Jump to content
IGNORERAD

Forumsträff 15:De Augusti

Drivern
 Dela

Recommended Posts

Hej på er,

har på eget bevåg rekat Aspholmen ute vid Saltholmen i eftermiddags,häftigare plats får vi leta länge efter enligt min uppfattning.Man ser hamninloppet,och skärgårdsbåtarna glider förbi med jämna mellanrum, och många segelbåtar syns på väg åt alla håll.Mussel och krabbfiske är möjligt för barn och blomma medan övriga sitter och inmundigar ett par kalla.Promenaden från spårvagnens ändhållplats är endast 15 min(nyktert tillstånd).Det är 9:ans vagn som gäller, avgår från Angered via Centralstationen,Järntorget,Kungsten och ut till Saltholmen.

Nuvarande turlista gäller till den 15.8 så den duger ju och vagnarna går var kvart och sista från Saltholmen

klockan 23.26.

Sug på detta,bara en ide´/drivern

Dela på andra sajter

• Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

17

• Herr Chang

15

• Drivern

9

• hakancnx

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

men dom som måste åka ner till den byn då vart ska dom slagga över? för att ta en bil dit går inte för vissa pers kan jag tänka mig?

Mantra

Dela på andra sajter

Changen har säkert nån soffa de e den där som farang eller bibben brukar slagga

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Changen har säkert nån soffa de e den där som farang eller bibben brukar slagga

Haha, tyvärr inlägger nog fru Chang veto!

Men utmärkt ide från Drivern, jag tycker vi tar den platsen.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej,lyfter tråden.

Är det bara H.Changs och min familj som kommer på träffen eller finns det mera intresserade. :drinks:

Dela på andra sajter

Hej,lyfter tråden.

Är det bara H.Changs och min familj som kommer på träffen eller finns det mera intresserade. :drinks:

Nejdå, det kommer nog mer folk. Mycket beror förstås på vilket väder vi får den dagen...

Vi kan ju ta och spika en tid också. Vad sägs om 14.00? Man kan förstås anlända vilken tid man vill, så låt oss endast säga att jag kommer att vara där 14.00. Huruvida fru Chang också kommer är i nuläget oklart ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej på er,

har på eget bevåg rekat Aspholmen ute vid Saltholmen i eftermiddags,häftigare plats får vi leta länge efter enligt min uppfattning.Man ser hamninloppet,och skärgårdsbåtarna glider förbi med jämna mellanrum, och många segelbåtar syns på väg åt alla håll.Mussel och krabbfiske är möjligt för barn och blomma medan övriga sitter och inmundigar ett par kalla.Promenaden från spårvagnens ändhållplats är endast 15 min(nyktert tillstånd).Det är 9:ans vagn som gäller, avgår från Angered via Centralstationen,Järntorget,Kungsten och ut till Saltholmen.

Nuvarande turlista gäller till den 15.8 så den duger ju och vagnarna går var kvart och sista från Saltholmen

klockan 23.26.

Sug på detta,bara en ide´/drivern

Enligt mina erfarenheter så gillar thaitjejerna (fruar) å fiska småkrabbor oxå. har det till somtam o dylikt.

Så glöm inte ta med snöre o kniv till krabbfisket, mussla som agn. plus något o förvara de i vid hemtransport.

Dela på andra sajter

Enligt mina erfarenheter så gillar thaitjejerna (fruar) å fiska småkrabbor oxå. har det till somtam o dylikt.

Så glöm inte ta med snöre o kniv till krabbfisket, mussla som agn. plus något o förvara de i vid hemtransport.

Ja, Aspholmen är det som gäller. Som erik-sson skriver så gäller det att ta med det man behöver. Inte så många affärer där ute...

För oss män är det speciellt viktigt att ta med kyld öl. Något att äta också kanske ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hoppas inte frugan jobbar.annars kommer vi

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

E det redan mörkt

Dela på andra sajter

post-4617-124940036042_thumb.gif

Hej,om det nu blev en kartbild så är det den gröna ön längst till vänster över gångbron vi skall träffas på

post-4617-124940036042_thumb.gif

Dela på andra sajter

Tilläggas måste också att det blir en förberedande träff 8/8 vid Ullevi med Drivern och mig. Jag är väl där 14.00 som vanligt ;-)

Vi måste tillverka lite skyltar så att förvirrade MPR-medlemmar inte går vilse... Drivern fixar tuschpennor och kartong, du tar med dig din fantasi!

