Jump to content
IGNORERAD

Tycker Inte Svenska Kvinnor Om Thailändskor?


ITOY

?  

89 röster

  1. 1. Gillar svenska kvinnor thailändska diton

    • Ja
      21
    • Nej
      28
    • 50/50
      30
    • Jag har inte så mycket kött på benen
      10


Recommended Posts

Tycker inte att svenska kvinnor har nagon sarskilt negativ syn pa thaitjejer daremot en tamligen negativ syn pa man med thaitjejer. Daremot kan en del man i Sverige bete sig valdigt underligt mot thaitjejer, min tjej har vid ett flertal tillfallen upplevt att svenska man ganska ogenerat stott pa henne pa ett satt som de inte skulle gora mot en svensk tjej. Daremot papekar hon de svenska mannen brukar var trevliga och snabbt retirerar nar hon papekar att hon inte ar intresserad. Tyvarr ar dock inte en del man av utlandsk harkomst ok, utan det har hant att de forsokt rora henne och aven gjort sexuella anspelningar. Trakigt.

Aven om jag inte upplever att svenska kvinnor har en negativ syn pa thaitjejer sa har jag inte sarskilt ofta traffat en thaitjej som ar riktigt bra van med en svensk tjej. Formodligen problem med sprak, utbildningsbakgrund osv. Min tjej har dock en bra utbildning och talar svenska bra men har anda inte nagon riktig svensk vannina. spelar i och for sig ingen roll men intressant.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    16

  • Magnus-Chumphae

    8

  • Joints

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Neil,det stämmer ganska bra det du säger men min fru är inte speciellt intresserad av att bli vän med svenska damer,håller även med om att svenska män(vissa)beter sig väldigt påfluget vid de tillfällen som frugan med vänninor går på lokal,alla verkar tro att det är bara att stöta så är det klart,lite tråkigt när de försöker att komma in i samhället som de människor de är när männen(och förvisso vissa kvinnor)har uppfattningen att de är pros.bara för att de kommer från Asien.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil,det stämmer ganska bra det du säger men min fru är inte speciellt intresserad av att bli vän med svenska damer,håller även med om att svenska män(vissa)beter sig väldigt påfluget vid de tillfällen som frugan med vänninor går på lokal,alla verkar tro att det är bara att stöta så är det klart,lite tråkigt när de försöker att komma in i samhället som de människor de är när männen(och förvisso vissa kvinnor)har uppfattningen att de är pros.bara för att de kommer från Asien.Mvh Måne

Mycket intressant utveckling i tråden. Det där med män som stöter ogenerat på thaibrudarna stämmer riktigt bra men de har hittills tagit min tjejs nej som nej och inte gått över gränsen.

Det som behövs tror jag är fler thaitjejer som skaffar sig bra utbildningar/bra jobb så att de liksom klättrar upp ett steg i samhället för att ge thaiändska imigranter bättre status. Det vore ballt med några thaibrudar inom politiken tex. det skulle nog tvätta deras skammfilade rykte en del.

Just nu så förknippas nog thailändska kvinnor mycket med massage/städjobb/blåbär och sexindustri och liknande grejer. Tyvärr

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tjena Magnus-Chumphae,

Du har aterkommit ett antal ganger pa sistonde om problemet med hur thailandskor behandlas av gemene man och media i Sverige. Som jag skrev tidigare i traden sa spenderar vi inte sa mycket tid i Sverige men vi har verkligen aldrig upplevt det. Jag foljer ocksa hyfsat med i svenska tidningar och jag har inte sett det massiva baktalandet dar heller. Som jag ocksa skrev tidigare kan jag dock tanka mig att det finns en hel del som har sina asikter om svenska man som ar tillsammans med thailandskor men den typen av fordomar spads ju bara pa nar man kallar svenskor "ugglor" mm. Vore bra om du kunde ge nagra exempel pa vad thailandskor utsatts for i Sverige, bade fran gemene man och media.

