Jump to content
IGNORERAD

Vad Skulle Ni Gora?


Guest Atom

Vad skulle ni gora?  

108 röster

  1. 1. Om du var ekonomiskt oberoende skulle du da sluta jobba och var skulle du bo?

    • Sluta jobba, bo i Sverige
      10
    • Fortsatta jobba, bo i Sverige
      11
    • Sluta jobba, bo i Thailand
      43
    • Fortsatta jobba, bo i Thailand
      34
    • Sluta jobba, bo i tredje land
      8
    • Fortsatta jobba, bo i tredje land
      2


Recommended Posts

Jag skulle fortsätta arbeta deltid, bo kvar i London och resa en jävla massa! Jag kan som tur är anpassa mitt jobb lite hur jag vill. Arbeta lite mycket, sällan eller ofta. Jag hoppas om nått år att friheten ska vara ännu större.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    5

  • jannegbg

    5

  • gubben4906

    2

  • honken

    2

Mest aktiva i denna tråd

:great: Vad sysslar du med korp om man får fråga?

Nyfiken i en strut

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog fortsätta jobba i sverige med det jag gör nu(lastbilschaufför)men på mina villkor när jag har lust.Bo kvar i Sverige som bas men även bo en stor del i Thailand.Resa mycket som tusan å se fler länder som man inte hunnit med ännu.Mvh limpan.

limpan

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstade, sluta jobba (har jag redan gjort) bo i tredje land (har jag gjort) därför att jag älskar Nya Zeeland. Dessvärre har man i NZ ganska stränga regler för immigration som jag ej är kvalificerad till. Men OM ekonomin tillät blev jag garanterat Kiwi på heltid.

Baa

hej Baa.nu ska jag gå lite offtopic med tråden,men det ser ut som att du sitter i ett fordon liknade mitt på din avatar? Själv sitter jag i den bob Jamaicas landslag åkte med i Os i Lake Placid,den står på en strand i Negril(Jamaica)

Lite mer topic..Jag checka lite med det du prata om jobb i NZ.Just nu verkar det vara ganska svårt o komma in där utan kontakter.

Hursom.hoppas du har det gott.Kanske syns vi i Udon i Vinter?

Mvh Jocke :-)

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Blev tyvärr tvungen att rösta på det sjätte alternativet då det saknades andra valmöjligheter...

Ändrades av twilight
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att 65% av de som rostat hittills skulle valja att bo i Thailand, framforallt med tanke pa ett antal tradar den senaste tiden om hur allt blir samre for utlanningar i Thailand. Annu mer anmarkningsvart ar att sa manga tankt sig att dessutom jobba i Thailand trots att de inte behover det for ekonomins skull, kanske en forutsattning ifs smile.gif, och trots att flera papekat hur omojligt det ar for utlandska foretagare i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

nja fjollträsk lever på att det är våran huvudstad , annas hade det sett annolunda ut. ni kan ju varken spela fotboll eller ishocky

det sista svider nog en del

:crazy: Du är bara avundsjuk att vi uppe i fjollträsk har PRIDE. På landsbyggden är det för mycket rasism, rädsla för förändringar, gnäll på feta farangkärringar. Från Skåne kommer de flesta feta männen som sitter i baren och knappt kan andas på grund av övervikt. Jag tillhörde de jättefeta själv en gång i tiden men har gått ner från 121 kilo 2006 till 104 idag.

Sen det här med fotboll och hockey, hur kan personer som bor i fjollträsket Sverige över huvud taget prata om fotboll. :crazy:

Sverige är ett land som är underbart att bo i på sommaren men lite jobbigt att bo i resten av året. Får jag bestämmna så skulle min dröm vara att vann jag pengar så skulle jag göra följande: Flytta till Thailand eller annan land i Asien, bo där 8 till 9 månader/år. Resten av tiden skulle jag bo i Sverige och umgås med dotter och hennes familj. I Thailand om jag bor där skulle jag resa runt mycket, ta många bilder och visa de här på MPR, skulle troligen bo antingen i Si Saket eller Chiang Mai eller något annat likvärdigt ställe, men aldrig i Pattay/Phuket, blir det för jobbigt kan jag alltid resa ner till Bangkok eller Pattaya/Jomtien över en helg.

Det var lite som jag kände så här spontant när jag sitter på jobbet och tar det lugnt en stund.

:whistle: gubben :whistle:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Du är bara avundsjuk att vi uppe i fjollträsk har PRIDE.

Vad tror du skulle hända om hetero skulle hångla lika öppet som bögarna och flatorna tillåts göra under PRIDE i Sthlm.

Förargelseväckande beteende - SURE!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att 65% av de som rostat hittills skulle valja att bo i Thailand, framforallt med tanke pa ett antal tradar den senaste tiden om hur allt blir samre for utlanningar i Thailand. Annu mer anmarkningsvart ar att sa manga tankt sig att dessutom jobba i Thailand trots att de inte behover det for ekonomins skull, kanske en forutsattning ifs smile.gif, och trots att flera papekat hur omojligt det ar for utlandska foretagare i Thailand.

Visst är det märkligt! Kanske man som svensk är lite för jordbunden och har svårt att föreställa sig ett sådant liv som Du beskriver.

Kan tänka mig att om den stora drömmvinsten slog in att man får ett annat perspektiv, men att jobba i Thailand? Med vadå? Jag kan ju inte uttala mig kunskapsmässigt, men det känns inte speciellt lockande att utöva verksamhet i ett land med så många rent ut diskriminerande förordningar gentemot faranger, nää njut av livet, OK, om kapitalet räcker, köpa en resort och skita i resultatet och bjuda in vänner och bekanta från Sverige är något som fladdrade förbi i fantasivärlden, men det stannar ju tyvär där, i fantasin.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du skulle hända om hetero skulle hångla lika öppet som bögarna och flatorna tillåts göra under PRIDE i Sthlm.

Förargelseväckande beteende - SURE!

Nja, jag har väl hånglat offentlig många gånger i mina dar och det enda polisen sa till mig var att byt ställe innan ni tar nästa steg i hånglet. Detta var på 60 och 70-talet.

Skulle jag stå och hångla idag som 60-årig gubbe skulle de antingen låsa in mig på hemmet eller komma fram och säga grattis till mig.

:preved: "Stil going strong" :preved:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Köba maj en gård i Skåne,fiska o jaga och trivas med mina hundar.- Nån resa till Tyskland för att bunkra ibland.- Kanske Jan-Feb i Thailand (Litta värme för min gamle kropp) Jomän :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag skulle fortsätta jobba dock gå ner något i arbetstid för att kuna resa mera och i längre perioder.

Men arbeta vill jag det är dels ganska okej på jobbet men även så att det är inte nyttigt för hälsan att bara gå och dra hela dagarna.

Skulle dock ej vilja arbeta i Thailand som det ser ut förnärvarande det kan dock ändra sig!

Ser att många vill skaffa sig en bar tja kanske trevligt men att driva barverksamhet brukar inte vara så nyttigt för vare sig hälsan eller plånboken om man ej är Absolutist då man är i baren, och när jag är i Thailand vil jag gärna ta mig en Singha själv ibland inte servera den!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...