Dessa skyltar sätts sedan upp på Saltholmen för att guida alla besökare till vår träff. Det är givetvis tillåtet att underteckna skylten med sitt nick. Drivern tyckte att lite thaiflaggor vore på sin plats på dessa skyltar, så ta gärna med målarkritor eller lös det på annat sätt!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hejsan

Ursäkta mig, jag är från Skåne!

Är träffen i Stockholm eller Göteborg?

Eftersom jag missat Herrr Chang så många gånger nu tycker jag det skulle vara trevligt att träffa honom...men jag måste alltså få klart för mig var träffen kommer att förläggas..

Vi från Skåne känner ju bara till Skåne, därom norrut liggande fäbodar känner vi inte till.så jag behöver i detta fall hjälp med vägbeskrivning...

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Dela på andra sajter

De platser som tidigare nämnts ligger i Göteborg. Göteborg ligger norr om Skåne. Tror du kan nog googla dig vidare till hur du ska

komma dit beroende på vilket transportmedel som passar bäst. Lycka till!

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

De platser som tidigare nämnts ligger i Göteborg. Göteborg ligger norr om Skåne. Tror du kan nog googla dig vidare till hur du ska

komma dit beroende på vilket transportmedel som passar bäst. Lycka till!

Tja, jag fräser väl upp i min Volvo V8, såvida de har hunnit leverera den.annars får jag väl ta taxi...

Men det löser väl sig.tack för vänligheten med vägbeskrivningen...

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Tja, jag fräser väl upp i min Volvo V8, såvida de har hunnit leverera den.annars får jag väl ta taxi...

Men det löser väl sig.tack för vänligheten med vägbeskrivningen...

MVH Nonki

Wow, så man kanske ska få se en legend :preved:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Hejsan

Ursäkta mig, jag är från Skåne!

Är träffen i Stockholm eller Göteborg?

Eftersom jag missat Herrr Chang så många gånger nu tycker jag det skulle vara trevligt att träffa honom...men jag måste alltså få klart för mig var träffen kommer att förläggas..

Vi från Skåne känner ju bara till Skåne, därom norrut liggande fäbodar känner vi inte till.så jag behöver i detta fall hjälp med vägbeskrivning...

MVH Nonki

Hej Nonki,

Du är mycket välkommen till vår lilla träff! Den ska som sagt ta plats strax utanför Göteborg, närmare bestämt Aspholmen som då ligger i närheten av Saltholmen. Vilket väl får betecknas som Göteborgs skärgård. Min kompanjon Drivern säger att det kan bli svårt att parkera vid Saltholmen, smartare vore att parkera en bit därifrån och sedan ta spårvagn sista biten.

Hör gärna av dig på email för närmare instruktioner!

Till alla andra vill jag gärna säga att Nonki är en mycket sympatisk man, väl värd att träffa! Jag blir mycket glad om han kommer på denna träff.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej Nonki,

du behöver inte ursäkta dig om Skåne vi vet att det är "tufft" att bo där.Träffen är i Göteborg,läs inlägget där jag lyfte tråden och beskrev platsen så hittar du med säkerhet.Ni har ju egen flagga i Skåne så den kan du ta med och glöm ej passet :drinks:

Dela på andra sajter

Hej,

lyfter tråden igen.Skulle vara roligt om det kom ett flertal till denna träffen,väderprognosen pekar mot sol och värme.Gärna en hint om ni kommer,annars dyker man bara upp och alla är givetvis välkommna,man kan ju bli medlem efter träffen om man önskar det :mdr:

Dela på andra sajter

Ja, nu laddar vi för lördag! Det är förstås tillåtet att ta med fru och barn om man så vill, faktum är att vi uppmuntrar det. Mat och dryck väljer man själv vad man vill ta med.

Mycket liten risk för gräl som det kan bli på forumet... vi är ganska beskedliga i verkliga livet ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Väldigt va trevligt ni Göteborgs Mprare verkar ha det ihop. B)

Ja, visst är vi goa göbbar i Götet ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...