Att sedan tracka ned pa en helt oskyldig grupp som med all sakerhet utsatts for mycket mer fordomar, svenska kvinnor som ar tillsammans med gambianska man, ar bade lagt och kontraproduktivt, ungefar som nar en invandrare skriker bogjavel som bekraftelse pa att han inte star allra langst ned pa naringspyramiden.

Hej vet ej vilka tidningar du läser bifogar några exempel från media!

http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article2986738.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2779726.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/article45939.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article312720.ab

Det är klart att jag har inte kollat alla tidningar men media i sverige är ganska likformad tyvärr!

Jag ser inget fel med förhållanden mellan Svenska Kvinnor och Gambianska män, men det är tydligt att man ej får göra jämnförelser!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vet ej vilka tidningar du läser bifogar några exempel från media!

http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article2986738.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2779726.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/article45939.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article312720.ab

Det är klart att jag har inte kollat alla tidningar men media i sverige är ganska likformad tyvärr!

Jag ser inget fel med förhållanden mellan Svenska Kvinnor och Gambianska män, men det är tydligt att man ej får göra jämnförelser!

Mvh

Magnus-Chumphae

"- Vi släpper inte in thailändska tjejer, ni är bara här för att sälja sex"

http://www.gt.se/nyheter/1.1170951/stoppad-pa-krogen-var-for-snygg

Den här är ju intressant också, finns en hel artikelserie i ämnet.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.1163356

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vet ej vilka tidningar du läser bifogar några exempel från media!

Jag ser inget fel med förhållanden mellan Svenska Kvinnor och Gambianska män, men det är tydligt att man ej får göra jämnförelser!

Tjena,

Jag kollade igenom artiklarna snabbt och det var val inget osant, smadande eller baktalande sa vitt jag kunde se. Att en minoritet thailandskor prostituerar sig i Pattaya och runt om i varlden ar ju beklagligt men dessvarre sant. Om de hade sagt att det var en vanlig foreteelse bland thailandskor hade jag dock reagerat eftersom det varit osant samt fortal.

Om du tycker att thailandskor samt svenskar som ar tillsammans med thailandskor ses ned pa ar det val onodigt att i samma andetag raljera om gambianer. Det maste val finnas andra "grupper" som ar lampligare att "angripa" isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vet ej vilka tidningar du läser bifogar några exempel från media!

http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article2986738.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2779726.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/article45939.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article312720.ab

Det är klart att jag har inte kollat alla tidningar men media i sverige är ganska likformad tyvärr!

Jag ser inget fel med förhållanden mellan Svenska Kvinnor och Gambianska män, men det är tydligt att man ej får göra jämnförelser!

Mvh

Magnus-Chumphae

Nu har tråden spårat ur som vanligt men vad fan är det Aftonbladet publicerar för skit?? Saxat ur artikel 45939:

"Förra året gick resan till Dominikanska republiken och i år till en ort i södra Thailand, väl känd för sin prostitution, både av barn och vuxna.

Liksom året innan åkte de manliga kollegorna till barerna i horkvarteren varje natt och kom inte hem förrän framåt småtimmarna.

Och medan Eva fick thai-massage ute på stranden, försvann hennes manliga kolleger inomhus till ställen där hon inte var välkommen.

Den fjärde natten bestämde hon sig för att följa med ut för att skaffa sig en egen bild.

”Pojkarna var helt lyriska”

De åkte till två bargator, eller "horgator" som Eva säger.

- Jag var tvungen att se. Pojkarna var helt lyriska.

Själv blev hon inte ens serverad på den bar de gick in till.

- Det var fruktansvärt obehagligt. Jag har aldrig sett så mycket unga flickor.

Många var i yngre tonåren, kanske 14 år, tror Eva. I varje bar klängde ljushåriga karlar på asiatiska flickor.

150 kilos män gick hand i hand med 50-kilos thailändskor, som skulle kunna vara deras barnbarn.

”Obehagligt - men de bara garvade”

Tjejerna drog i hennes manliga kolleger, vilket de inte hade det minsta emot.

- Det var jätteobehagligt att se, men karlarna bara garvade.

- Det var tydligt att det inte var på barstolarna de satt till fem varje natt.

