Jump to content
IGNORERAD

Tycker Inte Svenska Kvinnor Om Thailändskor?


ITOY

?  

89 röster

  1. 1. Gillar svenska kvinnor thailändska diton

    • Ja
      21
    • Nej
      28
    • 50/50
      30
    • Jag har inte så mycket kött på benen
      10


Recommended Posts

Det känns som att min flickvän inte välkommnas i sverige på samma varma sätt av svenska kvinnor som av svenska män (undantag finns givetvis). Har ni/era partners samma kännsla? Man undrar ju liksom var problemet ligger, känner sig blondinerna hotade av konkurrensen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    16

  • Magnus-Chumphae

    8

  • Joints

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

Frugan har ofta sagt att varför blänger svenska (rugguglor)på henne i bussen tex eller afärer.Då brukar jag svara att dom är avundsjuka på vackra

Thailänskor.(Sen har dom nog läst massa skit i tidningar också)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Itoy,

Kan du ge några exempel?

Det är väldigt svårt att sätta fingret på det hela. Det är mycket en känsla av att de är lite kalla och avvisande och så kan det komma blickar som skvallrar om en viss fientlighet. Enligt bruttan så är svenska män otroligt trevliga och välkommnande och även intresserade av att lära känna henne och är intresserade av att veta mer om Thailand och om henne som person. Svenska kvinnor är raka motsatsen, de ger sneda blickar och verkar vilja hålla en viss distans. Undantag finns som sagt, tex. mina kvinnliga släktingar har tagit emot henne på ett fantastiskt sätt och välkommnat henne i familjen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med Clion, tjejen frågade varför dom tittade så konstigt på henne när det fanns så många "farang damm" som ju är mycket ovanligare, (i hennes värld).

Det är väl som sagts, en massa publicerade fördommar för egna erfarenheter kan väl för tusan inte svenska kvinnor ha i någon större utsträckning. Så förtvivlat många "svennar" har ju inte bytt till Thai som till "svennor" och dom tittar man ju inte på.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är nog så att ett antal Svenska Kvinnor och män med för den delen har skaffat sig en uppfattning om Thailändska Kvinnor utifrån vår så ”objektiva media” som aldrig faller för frestelsen att skriva politiskt korrekta artiklar som stödjer ultrafeministernas idéer även om det är kraftigt vinklat och i många fall direkt felaktigt.

Jag vet att nu retar jag några här som själva kallar sig ”feminister” jag är för jämnställdhet dock så skall den bedömas objektivt och strikt sakligt.

Åter till din fråga ja jag tror tyvärr att väldigt många Svenska Kvinnor är synnerligen nedlåtande mot Kvinnor från Asien dock ändras deras beteende om den Asiatiska Kvinnan visar sig komma från Japan. Läs i medierna och sortera artiklarnas vinkling så ser ni snart en trend i dessa exempel ” Den japansak Geishan” skildras inte alls som en Thaitjej som jobbar i en bar vad är skillnaden tja priset och hur de träffar sina kunder men båda är sällskapsdamer!

Nästa problem det skrivs ytterst sällan negativt om att medelålders och äldre Svenska Kvinnor gifter sig tar hit avsevärt yngre män från exempelvis Gambia, medan det är mycket vanligt med kritik mot män som gifter sig med yngre kvinnor.

Jag för min del skulle gärna vilja se skilsmässo statistiken från båda dessa typer av förhållanden jag har mina aningar om vilken grupp som kommer att vara kraftigt överrepresenterade i den statistiken.

Oops blev lite långt men åter till frågan ja det finns en diskriminering av Thailändska Kvinnor i Sverige, av Svenska Kvinnor det är nog lite beroende på utseende och om de känner sig hotade i den konkurrens det finns om att finna en Partner men även mycket på en snedvriden mediabild det är lättare att vara nedlåtande och ta till sig en falsk mediabild än inse att man faktiskt får lägga manken och måna om sitt utseende och sitt uppträdande både för Kvinnor och Män om man skall få ett lyckat förhållande med en partner.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Instämmer också i att en del svenska kvinnor har fördommar om thailändska kvinnor.

