Jump to content
IGNORERAD

Tycker Inte Svenska Kvinnor Om Thailändskor?


ITOY

?  

89 röster

  1. 1. Gillar svenska kvinnor thailändska diton

    • Ja
      21
    • Nej
      28
    • 50/50
      30
    • Jag har inte så mycket kött på benen
      10


Recommended Posts

Det är ju kul att stirra på folk när man är ute.

Som en lek, stirra ner dom och se vem som vänder huvudet först :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    16

  • Magnus-Chumphae

    8

  • Joints

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Jag blev också så förvånad över att 9 av 10 stavade fördomar med två m så jag var tvungen att kolla stavningen ifall om det var jag som var helt borta i huvudet idag. :):)

mvh

"så jag var tvungen att kolla stavningen ifall om det var jag som var helt borta i huvudet idag."

Inte riktigt gramatiskt korrekt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju kul att stirra på folk när man är ute.

Som en lek, stirra ner dom och se vem som vänder huvudet först :)

Jag hoppas att vi aldrig möts ute nån gång.

För då kommer vi aldrig där ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Här kommer en bild på gumman från Bangkok i våras.

Ingen snorkråka vad jag kan se.

190417371_821837ce98.jpg

Förstår dom som tittar på henne!

Mycket vacker Tjej

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar. F-Ö-R-D-O-M-A-R.

Nu får ni skärpa er gubbar.

Annars kan man ju lätt tro att ni är analfabeter hela högen...

Pest o pina, ännu en svensklärare. :suicide:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin bild på tjejen B) ITOY, helt klart kan vi ta bort punkt 3, kråka I näsan… Om vi kan ta bort punkt 2 kan bara du svara på ITOY… Punkt 1 kan det ju vara…

Ha det ITOY

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bor vi forvisso inte i Sverige men vi har besokt Sverige tillsammans 2-4 veckor per ar i 10 ar och varken jag eller min fru har nagonsin upplevt nagra problem, varken fran svenska kvinnor eller man, och da ar anda min fru valdigt kanslig for vad andra tycker sa hon borde markt om sa varit fallet. Min gamla hemkommun ar valdigt liten med nastintill inga asiater och vi brukar alltid dessutom besoka Sthlm; inga problem oavsett.

De flesta svenskar reagerar nog pa stora aldersskillnader och om nagon klar sig ovanligt, detta oavsett om det ar ett svenskt par, utlandskt par eller nagon kombination. Nu har jag ingen aning om ifall detta galler TS men om sa ar fallet sa kan det vara anledningen. Det kan ju ocksa vara sa att man som ny i ett land upplever att folk ar otrevliga och helt klart sa ler ju svenskar betydligt mindre an thailandare utan att for den sakens skull vara avogt installda.

Summa summarum: Jag tror inte att svenskor ar sarskilt negativa till thailandskor, daremot kan nog en minoritet vara ganska avogt installda till svenska man som ar tillsammans med thailandskor, iaf om det ser ut som ett "onaturligt par" i deras ogon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Har aldrig fått någon negativ kommentar av, vare sig man eller kvinna om min tjej.

Tvärtom är hon mycket uppskattad av alla dom vi, bland dom jag känner, träffat.

Jag minns däremot en gång när vi va ute och åt och det satt två svenska, rätt överviktiga kvinnor i min egen ålder vid bordet bredvid vårt.

Kan naturligtvis ha varit inbillning men av blickarna att döma så misstänker jag att dom inte va så där överdrivet förtjusta i henne.

Nog enda gången jag kännt lite taskiga vindar.

Thailändskor ser ju ofta yngre ut än dom är, rätt ofta behöver tjejen visa legitimation när det är 20årsgräns trots att hon är 29år.