Eva är övertygad om att företag som liksom hennes åker till Thailand på konferensresa inte har något annat syfte än att frottera sig med unga prostituerade flickor."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tjena,

Jag kollade igenom artiklarna snabbt och det var val inget osant, smadande eller baktalande sa vitt jag kunde se. Att en minoritet thailandskor prostituerar sig i Pattaya och runt om i varlden ar ju beklagligt men dessvarre sant. Om de hade sagt att det var en vanlig foreteelse bland thailandskor hade jag dock reagerat eftersom det varit osant samt fortal.

Om du tycker att thailandskor samt svenskar som ar tillsammans med thailandskor ses ned pa ar det val onodigt att i samma andetag raljera om gambianer. Det maste val finnas andra "grupper" som ar lampligare att "angripa" isf.

Atom

Du har en poäng när det gäller män från Gambi och Svenska Kvinnor, men faktum är att det i Svenska medier är tillåtet att ge sig på Asiatiska Kvinnor och i synnerlighet de från Thailand samt de Asiatiska kvinnor som är tillsammans med Svenska Män.

Får ju ej göra jämnförelser här då de kan misstolkas men jag anser inte att Svenska medier är särledes självkritiska! Och de följer den ”politiskt korrekta agendan avseende vilka grupper man får baktala i media”

Att det exempelvis är lika vanligt med prostituerade i andra delar av världen nämns inte, för att skapa en mediabild behöver man inte bara ljuga man kan välja att lyfta fram viss saker mer eller mindre med! De behöver inte ljuga för att skapa en falsk bild av verkligheten.

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har tråden spårat ur som vanligt men vad fan är det Aftonbladet publicerar för skit?? Saxat ur artikel 45939:

"Förra året gick resan till Dominikanska republiken och i år till en ort i södra Thailand, väl känd för sin prostitution, både av barn och vuxna.

Liksom året innan åkte de manliga kollegorna till barerna i horkvarteren varje natt och kom inte hem förrän framåt småtimmarna.

Och medan Eva fick thai-massage ute på stranden, försvann hennes manliga kolleger inomhus till ställen där hon inte var välkommen.

Den fjärde natten bestämde hon sig för att följa med ut för att skaffa sig en egen bild.

”Pojkarna var helt lyriska”

De åkte till två bargator, eller "horgator" som Eva säger.

- Jag var tvungen att se. Pojkarna var helt lyriska.

Själv blev hon inte ens serverad på den bar de gick in till.

- Det var fruktansvärt obehagligt. Jag har aldrig sett så mycket unga flickor.

Många var i yngre tonåren, kanske 14 år, tror Eva. I varje bar klängde ljushåriga karlar på asiatiska flickor.

150 kilos män gick hand i hand med 50-kilos thailändskor, som skulle kunna vara deras barnbarn.

”Obehagligt - men de bara garvade”

Tjejerna drog i hennes manliga kolleger, vilket de inte hade det minsta emot.

- Det var jätteobehagligt att se, men karlarna bara garvade.

- Det var tydligt att det inte var på barstolarna de satt till fem varje natt.

Eva är övertygad om att företag som liksom hennes åker till Thailand på konferensresa inte har något annat syfte än att frottera sig med unga prostituerade flickor."

För det första är artikeln 8 år gammal vilket i.o.försig inte ger den mer sanningshalt, skall men göra någon kommentar så är det väl att den som skrivit artikeln aldrig varit i Thailand, så mycket faktafel innehåller den.

Men, åter till media i Sverige och idag.

Stundtals kommer det en o annan insändare som genast dra till sig ett ganska mycket större intresse verkar det bara för att den handlar om Thailand och eller Thailändskor, känns som nån sorts hatkärlek till ämnet. Läser man dessa med lite urskiljning så kan man se att det är ett gäng som uppträder frekvent på dessa insändarforum, samma sak om försvararna, känns nästan som om MPR:s samlade försvarsadvokater gör gemensam sak i att idi*tförklara "svenska rödstrumpskärringar av båda könen".

