Jump to content
IGNORERAD

Tomt & Tyst


Batting

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Batting:

Det beror på att vår Statsminister "Stefan den Store" ställt in alla sina resor för att stanna hemma och leder nu kampen mot virus och otäcka bacillusker!
Allt är alltså under kontroll, läget är stabilt!  :yuush:

Härligt Batting. Kul att läsa att du har humor.

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 374
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ArneMorales

    32

  • Esspe

    29

  • Batting

    27

  • spooncreek

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från imorgon den 12 mars behöver man regga sig med AOT app för att bli insläppt i landet.
 
https://www.nationthailand.com/news/30383878?utm_source=homepage&utm_medium=internal_referral
 
//K
Verkar kraftfullt, den info som skall lämnas är närmast identisk med den i TM6 formuläret som man ändå lämnar immigration. Och om man inte har nån smart phone?...

TiT

"Once the app is downloaded, they will have to fill in the required information - name, surname, passport ID , mobile phone number, e-mail address and present them to the immigration officials on duty . The information will be stored for 14 days after arrival."

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1375-N3-Mar-13-01-India-tourism-closure-in-out-causes-TH-huge-impacts.jpg

Läs mer här
Indiens gränsstängning ytterligare ett slag för Pattaya-turismen

Först slutade de kinesiska turisterna komma, nu står indiska resenärer inför skrämmande utmaningar som troligen kommer att drastiskt minska antalet i Pattaya.
Den indiska regeringen stängde den 12 mars sina gränser för inkommande resenärer, upphävde viseringar till alla nationer och till och med återkallade viseringsfri tillgång till etniska indier som är medborgare i andra länder som har ett utomeuropeiskt medborgarkort.
Medan regeringen inte förbjöd utlandsresor eller resor, är det avskräckande att resa utomlands. De som väljer att ignorera regeringens råd kan möta obligatorisk karantän när de återvänder beroende på länder som besöktes. Flygbolag förväntas också radikalt minska flygningar till Indien, vilket innebär att utländska turister kanske inte kan komma tillbaka så lätt.

För Pattaya är stängningen ytterligare ett stort slag för turismen. Indien är stadens näst största marknad efter Kina, som förbjöd utlandsresor i februari för att kontrollera spridningen av Covid-19.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

%E0%B9%80%E0%B9%80%E0%B9%80-696x544.jpg

Läs mer här
Turismmyndigheten kan flytta Songkran-festivalen till juli

Turismmyndigheten sa på torsdagen att den leker med tanken att skjuta upp de thailändska nyårsfestligheterna från april till juli för att undvika coronaviruset.
En direktör vid myndigheten sa att beslut kommer att fattas med dess lokala partners och företag. Han sa att organisationen troligen kommer att fatta ett beslut senast på lördag.
”Vi behöver inte ett kabinettgodkännande. Det här är en intern fråga, ”sa direktören per telefon. ”Det har varit både positiv och negativ feedback, men vi kommer att besluta i morgon eller på lördag.”

Han sa att han fick instruktioner av turistminister att ta reda på vad den privata sektorn tycker om idén. Om uppskjutningen godkänns flyttas festligheterna från 13-15 april till början av juli. Under den senaste veckan inställdes Songkran-relaterade händelser i Chiang Rai, Chonburi, Buriram samt den berömda Khaosan Road i Bangkok.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så var det Hilton tur att stänga ner.078585f43618aa375d66b5c2bdf47b75.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Så var det Hilton tur att stänga ner.078585f43618aa375d66b5c2bdf47b75.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

Lär vara en hel del anställda som blev utan jobb där.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har djurparken som Lilla Sötnosen jobbar på slagit igen portarna, och försöker övervintra.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Batting:

Nu har djurparken som Lilla Sötnosen jobbar på slagit igen portarna, och försöker övervintra.

Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer...

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev norris55:

Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer...

En ide är att fylla alla burar med en eller 2 människor med olika etnisitet (ras), så folk kan gå och beskåda, för att sen kanske förstå att alla är inte lika.

Det blir viktigt att sätta upp skyltar med uppmaning att inte mata burinvånarna, för att ingen skall få i sig någon föda som dom inte tål.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev norris55:

Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer...

