Jump to content
IGNORERAD

Ong Bak: The Thai Warrior


erik-sson

Recommended Posts

mussemannen

Ong Bak: The Thai Warrior visas inatt tv3 02.20

Har tur att ha båda filmerna, riktigt bra action!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Första filmen var ju bra. Men andra filmen, nja ingen höjdare. Knepigt att kalla den för Ong Bak 2 då den är helt oberoende och totalt olik den första filmen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Första filmen var ju bra. Men andra filmen, nja ingen höjdare. Knepigt att kalla den för Ong Bak 2 då den är helt oberoende och totalt olik den första filmen.

Thailand i ett nötskal :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade slänga subbarna till båda filmerna, så nu får man stå ut med att inte hajja nått.

Men slutar som vanligt med snabbspolning till fight scenerna :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Har tyckt om Ong-Bak The Muay Thai Warrior sedan jag såg den på bio i Th, man riktigt satt framåtlutad i stolen under fighting scenerna och kunde se och höra hur ont det gjorde.

2:an är så där men de gjorde ett tappert försök med Tom Yam Kung, där finns ett par goa fighting scener också.

Kan tipsa om den engelska utgåvan av 1:an, en dubbeldisc med över 5 timmars extra material där man bl.a kan se att de inte använde en massa vajrar o.d. Tog med utgåvan till Th. och de blev eld o lågor, hade aldrig sett bonus materialet tidigare och det fick till slut bli ett antal kopior för att få slut på tjatet om utlåning av en disc som jag aldrig skulle fått tillbaks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången såg jag Ong bak utan text. Inte speciellt svårt att lista ut vem som är ond respektive god. Då kunde jag också inbilla mig egna repliker som jag tyckte passade in.

När jag sedan såg den med text gick upp vilken mindre bra historia det är och hur kassa en del skådisar är. Men när de slår ihjäl varandra så är det ju fortfarande kul och det är ju det som är det viktiga :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte Ong bak 1 var helt ok, medan tvåan var urusel... Den hade INGET med den första filmen att gör, så bara ett sätt att mjölka pengar på den första filmens popularitet.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joe, ja håller med dig ettan är ju klart bättre som film men tvåan oerhört tuff fighting :) men som film så håller jag med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...