Nu är det ju så att media lever på försäljning och det är väl klart som korvspad att man snappar upp det merintresse som finns i att frossa i detta snaskiga träsk och så kör man på med "nyheter" från prostitutionsparadiset och dess invånare, även om dessa flytt hemlandet.

Baa (ra några funderingar på en fredag)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom

Du har en poäng när det gäller män från Gambi och Svenska Kvinnor, men faktum är att det i Svenska medier är tillåtet att ge sig på Asiatiska Kvinnor och i synnerlighet de från Thailand samt de Asiatiska kvinnor som är tillsammans med Svenska Män.

Får ju ej göra jämnförelser här då de kan misstolkas men jag anser inte att Svenska medier är särledes självkritiska! Och de följer den ”politiskt korrekta agendan avseende vilka grupper man får baktala i media”

Att det exempelvis är lika vanligt med prostituerade i andra delar av världen nämns inte, för att skapa en mediabild behöver man inte bara ljuga man kan välja att lyfta fram viss saker mer eller mindre med! De behöver inte ljuga för att skapa en falsk bild av verkligheten.

Sanningar som berättas tillräckligt många gånger kan ibland bli någonting som folk inte tror på samtidigt som upprepade lögner kan bli artificiella sanningar med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har väl aldrig egentligen sett det hela som ett problem, vi behöver inte fler vänner än vad vi har och vill ugglorna stirra så får dom göra det om dom vill. Vi vet båda att dom bara är avundsjuka för att min brud är både snyggare (trot eller ej men det är inte hon på bilden)och smartare än vad de flesta av dem ändå någonsin kommer att bli. Jag ville mest bara se om fler kännt det onda ögat ibland.

Hmmm jag visste inte att det syntes utanpå huruvida någon var smart eller inte. Iaf, vad du menar är alltså att din tjej är den snyggaste kvinnan de någonsin sett och därför blir avundsjuka? Eller misstänker du att de blänger på alla, även svenskor, som i deras ögon är attraktivare än de själva?

M-C Ja Gambianska män måste ju lätt utklassa ev. utgifter från "hemsläpade" thailändskor som inte heller stannar hos sin man när uppehållstillståndet är i hamn :bag:

Nä jag tror även en del av snubbarna som känner sig uttittade är de som själva anser sina förhållanden vara "ovanliga, och därför registrerar varje ögonkast från svenskor som fientligt eller avundsjukt. Slappna av nu, lev livet och ha kul :drinks:

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm jag visste inte att det syntes utanpå huruvida någon var smart eller inte. Iaf, vad du menar är alltså att din tjej är den snyggaste kvinnan de någonsin sett och därför blir avundsjuka? Eller misstänker du att de blänger på alla, även svenskor, som i deras ögon är attraktivare än de själva?

M-C Ja Gambianska män måste ju lätt utklassa ev. utgifter från "hemsläpade" thailändskor som inte heller stannar hos sin man när uppehållstillståndet är i hamn :bag:

Nä jag tror även en del av snubbarna som känner sig uttittade är de som själva anser sina förhållanden vara "ovanliga, och därför registrerar varje ögonkast från svenskor som fientligt eller avundsjukt. Slappna av nu, lev livet och ha kul :drinks:

/SatanG

Exakt SatanG... mycket beror på ens egna förväntningar. Om man tror att många ska titta extra på thaidamen och en själv när man går ut, så tycker man sig förstås märka ett antal ogillande blickar.

I början efter fru Chang kommit till Göteborg var jag alltid lite orolig när vi skulle gå ut på stan, och observerade förstå alltid ett antal vad jag trodde vara ogillande blickar. Nu, fyra år senare, tänker jag knappt på det och märker då inget speciellt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar. F-Ö-R-D-O-M-A-R.

Nu får ni skärpa er gubbar.

Annars kan man ju lätt tro att ni är analfabeter hela högen...

Fördummar, är väl det som diskuteras.

Språkretaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Tror precis som SatanG att det till stor del handlar om hur man sjalv ser pa sin relation. Man ar nog garanterat medveten om huruvida an sjalv och ens partner kan verkalite mixmatchade i alder osv. Det blir garna lite nojigt. Lite som nar man i unga dar hade dragit nagra bloss braja och sen var helt hundra pa att precis alla kunde se pa en vad man hade gjort och stirrade ut en. Kanske den egna osakerheten over varfor ens partner valt just mig/dig kanske skapar en del demoner och leder till att man ger sig ut och slass mot vaderkvarnar.

Dubbelt sa gamla och dubbelt sa tunga man ma vara regel i Pattaya men ar ju fortfarande ett undantag i Sverige dar den absoluta majoriteten av alla forhallanden har partners i nagorlunda samma alder. Allt folk glor lite extra far val knappast anses vara sarskilt anmarkningsvart eller? Kanns ocksa som att det ligger massor i bagaget hos mannen som kanner sig utstirrade eller a sin flickvans vagnar blir arga. Karring hit och ruggugglor dit samtidigt som avancerade psykoanalyser gores utifran en felriktad blick. Hela resonemanget blir nastan lite konspirationsteoretiskt och verkar dyngjobbigt att leva med.

Det lite tragikomiska i hela resonemanget om svenska kvinnors fordomar gentemot thaitjejer ar att manga fordomar om just svenska kvinnor blottas i debatten.

Forsta stenen nagon?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Först vill jag påpeka att jag INTE är rassist utan realist! Så ta inte bort mitt inlägg!

Att utländska killar är eftertraktade i Thialand av de inhemska tjejerna beror på att de vill gifta sig bara för att komma till ett rikt land. Dvs de gifter sig i princip med vem som helst bara för att få svensk meborgarskap (eller något annat "rikt" land).

Många killar som inte kan få en svensk tjej tar den chansen. Båda vinner och utnyttjar den andra. Den "fula" killen får en snygg tjej. Den fattiga thiländska tjejen får komma till ett rikt land och får sitt levnadsstandard höjd mycket kraftigt.

Resultatet: Alla dessa "invandrare genom giftemål" utgör en stor kostanad för landet, dvs skattebetalarna. I Sverige är den egentliga arbetslösheten 20%. Vi har både invadrare och svenskar som är arbetslösa, dvs det behövs inte mer arbetskraft. Därför ökar sånna falska giftemål arbetslösheten ännu mer och socialbidragskostnaderna. Sverige har ett enormt statsskuld på 1 200 MILJARDER kr samt ett årligt budgetunderskott på c:a 100 MILJARDER kr. Pengarna räcker redan nu inte till att välfärden ska gå runt.

Vad tror ni händer om alla fattiga tjejer/kvinnor från hela världen gifter sig med svenska män?

vafan, är jag inte riktigt klok? Var lugn.. Detta var bara ett citat frå¨n en resesajt som mestadels yngre människor skriver på. unga människor som borde vara fria från fördomar?

Förlåt att jag missade citattecknen, men jag ville provocera lite. :)

Jag tycker vi biter oss lite i foten, när vi snackar om Gambia och svenska kvinnors äventyr med gambianer, och kallar våra underbara svenska systrar och mödrar för än det ena än det andra.

skäpning pojkar! välj eran kamp!

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Då har jag ett stort problem. Min dam vill inte till sverige. Men jag gör allt för att hon ska komma hit. Men såklart hoppas jag att vi till slut stannar i sverige under en tid för att sedan bestämma framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm jag visste inte att det syntes utanpå huruvida någon var smart eller inte. Iaf, vad du menar är alltså att din tjej är den snyggaste kvinnan de någonsin sett och därför blir avundsjuka? Eller misstänker du att de blänger på alla, även svenskor, som i deras ögon är attraktivare än de själva?