Dom har läst för mycket sensations reportage och bildat sig en uppfattning utan egna erfarenheter.

Och självklart har dom inte besökt Thailand eller så många andra länder heller, förutom norge, danmark och ev någon charterresa.

Men jag måste också skriva att det finns ganska gott om moderna resvana svenska tjejer också, som är vänligt inställda till thailändskor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte konstigt att svenska kvinnor har fördomar mot thailändska kvinnor. Fördomar florerar ju ganska friskt på det här forumet också, och vi borde ju veta bättre, eller? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är väl inte konstigt att svenska kvinnor har fördomar mot thailändska kvinnor. Fördomar florerar ju ganska friskt på det här forumet också, och vi borde ju veta bättre, eller? :whistle:

Ett -Noll till dig Joints

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt svårt att sätta fingret på det hela. Det är mycket en känsla av att de är lite kalla och avvisande och så kan det komma blickar som skvallrar om en viss fientlighet. Enligt bruttan så är svenska män otroligt trevliga och välkommnande och även intresserade av att lära känna henne och är intresserade av att veta mer om Thailand och om henne som person. Svenska kvinnor är raka motsatsen, de ger sneda blickar och verkar vilja hålla en viss distans. Undantag finns som sagt, tex. mina kvinnliga släktingar har tagit emot henne på ett fantastiskt sätt och välkommnat henne i familjen.

Är inte svenska kvinnor sådana mot alla? :rolleyes:

Att svenska män är så trevliga mot din dam kan nog ha många anledningar. Tycker mig ha märkt en tydlig tendens att män överlag är trevligare mot kvinnor än vad andra kvinnor är mot sina medsystrar. Behöver inte bero på att någon är utlänning. En annan sida man har hört är ju hur synd svenska kvinnor tycker om thailändskor eftersom alla vet hur utnyttjade de blir av sina mansgrisar till män.

Jag och min fru har aldrig bott permanent i Sverige tillsammans och i UK är det ingen som höjer ögonbrynen över asiater. Finns ju flera miljoner där. Däremot märkte hon när hon spenderade en månad i en liten svensk stad att andra thailändskor spände ögonen i henne. Lite obehagligt tydligen. Vet inte vilka slutsatser man kan dra av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är det svårt att skilja egna uppfattningar från fördommar, i varje fall upplever jag det så, men jag har ju haft fel förr (tror jag).

BAA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Är inte svenska kvinnor sådana mot alla? :rolleyes:

Att svenska män är så trevliga mot din dam kan nog ha många anledningar. Tycker mig ha märkt en tydlig tendens att män överlag är trevligare mot kvinnor än vad andra kvinnor är mot sina medsystrar. Behöver inte bero på att någon är utlänning. En annan sida man har hört är ju hur synd svenska kvinnor tycker om thailändskor eftersom alla vet hur utnyttjade de blir av sina mansgrisar till män.

Jag och min fru har aldrig bott permanent i Sverige tillsammans och i UK är det ingen som höjer ögonbrynen över asiater. Finns ju flera miljoner där. Däremot märkte hon när hon spenderade en månad i en liten svensk stad att andra thailändskor spände ögonen i henne. Lite obehagligt tydligen. Vet inte vilka slutsatser man kan dra av det.

Joints

Det beror nog på Thailändskorna på den orten var oroade av att det kom en ny Kvinna till orten som de ej kunde bedöma och placera in i något fack eller rangordning socialt på en gång så som det alltid sker i alla sociala grupperingar. Den inplacering av individer sker ju i alla grupperingar ju mindre den är ju tydligare är sorteringen.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är det svårt att skilja egna uppfattningar från fördommar, i varje fall upplever jag det så, men jag har ju haft fel förr (tror jag).

BAA

Precis du har haft fel förr...nä jag skojja bara. <_<

Det känns fel att alla problem alltid ska viftas bort med att påstå att det bara är fördommar. Jag har sett många brudar som blänger på min flickvän när vi är ute men det kan också ha att göra med att vi bor i en liten stad där det inte bor så fasligt många thailändskor. Det okända skrämmer liksom. Men att hela fenomenet kan förklaras med att det är en fördom håller jag inte med om.

