
      43
    • Fortsatta jobba, bo i Thailand
      34
    • Sluta jobba, bo i tredje land
      8
    • Fortsatta jobba, bo i tredje land
      2


Recommended Posts

En liten undersokning sa har pa lordagskvallen. Nagra fortydliganden:

Med "Ekonomiskt oberoende" menar jag att man har tillrackligt mycket pengar for att leva bekvamt resten av sitt liv, inte nodvandigtvis jatterik.

Med "Fortsatta jobba" menar jag nagon typ av sysselsattning som man har lon for eller som bringar in pengar, typ egen foretagare.

Sjalv skulle jag "Fortsatta jobba, bo i Thailand", iaf i nagra ar till. Jag skulle dock forhandla mig till en langre semester sa att jag kunde spendera en storre del av sommaren i Sverige.

Det finns givetvis de som redan slutat jobba av diverse anledningar men ni kan ju valja "sluta jobba" eller vad ni tycker passar, sa vetenskapligt ar det inte smile.gif

Med "bo" menar jag dar man har sin huvudsakliga bostad, man kan givetvis ha mer an en och/eller resa runt.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    5

  • jannegbg

    5

  • Jive

    2

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag skulle fortsätta jobba. Öppna en liten strandbar utan några ekonomiska förväntningar överhuvudtaget. Bara ha öppet ibland och dess emellan resa runt i hela Asien samt jobba med någon form av välgörenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle Sluta jobba och resa runt och se mig kring.

På vintern bo i Pattaya.

Sommaren i Skåne.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle Sluta jobba och resa runt och se mig kring.

På vintern bo i Pattaya.

Sommaren i Skåne.

pigge01

hej pigge

du är alt en riktig gottegris

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag ska tolka det som "tredje land" eller inte :)

hej tillhör inte skåne danmark

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi klargöra här lite.

Ja, Skåne är Danmark.

Det vet vi alla :)

Lika så att vi är medvetna att Göteborg är ett stort gruppboende för efterblivna fiskare :mdr:

Utan Stockholm hade allt runt oss fått äta barkbröd till frukost lunch och middag :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog jobba med grejer som jag fann intressanta(vilket aldrig har hänt)lite grand när jag kände för det utan

att tänka på högsta möjliga avkastning. Bo i Sverige på sommaren, tillbringa övrig tid i Thailand samt resa runt en

massa i resten av världen. Men sitta här och önskedrömma är en sak. Få någonting gjort och förverkliga drömmmarna är

ju dessvärre en annan...

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi klargöra här lite.

Ja, Skåne är Danmark.

Det vet vi alla :)

Lika så att vi är medvetna att Göteborg är ett stort gruppboende för efterblivna fiskare :mdr:

Utan Stockholm hade allt runt oss fått äta barkbröd till frukost lunch och middag :)

hej

nja fjollträsk lever på att det är våran huvudstad , annas hade det sett annolunda ut. ni kan ju varken spela fotboll eller ishocky

det sista svider nog en del

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade, till en början, ägnat all tid till att resa i Thailand och övriga Asien. Därefter hade jag nog satt mig ned och funderat på en lämplig rörelse/hobby att syssla med i Thailand.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

nja fjollträsk lever på att det är våran huvudstad , annas hade det sett annolunda ut. ni kan ju varken spela fotboll eller ishocky

det sista svider nog en del

hehe, men iaf, vi betalar skatt som inte vissa andra gör :whistle:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

nja fjollträsk lever på att det är våran huvudstad , annas hade det sett annolunda ut. ni kan ju varken spela fotboll eller ishocky

det sista svider nog en del

Gnaget slog Sillstryparna senast dom spelade :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

...och så blev det en tråd om rivaliteten mellan storebror och lillebror och några halvkassa svenska fotbollslag. :crazy::kort:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

...och så blev det en tråd om rivaliteten mellan storebror och lillebror och några halvkassa svenska fotbollslag. crazy.gif1zgarz5.gif

Jag far ju skylla mig sjalv eftersom det var jag som startade med min skanekommentar. Folk diskuterar det som intresserar dem, annars funnes ju inte Bingolotto :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu mot förmodan skulle bli helt ekonomiskt oberoende någon gång, så skulle jag sluta jobba omgående i Sverige.