Även det påverkar säkert omgivningens tankar, speciellt i ett land som Sverige där många, speciellt kvinnor, tycker att det bör skilja högst en vecka i ålderskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom, kan nog hålla med om iaktagelsen, ålderskillnad. Den väcker ju de fördomar som frodas bl.a. i Sverige mycket p.g.av medias överdrivet stora intresse just för Thai.

Det finns oerhört många fler prostituerade av andra nationaliteter men det som uppmäksammats på senare tid är ju de öppet utannonserade Thaimassageshopparna. "Va va de jag sa" det är bordeller.

Att polisen sprängt otaliga bordellhärvor under åren är väl ingen säljande nyhet, men såvitt jag kan minnas bara slagit till mot EN Thaimassagehärva, och detta slås upp med buller och bång i såväl press som TV. Man undrar ibland vilka krafter som selekterar nyhetsväden och vinklingar.

Jag bor i Stockholm och här är ju det mångkulturella inslaget stort, nästan ingen rör en fena om man går med en Thaidam. Kan tänka mig att på mindre orter, inte jättesmå där alla känner alla med som ex. Hedemora, har fått berättat att det lär finnas c:a 700 Thaidamer i närområdet och med runt 10-15 000 innevånare (gissar) så väcker det naturligtvis frågan, varför duger inte svenska tjejer?

Lite funderingar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Summa summarum: Jag tror inte att svenskor ar sarskilt negativa till thailandskor, daremot kan nog en minoritet vara ganska avogt installda till svenska man som ar tillsammans med thailandskor, iaf om det ser ut som ett "onaturligt par" i deras ogon.

Svenskar är ett tyckande folk!

Det är dock trist att tyckandet så ofta sker utan någon som helst kännedom eller kunskap om de faktiska omständighetrna.

Man ser nånting som ser ut att stämma med fördomsbilden och uppförsbacken är ett faktum för offren.

Det är tungt att se ut som ett "onaturligt par" i Sverige!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pest o pina, ännu en svensklärare. :suicide:

Baa

dä ä folk mä liten själ som måste krypa på ryggen på andra för att själva bekräfta sin existens, livet ä fullt av dessa stackars (skollärare) inget att bry sej om,

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar är ett tyckande folk!

Det är dock trist att tyckandet så ofta sker utan någon som helst kännedom eller kunskap om de faktiska omständighetrna.

Man ser nånting som ser ut att stämma med fördomsbilden och uppförsbacken är ett faktum för offren.

Det är tungt att se ut som ett "onaturligt par" i Sverige!

Fast fragan ar om svenskar ar direkt varre an andra gallande fordomar. Vi kanner ett engelskt/thai par dar aldersskillnaden bara ar knappt 10 ar och efter deras forsta besok i en mindre stad i England sa tyckte hon att det var for mycket stirrande och hon har aldrig akt tillbaka igen.

For att inte namna om en ung tjej i "bartjejsutstyrsel" gar in pa ett battre varuhus i Bkk med en aldre Farang; da stirras och aven kommenteras det mer an vad som nagonsin skulle handa pa ICA i Sunne.

Ogillande blickar fran okanda manniskor tror jag anda de flesta kan ta, problemet kommer val om slakt och vanner ar ogillande. Da vore det nog inte sa roligt att aka till Sverige langre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast fragan ar om svenskar ar direkt varre an andra gallande fordomar. Vi kanner ett engelskt/thai par dar aldersskillnaden bara ar knappt 10 ar och efter deras forsta besok i en mindre stad i England sa tyckte hon att det var for mycket stirrande och hon har aldrig akt tillbaka igen.

For att inte namna om en ung tjej i "bartjejsutstyrsel" gar in pa ett battre varuhus i Bkk med en aldre Farang; da stirras och aven kommenteras det mer an vad som nagonsin skulle handa pa ICA i Sunne.

Ogillande blickar fran okanda manniskor tror jag anda de flesta kan ta, problemet kommer val om slakt och vanner ar ogillande. Da vore det nog inte sa roligt att aka till Sverige langre.