Men det är klart att rubriken skulle ju kunna ändras så att det verkligen framgår att detta inte gäller alla svenska kvinnor utan bara många av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis du har haft fel förr...nä jag skojja bara. <_<

Det känns fel att alla problem alltid ska viftas bort med att påstå att det bara är fördommar. Jag har sett många brudar som blänger på min flickvän när vi är ute men det kan också ha att göra med att vi bor i en liten stad där det inte bor så fasligt många thailändskor. Det okända skrämmer liksom. Men att hela fenomenet kan förklaras med att det är en fördom håller jag inte med om.

Men det är klart att rubriken skulle ju kunna ändras så att det verkligen framgår att detta inte gäller alla svenska kvinnor utan bara många av dem.

Sen har väl en heldel grabbar på detta forum fördommar mot den svenska kvinnan, som oftast beskrivs som överviktig, men sen att det finns många överviktiga män på detta forum verkar inte var till någon nackdel..

Don't shit in the fan.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar. F-Ö-R-D-O-M-A-R.

Nu får ni skärpa er gubbar.

Annars kan man ju lätt tro att ni är analfabeter hela högen...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fördomar. F-Ö-R-D-O-M-A-R.

Nu får ni skärpa er gubbar.

Annars kan man ju lätt tro att ni är analfabeter hela högen...

Jag blev också så förvånad över att 9 av 10 stavade fördomar med två m så jag var tvungen att kolla stavningen ifall om det var jag som var helt borta i huvudet idag. :):)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar. F-Ö-R-D-O-M-A-R.

Nu får ni skärpa er gubbar.

Annars kan man ju lätt tro att ni är analfabeter hela högen...

Jag är analfabet faktiskt, jag hoppas att du inte har fördomar gentemot min sort.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Visst finns det en hel del svenska kvinnor som har fördomar mot våra Thailändska kvinnor. Men oftast brukar det räcka med ett par minuters samtal så inser

dom ganska snabbt att det här faktiskt är kvinnor som är här av fri vilja och har egna åsikter och inte behöver vara hemma för att städa och laga käk åt mannen.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan ju finnas mängder med orsaker till detta stirrande…

1. Tjejer generellt har en förmåga att studera andra tjejers utseende tycker jag tex klädstil, sätt etc och de menar inget illa med det, mer I studiesyfte …

2. Kanske din flickvän är klädd som om hon kommer direkt från diskot även om det är en onsdags morgon, tycker jag tyvärr är typiskt för många thai tjejer som är i Sverige att de inte har vet att klä sig till situationen….. och då stirrar jag också…

3. Hon har glömt att ta bort en synlig kråka från näsan….

Som du ser finns det mängder med orsaker till detta stirrande där jag bara har listat några…

Men om du lägger in en bild på henne så kan säkert säga många av oss här på forumet ge dig orsaker till detta stirrande… :-)

Ha det ITOY

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite analt att klaga på analfabeter, speciellt när man i stort sett inte gjort några inlägg själv?

Bättre att skriva mindre perfekt än att inte skriva alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är analfabet faktiskt, jag hoppas att du inte har fördomar gentemot min sort.

Nej några fördomar har jag inte. Däremot vet jag att alla zigenare är tjuvaktiga och alla araber luktar illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slappna av. Inläggen har jag skrivit i lite ironisk anda med tanke på trådämnet. Tyvärr verkar inte ironin ha gått fram...lite humor skadar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du lägger in en bild på henne så kan säkert säga många av oss här på forumet ge dig orsaker till detta stirrande… :-)

Ha det ITOY

:lol: Bra idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

:lol: Bra idé.

Här kommer en bild på gumman från Bangkok i våras.

Ingen snorkråka vad jag kan se.

190417371_821837ce98.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Inte så märkligt att de stirrar på henne..hehe. Men "not my cup of tea"..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...