Sen fick det bli Thailand och nån bar eller nått att pyssla med där. Måste ha nått att göra :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle fortsatta jobba da jag tycker det ar kul. Skulle dessutom kanske t.o.m stanna i Thailand. Att ha mkt pengar i Thailand ar helt javla underbart sa varfor inte. Dock ar nog Thailand ocksa ett av de kanske samsta alternativen om man har en tunn planbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag vara ärlig så känns tanken på att någon gång i framtiden bli ekonomisk oberoende tämligen avlägsen. Inte särskilt optimistiskt kanske men

att tillskansa sig stålar genom Bingolotto samt andra spel, ett fett arv, giftemål eller via ett väl utfört bankrån skulle väl vara några

möjligheter till rikedom i så fall, dock ej så troliga. Vore kul att höra hur andra ser på sina chanser till ett liv i sus och dus och en massa

pengar och om det är något som de regelbundet och målmedvetet planerar inför.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

hej

nja fjollträsk lever på att det är våran huvudstad , annas hade det sett annolunda ut. ni kan ju varken spela fotboll eller ishocky

det sista svider nog en del

Jag skulle fortsätta jobba samt bo i Malmö/Khrung Thep. Malmöregionen är ju Sveriges dynamo och Khrung Thep är Thailands, så det är ett enkelt val.

När det gäller fotboll bör det tilläggas att det går i vågor och snart är ordningen återställd (tippar på 2010/11) dvs di blåe rules again.

//Khun Somtam .. med årskort på Swedbank Arena

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle fortsätta jobba samt bo i Malmö/Khrung Thep. Malmöregionen är ju Sveriges dynamo och Khrung Thep är Thailands, så det är ett enkelt val.

När det gäller fotboll bör det tilläggas att det går i vågor och snart är ordningen återställd (tippar på 2010/11) dvs di blåe rules again.

//Khun Somtam .. med årskort på Swedbank Arena

hej khon somtam

förstå mig rätt, jag har flera kompisar från skåne som är dundergoa gubbar , kanske du har rätt om att det är sverges dynamo , men ishocky har ni inte lärt er.däremot fotboll är jag lite osäker,densom lever få se.

nu till frågan. jag skulle alldrig starta ett företag o konkurera med en thaiare, varför,man har tillräkligt med pengar, varför inte börja med flugfiske som gjort i 25 år. jag är lite inne på joints ide. jag skulle vilja dela ut gratis hjälmar till alla barn i den provins jag väljer att bosätta mig i... en annan ide som jag fick i skrivade stund, varför inte avlöna en polis samt 10 junkis för att åka runt på skolor o informera om knark.. sedan vill jag hylla bill gates inte för windows utan hans välgörenhet,

jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock ar nog Thailand ocksa ett av de kanske samsta alternativen om man har en tunn planbok.

Hmm...befinner mig nog hellre i Thailand än i Sverige med en tunn plånbok :blink:

Ps. Hur citerar man nu för tiden om man vill få med den citerades namn? :unsure:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på sluta jobba och bo i 3e land. jag skulle sluta jobba och resa runt i världen och besöka alla platser man är nyfiken på.Påskön,Delar av Afrika,mer av Sydamerika mm.Senare skulle man kanske slå sig ner i Thailand eller annat land och starta nån liten rörelse för att ha lite ansvarsfullt och göra ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på sluta jobba, bo i tredje land - om man nu kan kalla en 75m-yacht för tredje land.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstade, sluta jobba (har jag redan gjort) bo i tredje land (har jag gjort) därför att jag älskar Nya Zeeland. Dessvärre har man i NZ ganska stränga regler för immigration som jag ej är kvalificerad till. Men OM ekonomin tillät blev jag garanterat Kiwi på heltid.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...