Jump to content
IGNORERAD

Hur Mycket I Kontanter Får Man Ta Med Sig Till Thailand


grakullf

Recommended Posts

Hej på Er!

Mitt första inlägg/fråga på maipenrai.

Hur mycket i kontanter får man ta med sig över gränsen till Thailand,finns det en gräns?

Grakullf

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Thailand finns ingen gräns alls, som sådan.

Det är värre att få med sig massa pengar hem till Sverige, fast det är väl sällan ett problem... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Thailand finns ingen gräns alls, som sådan.

Det är värre att få med sig massa pengar hem till Sverige, fast det är väl sällan ett problem... :)

Hej Surin!

Nej, hemtagandet av pengar är nog inget problem. Tack för ditt svar.

Grakullf

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Hej Surin!

Nej, hemtagandet av pengar är nog inget problem. Tack för ditt svar.

Grakullf

Hej,

Däremot finns det klara regler avseende hur mycket kontanter du får ta med dig UT från Sverige.

//Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Däremot finns det klara regler avseende hur mycket kontanter du får ta med dig UT från Sverige.

//Khun Somtam

"For Thai currency, the amount of Baht 50,000 or more must be reported on departure to Customs, except those traveling to Lao PDR., Myanmar, Cambodia, Malaysia, and Vietnam are allowed to take out Thai currency not exceeding 500,000 Baht.

For Foreign currency, any person who brings or takes and aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent out of or into the Kingdom of Thailand shall declare such amount of foreign currency to Customs. Failure to declare or make false declaration is a criminal offence."

Vad som kan hända om man ertappas med mer än 500000 bath eller utländsk valuta av ett värde mer än 20000 USD vet jag inte men det står klart och tydligt att det är ett lagbrott om pengarna inte redovisas i tullen.

Ut ur EU så är det 10000 Euro eller motsvarande i annan valuta som gäller.

http://www.customs.go.th/Customs-Eng/Traveller/TravelEng.jsp?menuNme=Travel#5

Link to comment
Dela på andra sajter

"For Thai currency, the amount of Baht 50,000 or more must be reported on departure to Customs, except those traveling to Lao PDR., Myanmar, Cambodia, Malaysia, and Vietnam are allowed to take out Thai currency not exceeding 500,000 Baht.

For Foreign currency, any person who brings or takes and aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent out of or into the Kingdom of Thailand shall declare such amount of foreign currency to Customs. Failure to declare or make false declaration is a criminal offence."

Vad som kan hända om man ertappas med mer än 500000 bath eller utländsk valuta av ett värde mer än 20000 USD vet jag inte men det står klart och tydligt att det är ett lagbrott om pengarna inte redovisas i tullen.

Ut ur EU så är det 10000 Euro eller motsvarande i annan valuta som gäller.

http://www.customs.go.th/Customs-Eng/Traveller/TravelEng.jsp?menuNme=Travel#5

Det lättase är väl om man tar mig sig ett visa kort och pratar med banken. Man säger bara att man vill höja sitt max uttag. Det har aldrig varit några problem med det för mig. Inte heller om jag ringt till min bank man och sagt att jag vill ta ut så och så mycket pengar om 1 timma.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde ICA bankens kundtjäns om detta. Dom va mycket tillnmötesgående, höjde maxgränsen under en av mig önskad tid för att sedan av säkerhetsskäl återställa den till std.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...