Vi har väl aldrig egentligen sett det hela som ett problem, vi behöver inte fler vänner än vad vi har och vill ugglorna stirra så får dom göra det om dom vill. Vi vet båda att dom bara är avundsjuka för att min brud är både snyggare (trot eller ej men det är inte hon på bilden)och smartare än vad de flesta av dem ändå någonsin kommer att bli. Jag ville mest bara se om fler kännt det onda ögat ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

Farligt nära ett "Nipple slip" på den tjejen där...skulle nog också stirrat en stund fr å se vad som hände :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har väl aldrig egentligen sett det hela som ett problem, vi behöver inte fler vänner än vad vi har och vill ugglorna stirra så får dom göra det om dom vill. Vi vet båda att dom bara är avundsjuka för att min brud är både snyggare (trot eller ej men det är inte hon på bilden)och smartare än vad de flesta av dem ändå någonsin kommer att bli. Jag ville mest bara se om fler kännt det onda ögat ibland.

Så enkelt det är...ALLA är avunsjuka, för att din kvinna är snyggare än alla andra kvinnor i din närhet..

Det är enda orsaken till att dom stirrar...Phuu, undrar vem som har fördomar och slår sig för bröstet..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika mycket som jag tittar på en kärring i 55 årsåldern som kommer släppandes på en Gambier. Lika mycket tittar jag när det kommer en gubbe i 65 årsåldern med fotriktiga träskor och SAMHALL keps på huvudet med en Thai dam i 30 årsåldern. Och det tror jag gäller i hela den västvärlden. Jag tror nog det vore mer konstigt om man inte tittade….

Ha det gubbs

ITOY har du fört oss bakomljuset? Fram med bilderna på din dam och det är illa kvickt, annars skickar jag någon thai boxande dam på dig, för det verkar det ju finnas en del av enligt andra trådar... :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är nog så som många här säger de Svenska Kvinnor som faktiskt tar sig tid till att tala med en Thailändsk Kvinna är inget problem!

Problemen kommer från de som bara tittar snett och har sura kommentarer till sin väninna om att de vet nog vad det är för typ av man och tjej det där är!

Men fördomarna förekommer bland alla grupper så vad ska man göra det tråkiga i sammanhanget är tyvärr våra Svenska medier, dessa har valt Asiatiska Kvinnor och Thailändska i synnerlighet som en grupp det är fritt fram att baktala, nedvärdera, förakta och grovt smäda då det passar vissa grupper i Sverige att ge sig på kvinnor som gifter sig med svenska män. Det är ej samma reaktioner i medierna på mot män från andra länder som gifter sig med Svenska Kvinnor synnerligen märkligt eller?

Det var en period då de försökte skapa samma mediabild kring Kvinnor från Östeuropa med det föll inte lika väl ut då de ej gick att särskilja visuellt så enkelt.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Lika mycket som jag tittar på en kärring i 55 årsåldern som kommer släppandes på en Gambier. Lika mycket tittar jag när det kommer en gubbe i 65 årsåldern med fotriktiga träskor och SAMHALL keps på huvudet med en Thai dam i 30 årsåldern. Och det tror jag gäller i hela den västvärlden. Jag tror nog det vore mer konstigt om man inte tittade….

Ha det gubbs

ITOY har du fört oss bakomljuset? Fram med bilderna på din dam och det är illa kvickt, annars skickar jag någon thai boxande dam på dig, för det verkar det ju finnas en del av enligt andra trådar... :dance1:

Men Bob det får du ju inte göra det är ju den Damens rätt att ta hit en Toyboy som vi får försörja med skattemedel då han drar när han fått permanent uppehållstillstånd!

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Att försöka att förstå sig på varför svenska tjejer gör vissa saker och hur de tänker..