M-C Ja Gambianska män måste ju lätt utklassa ev. utgifter från "hemsläpade" thailändskor som inte heller stannar hos sin man när uppehållstillståndet är i hamn :bag:

Nä jag tror även en del av snubbarna som känner sig uttittade är de som själva anser sina förhållanden vara "ovanliga, och därför registrerar varje ögonkast från svenskor som fientligt eller avundsjukt. Slappna av nu, lev livet och ha kul :drinks:

/SatanG

Min tjej är inte den snyggaste tjej jag sett men snyggare än all svenska brudar som någonsin blängt på henne, om de blänger för att hon är snygg eller om det finns andra anledningar vet jag inte.. Om någon är smart eller ej kan kan jag inte se utanpå men jag har aldrig stött på någon som är smartare än min flickvän så det där att hon är smartare än dem är bara ett antagande. Vi är inte det minsta upprörda över att någon svensk kvinna snygg eller ful glor utan vi tycker mest att det är lite festligt och ville bara veta om fler av er gjort samma iaktagelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag ett stort problem. Min dam vill inte till sverige. Men jag gör allt för att hon ska komma hit. Men såklart hoppas jag att vi till slut stannar i sverige under en tid för att sedan bestämma framtiden

hej

det behöver inte vara negativt för din del, hon kanske behöver mera tid jag har levt ihop med min tjej i fyra år , hon vill inte heller. hon vill hålla koll på sina döttrar scha scha det löser sig nog

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

… cut …

Vad tror ni händer om alla fattiga tjejer/kvinnor från hela världen gifter sig med svenska män?

… cut …

Ett harem på ca 1000 kvinnor per man. Oh, svindlande tanke…

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett harem på ca 1000 kvinnor per man. Oh, svindlande tanke…

//Singha711

hej

hujedamej villket tjat det skulle bli

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix! Det verkar att alla mina svenska väninnor inkl. min f.d. (min dotters mamma) är urförtjusta i Magrood. Detsamma tyckts gälla på hennes gamla kvinnliga arbetsplats innan hon flyttade till Uppsala. På min arbetsplats där en del inte har träffat henne mer än på en fikapaus verkar alla väldigt förtjust i henne. Cirka hälften har varit i Thailand och är övertygade om att hon måste vara en reko tjej även om de inte har träffat henne så mycket.

När det gäller andra thailändskor som jag känner i Sverige har jag inte hört något konstigt från svenskor mer än att de har svårt att förstå vad de säger. Samma som jag hört jämt i Thailand när jag försöker tala thailändska!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix! Det verkar att alla mina svenska väninnor inkl. min f.d. (min dotters mamma) är urförtjusta i Magrood. Detsamma tyckts gälla på hennes gamla kvinnliga arbetsplats innan hon flyttade till Uppsala. På min arbetsplats där en del inte har träffat henne mer än på en fikapaus verkar alla väldigt förtjust i henne. Cirka hälften har varit i Thailand och är övertygade om att hon måste vara en reko tjej även om de inte har träffat henne så mycket.

När det gäller andra thailändskor som jag känner i Sverige har jag inte hört något konstigt från svenskor mer än att de har svårt att förstå vad de säger. Samma som jag hört jämt i Thailand när jag försöker tala thailändska!

Hälsning

Svarten

Dina vänner och dem du känner ja visst men hur många svenska vänner har hon fixat på egen hand?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Janne

Självklart är det av den anledning tiracen vill stanna i Thailand. Så vi får se. Men man hoppas att hon vill komma till sverige på en kortare resa. Självklart får tiracen bestämma längden som hon vill stanna. Men det ska tas upp till förhandling snart

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte ställa en motfråga ifall det är okej?

Tycker inte thailändska kvinnor om svenska kvinnor?

Jag har tänkt på det lite grann. Det händer ganska ofta numera att min flickvän klagar på hur svenska tjejer är.(dock inte alla svenska tjejer, jag generaliserar). Hon har tyckt till och från under sina 1 år och 6 månader i Sverige att speciellt unga svenska tjejer är lata på jobbet och att dem inte visar respekt. Jag vet att hon inte tycker illa om alla svenska tjejer. Tycker ändå det är värt att ställa frågan som är generell redan ifrån början och är svår att bedöma här, eftersom dom flesta av oss som kommenterar är svenska män och det skulle krävas lite fler kvinnor av olika bakgrund för att faktiskt kunna ge en bra bild utav det hela.

MVH Ronoh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...