Jump to content
IGNORERAD

Visa run Kambodja


clion

Recommended Posts

Hej mitt visum går ut den 23 och tanken 

var att köra till Phon phen och söka visum på Thai smbasaden 

Men har för mig att det går transport från

Jomtien eller Pattaya De vet ju hur det går till vad kostar det?och hur långt visum får man jag åker ju hem 29 och skiter i 4 dar overstay bara jag slipper allt krångel 2000 bath är ok

Mvh clion

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara passerar gränsen till Kambodja, få du 30 nya dagar. Sedan kan du köpa 30 dagars förlängning på immigration. Du ska absolut inte ta overstay.Skulle du bli stoppad blir du portad från Thailand en längre tid, dessutom hamnar du i arrest.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Hej mitt visum går ut den 23 och tanken 

var att köra till Phon phen och söka visum på Thai smbasaden 

Men har för mig att det går transport från

Jomtien eller Pattaya De vet ju hur det går till vad kostar det?och hur långt visum får man jag åker ju hem 29 och skiter i 4 dar overstay bara jag slipper allt krångel 2000 bath är ok

Mvh clion

Klarar du dig med 30 nya dagar så räcker det ju att du passerar gränsen som tidigare skribent skrev. Köra till Phnom Phen är lite onödigt, dit flyger du enklast från Bkk. Men befinner du dig i Pattaya så kan du givetvis ta valfri Visarun med minibuss där ni bara passerar gränsen och sen lika snabbt tillbaka, tar väl en halv dag typ. Overstay är ju inga problem så länge du inte har den minimala oturen att bli stoppad under tiden du befinner dig på overstay, då blir det kanske finkan, böter och strul nästa gång du ska söka visum till Thailand om du ska det. Klarar du dig väl till flygplatsen när du ska hem så blir det nog inget mer än en overstay-stämpel i passet.Men med tanke på att myndigheterna fått dille på att jaga faranger på overstay och markera hårda exempel så är det nog dumt att riskera overstay överhuvudtaget. Men ingen tvingar dig ju att vänta till sista dan innan ditt visum går ut, varför inte flyga till Phnom Phen och stanna ett par nätter på en liten minisemester när du ändå får betala för extraresan. Kambodja är ett mycket trevligt land.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du gjorde ett boarder run senast så kan du ju vi lämpligt tillfälle gå in på immigration och köpa 30 dagar som börjar gälla när ditt "visa" går ut.

Sen får du göra en resa ut någon gång när det är mindre än trettio dagar till din hemresa.

Det ska även gå att köpa 7 dagar till för 1900 på immigration men jag vet ingen som gjort det nyligen så det måste du forska i.

Overstay är det absolut sista och sämsta alternativet och bör absolut undvikas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara passerar gränsen till Kambodja, få du 30 nya dagar. Sedan kan du köpa 30 dagars förlängning på immigration. Du ska absolut inte ta overstay.Skulle du bli stoppad blir du portad från Thailand en längre tid, dessutom hamnar du i arrest.
Har de ändrat till 30 dagar landvägen nyligen? Jag har för mig att man bara fick 15 dagar för nåt år sen. Hur som helst är det ju bra.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Eftersom du gjorde ett boarder run senast så kan du ju vi lämpligt tillfälle gå in på immigration och köpa 30 dagar som börjar gälla när ditt "visa" går ut.

Sen får du göra en resa ut någon gång när det är mindre än trettio dagar till din hemresa.

Det ska även gå att köpa 7 dagar till för 1900 på immigration men jag vet ingen som gjort det nyligen så det måste du forska i.

Overstay är det absolut sista och sämsta alternativet och bör absolut undvikas.

Var på imigration Jomtien  och pratade med falangerna  fixarna mutkolvarna det fixar det den 20 mars blir lite pengar till stämmpelgubarna samma som förra året betalade 4000bath gick förbi alla i rummet tog 30 minuter

Blir nått liknande nu nu vill de ha3500bath ok slippa allt strul och tänkande

Ds det är ju en tråd chang allt Leo

Shinga som jag inte set på åratal dycker upp mer och mer

Läser folk mpr🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev apknug:

Har de ändrat till 30 dagar landvägen nyligen? Jag har för mig att man bara fick 15 dagar för nåt år sen. Hur som helst är det ju bra.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Ja, alltid 30 dagar nu. Man kan dock bara få 30 dagar landvägen två gånger per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev clion:

Var på imigration Jomtien  och pratade med falangerna  fixarna mutkolvarna det fixar det den 20 mars blir lite pengar till stämmpelgubarna samma som förra året betalade 4000bath gick förbi alla i rummet tog 30 minuter

Blir nått liknande nu nu vill de ha3500bath ok slippa allt strul och tänkande

Ds det är ju en tråd chang allt Leo

Shinga som jag inte set på åratal dycker upp mer och mer

Läser folk mpr🙄

Att förlänga med 30 dagar på immigration kostar 1900 baht. Det kan du fixa själv.

 

Ifylld TM7, kopior på pass, stämplar och departure card och adress.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev gst:

Ja, alltid 30 dagar nu. Man kan dock bara få 30 dagar landvägen två gånger per år.

Hur många gånger per år kan man få nya dagar om man kommer via flygväg?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som det är bättre och betala 350kr innan man åker än och stå i kö på migration och betala 1900bath. och på semestern  kan man göra annat än oroa sig och resa runt  till myndigheter i onödan.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Hur många gånger per år kan man få nya dagar om man kommer via flygväg?

BTT

Ingen begränsning, upp till respektive immigration officer att bedöma. Till slut lör det bli stop om man kommer ofta utan visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...