Ja, då kan vi lika gärna ta upp andra stora frågor som: Ska det kvinnliga iranska simlandslaget ha simglasögonen innanför eller utanför burkan? Har vattnet någon betydelse för sjöfarten? Även om frågeställningen är intressant så är det helt hopplösa frågor med andra ord. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl en liten klick med svenska kvinnor som har blivit breddade utav en thaibrud. Dessa kvinnor är inte så roliga att ha med att göra.

Min polare gick tillsammans med en thailändsk dam ner till ica och han klarade inte av alla blickar som han mötes utav. Det är klart att det är jobbigt i början att bli ut tittad av både svenska män och kvinnor när man står i kön i mataffären. Kanske dom tror att man har köpt sin fru eller att hon är en hora. Både svenskar och thailändare har fördomar när det kommer till thai/svenska förhållanden. Tyvärr...

Människor är fördomsfulla.

Jag kan säga att jag också var det innan jag blev tillsammans med min thailändska flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

**Men Bob det får du ju inte göra det är ju den Damens rätt att ta hit en Toyboy som vi får försörja med skattemedel då han drar när han fått permanent uppehållstillstånd!

M-C**

Förlåt, det skall aldrig upprepas igen... :suicide:

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

Så enkelt det är...ALLA är avunsjuka, för att din kvinna är snyggare än alla andra kvinnor i din närhet..

Det är enda orsaken till att dom stirrar...Phuu, undrar vem som har fördomar och slår sig för bröstet..

Rock on!

Vadå fördomar? Hur använder du det ordet egentligen? Jag och min flickvän har ögon, vi ser hur dom som tittar snett ser ut och vi kan enkelt konstatera att i våra ögon så är min tjej snyggare, hur får du det till att jag har fördomar?

Klart som sjutton att jag slår mig för bröstet och är stolt över min kvinna, kanske jag är förblindad av kärlek men i mina ögon så är hon en otroligt vacker kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fördomarna förekommer bland alla grupper så vad ska man göra det tråkiga i sammanhanget är tyvärr våra Svenska medier, dessa har valt Asiatiska Kvinnor och Thailändska i synnerlighet som en grupp det är fritt fram att baktala, nedvärdera, förakta och grovt smäda då det passar vissa grupper i Sverige att ge sig på kvinnor som gifter sig med svenska män. Det är ej samma reaktioner i medierna på mot män från andra länder som gifter sig med Svenska Kvinnor synnerligen märkligt eller?

Tjena Magnus-Chumphae,

Du har aterkommit ett antal ganger pa sistonde om problemet med hur thailandskor behandlas av gemene man och media i Sverige. Som jag skrev tidigare i traden sa spenderar vi inte sa mycket tid i Sverige men vi har verkligen aldrig upplevt det. Jag foljer ocksa hyfsat med i svenska tidningar och jag har inte sett det massiva baktalandet dar heller. Som jag ocksa skrev tidigare kan jag dock tanka mig att det finns en hel del som har sina asikter om svenska man som ar tillsammans med thailandskor men den typen av fordomar spads ju bara pa nar man kallar svenskor "ugglor" mm. Vore bra om du kunde ge nagra exempel pa vad thailandskor utsatts for i Sverige, bade fran gemene man och media.

Att sedan tracka ned pa en helt oskyldig grupp som med all sakerhet utsatts for mycket mer fordomar, svenska kvinnor som ar tillsammans med gambianska man, ar bade lagt och kontraproduktivt, ungefar som nar en invandrare skriker bogjavel som bekraftelse pa att han inte star allra langst ned pa naringspyramiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,"när en invandrare skriker bögjävel som en bekräftelse på att han inte står längst ner på näringspyramiden"dom invandrare som skriker det står väl inte alls på pyramiden,dom ligger under den.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,"när en invandrare skriker bögjävel som en bekräftelse på att han inte står längst ner på näringspyramiden"dom invandrare som skriker det står väl inte alls på pyramiden,dom ligger under den.Mvh Måne

Undrar vilka invandrarbögarna hackar på då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...