Jump to content
IGNORERAD

Krönika I Aftonbladet


Guest Lappen

Recommended Posts

Jag tycker Aftonbladet börjat likna Expressen lite väl mycket :whistle:

Själva krönikan är för mig totalt meningslös. Vad som försiggår i hennes huvud är det svårt att engagera sig i, i alla fall för mig. Kan du förklara vad du tyckte var bra? Jag kanske missade något.

Hälsar Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacksamt ämne när inspirationen tryter. Ville hon skriva något med innehåll så skulle hon naturligtvis ha pratat med några av dom par hon såg. Men då hade det ju funnits en viss risk för att dom var vanliga harmoniska människor som inte riktigt kunde förstå hennes bitterhet.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tidigare krönikor som jag har läst som nuddat ämnet om svenska män och thaikvinnor har varit neutrala.

Dom har inte vågat tagit ställning men här tycker jag att erkänner att hon är inskränkt och fördomsfull men kämpar emot och vill ändra sin syn.

Men jag kanske tolkar fel vad hon skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av kommentarerna till artikeln.

"Postat av Ingridnr2 52 den 1 aug 2009 kl 09:35

Min före detta man har via ett arrangerat förhållande med en thailändska (hon hade varit här mycket kort tid när hon flyttade in hos honom) fått ett bra liv. Orsaken till vår skilsmässa var inte, som en del kommentatorer antyder, att jag var något slags feministisk ”kravmaskin” – man kan skilja sig av många olika orsaker. Men han är en bra man och hon en förtjusande kvinna. Hon är tjugo år yngre än honom. Jag kan inte se något fel i att dessa båda finner varandra, han av skälet att inte vara ensam, hon av skälet att han ger henne ett bättre liv. Vad är det för fel på det? De båda har det bra ihop och kärlek är något som kan växa fram. Det finns så mycket fördomar om asiatiska kvinnor och svenska män, man får inte glömma bort att svenska män för det mesta anses som ”underverk” av utländska kvinnor – de både diskar och lagar mat och är snälla. De flesta av dem. I dessa fördomar finns också något slags nedlåtande attityd mot asiatiska kvinnor som jag finner totalt fel."

Henne skulle jag kunna gifta mig med. :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett fullständigt normalt beteende för en människa som är så pass ångestfylld att man rodnar då man köper en trisslott att, som självförsvar, projicera denna ångest på sin omgivning för att själv slippa "äga" den.

Tragiskt är dock att människan i fråga tillåts ventilera sin problematik i sveriges största nättidning när detta snarare borde göras hos en psykolog.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den här var ganska så bra..eller vad tycker ni?

Krönika

Hur fasen kan du skriva Aftonbladet, när började dom med en GETING på sidan.

Snake

PS Krönikan hade väl inget vettigt i sig ändå.

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hur fasen kan du skriva Aftonbladet, när började dom med en GETING på sidan.

Snake

PS Krönikan hade väl inget vettigt i sig ändå.

Nämen ursäkta så mycket att jag skrev fel...gör du aldrig fel??

Varför var den inte vettig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är ett fullständigt normalt beteende för en människa som är så pass ångestfylld att man rodnar då man köper en trisslott att, som självförsvar, projicera denna ångest på sin omgivning för att själv slippa "äga" den.

Tragiskt är dock att människan i fråga tillåts ventilera sin problematik i sveriges största nättidning när detta snarare borde göras hos en psykolog.

Är det du som är psykologen eftersom du kommer med en sån amatöranalys ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som är psykologen eftersom du kommer med en sån amatöranalys ;)

Du ska väl inte svärta ner en Arbetarblaska med att dom draveljournalister som Sexpressen.

Och vad det gäller Amatörpsykolog så har jag aldrig utgett mig för att vara det.

Men du kanske praktiserar skiten i Thailand. :suicide:

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som är psykologen eftersom du kommer med en sån amatöranalys wink.gif

Jag tycker tujtuj's kommentar var kul och riktig nog for att ge honom en karma. Att sedan jag och frugan vid vara Sverigebesok ocksa hojer pa ogonbrynen for en inte obetydlig del av de svensk/thailandska par vi ser ar en annan sak :).

Att hoja pa ogonbryna och undra hur deras vardag kan funka ar dock inte detsamma som att se ned pa dem, aven en relation som inte ar baserad pa den typiskt vasteuropeiska "karleksmodellen" kan ju funka om bada vet vad de ger sig in pa och vad de kan forvanta sig fa ut av relationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tujtuj's kommentar var kul och riktig nog for att ge honom en karma. Att sedan jag och frugan vid vara Sverigebesok ocksa hojer pa ogonbrynen for en inte obetydlig del av de svensk/thailandska par vi ser ar en annan sak :) .

Att hoja pa ogonbryna och undra hur deras vardag kan funka ar dock inte detsamma som att se ned pa dem, aven en relation som inte ar baserad pa den typiskt vasteuropeiska "karleksmodellen" kan ju funka om bada vet vad de ger sig in pa och vad de kan forvanta sig fa ut av relationen.

Khob kun mak :wai:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

försår inte hur hon äns kan reagera på det, det man därimot kan reagera på är att typ hälften som befinner sig där är mer eller mindre alkoliserade!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du ska väl inte svärta ner en Arbetarblaska med att dom draveljournalister som Sexpressen.

Och vad det gäller Amatörpsykolog så har jag aldrig utgett mig för att vara det.

Men du kanske praktiserar skiten i Thailand. :suicide:

Snake

Både Expressen och Aftonbladet är skitblaskor.

Sen behöver du inte vara otrevlig när jag skojar med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...