Jump to content
IGNORERAD

Attans


Keithan

Recommended Posts

Hejsan

Häromdagen läste jag någonstans, någon som nämnde en GPS som var bra. Någon annan / samme man sade att den finns på MBK.

Nu är jag på väg till Bangkok och skulle vilja veta vad det var för GPS.

Sökfunktionen är ännu inte installerad här.

Därav "attans".

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Häromdagen läste jag någonstans, någon som nämnde en GPS som var bra. Någon annan / samme man sade att den finns på MBK.

Nu är jag på väg till Bangkok och skulle vilja veta vad det var för GPS.

Sökfunktionen är ännu inte installerad här.

Därav "attans".

Hej

Vill du köpa just en separat GPS som bara är just det är det bäst med en garmin. Finns lite var stans bland mobilbutikerna i MBK

Om du har en smartphone / PocketPC typ HTC eller liknande kan dom hjälpa dig att installera Garmins programvara med Thailandskarta i din telefon och sen kan du använda den som både telefon och navigator

Extra bra blir det om du köper en bilhållare till den då

Bäst är dom som klickar fast i fläktutblåsen på instrumentpanelen. Inte för att dom sitter bäst utan för att då kyls telefonen av den kalla luften som kommer ut ur utblåset

En hållare med sugkopp i vindrutan gör att telefonen blir kokhet av att sitta i solskenet och får ingen kylning vilket kan resultera i problem eller ev haveri.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vill du köpa just en separat GPS som bara är just det är det bäst med en garmin. Finns lite var stans bland mobilbutikerna i MBK

Om du har en smartphone / PocketPC typ HTC eller liknande kan dom hjälpa dig att installera Garmins programvara med Thailandskarta i din telefon och sen kan du använda den som både telefon och navigator

Extra bra blir det om du köper en bilhållare till den då

Bäst är dom som klickar fast i fläktutblåsen på instrumentpanelen. Inte för att dom sitter bäst utan för att då kyls telefonen av den kalla luften som kommer ut ur utblåset

En hållare med sugkopp i vindrutan gör att telefonen blir kokhet av att sitta i solskenet och får ingen kylning vilket kan resultera i problem eller ev haveri.

Hej Tallviking och tack för svar.

Jag har dessvärre en drös med telefoner. Sonyericsson, Nokia och en iPhone, Men deras GPS är ju mer eller mindre kass. Funkar bra ute på golfbanan men i Bangkok ?

Jag skulle vilja ha en GPS som bara är GPS och kan användas utan bil. Dvs i handen. Bra kartor för Thailand och andra funktioner, platser, söka gator etc.

Har du eller någon annan tips om en bra sådan ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte tipsa om någon specifik modell men Garmin har flera som är avsedda för handportabelt bruk att välja på i butikerna i MBK. Kolla på den våningen där alla mobiltelefoner säljs. Finns flera där som säljer ett antal modeller av Garmins GPS:er och Garmin har riktigt bra thailandskartor

Tänk på om du vill ha engelsk eller thailändsk version på kartorna för du kan bara söka på respektive språk beroende på vilken version du har av kartorna.

Titta efter en som även kan användas i bilen med bilhållare

Själv kör jag med en HTC Touch Diamond mobiltelefon med både Garmin Xt och iGO8 prgramvara i som båda funkar kanonbra i städerna samt i övrigt. begränsningen på dessa är dålig batteritid som handburna navigatorer eftersom batterierna i mobiltelefoner inte räcker så länge när man kör GPS:en och skärmen hela tiden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, själv kör jag med svärmor, den kärringen vet ta mig fan precis allting.

Du får gärna låna henne fast hon bör sitta nära ACn eftersom hon lätt blir överhettad.

Svärandesonen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...