Jo jag kan förstå den åsikten, men dom gör även bra saker.
Tjejen jag känner jobbar på Djurparkens sjukhus.
Dom sköter inte bara om parkens djur, utan även djur som folk kommer med utifrån.
Mestadels trafikskadade hundar och katter, men även andra djur.
Men det behöver inte bara vara skador som uppstått i trafiken. 
Folk kan vara väldigt grymma.

Dom gör en stor insats för att lappa ihop skadade djur där på djurparkens sjukcentral eller vad man ska kalla det.
Jag tror knappast att de skulle kunna göra det om dom inte fick in pengar från de som besöker djurparken.
Sedan har de många projekt för att rädda hotade djurarter, men som sagt jag förstår åsikten.
Men allt är inte svart och vitt.
Det finns bra och dåliga djurparker, och ibland behövs de nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev born41:

En ide är att fylla alla burar med en eller 2 människor med olika etnisitet (ras), så folk kan gå och beskåda, för att sen kanske förstå att alla är inte lika.

Det blir viktigt att sätta upp skyltar med uppmaning att inte mata burinvånarna, för att ingen skall få i sig någon föda som dom inte tål.

 

Born41

Ja det vore väl en SD-dröm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo GreenVally tror du inte att SD skulle gilla om vi började diskutera ras?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Batting:

Jo GreenVally tror du inte att SD skulle gilla om vi började diskutera ras?

Vilken jävla sd-hang up du lider av Lenin.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite förundrad ett tag när jag läste ett par bra inlägg från Battingen men nu är ordningen äntligen återställd :rotfl:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Fan vad härligt for oss gamlingar  i Pattaya nu när man slipper massturismen.

På beachen spelas det fotboll, volleyboll, badminton, mm

Vattnet, och luften,) diesel), blir lite renare for varje vecka,  och man kan korsa Beachroad i lugn och ro.

Beachen är fri från solstolar mm tisdag och torsdag.

 

Går man in i en butik eller restaurang, får man service utan stress.

 

Inne på dom stora shoppingmallarna, Central Festival, Terminal 21, Royal Garden och Mike Shopping, kan man i lugn och ro, fynda kläder, skor mm som aldrig forr.

 

 

6.jpg.bd9efe021695b03bedb0964d00a859f1.thumb.jpg.5f1121d4dcefb8d0be3aa5c8845819dc.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Fan vad härligt for oss gamlingar  i Pattaya nu när man slipper massturismen.

På beachen spelas det fotboll, volleyboll, badminton, mm

Vattnet, och luften,) diesel), blir lite renare for varje vecka,  och man kan korsa Beachroad i lugn och ro.

Beachen är fri från solstolar mm tisdag, onsdag och torsdag.

 

Går man in i en butik eller restaurang, får man service utan stress.

 

Inne på dom stora shoppingmallarna, Central Festival, Terminal 21, Royal Garden och Mike Shopping, kan man i lugn och ro, fynda kläder, skor mm som aldrig forr.

 

 

6.jpg.bd9efe021695b03bedb0964d00a859f1.thumb.jpg.5f1121d4dcefb8d0be3aa5c8845819dc.jpg

Kan bara hålla med, en helt fantastisk tillvaro här nu. 

Var å förlängde mitt uppehållstillstånd igår, tog 10 min från jag parkerade tills jag satt i bilen igen. 

 

Och som grädde på moset sålde dom ut eller om det va felmärkt men hittade Captain Morgan Spiced Gold för 399 baht, tömde hyllan 😄

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Fan vad härligt for oss gamlingar  i Pattaya nu när man slipper massturismen.

På beachen spelas det fotboll, volleyboll, badminton, mm

Vattnet, och luften,) diesel), blir lite renare for varje vecka,  och man kan korsa Beachroad i lugn och ro.

Beachen är fri från solstolar mm tisdag, onsdag och torsdag.

 

Går man in i en butik eller restaurang, får man service utan stress.

 

Inne på dom stora shoppingmallarna, Central Festival, Terminal 21, Royal Garden och Mike Shopping, kan man i lugn och ro, fynda kläder, skor mm som aldrig forr.

 

 

6.jpg.bd9efe021695b03bedb0964d00a859f1.thumb.jpg.5f1121d4dcefb8d0be3aa5c8845819dc.jpg

Jo för oss som inte måste jobba ihop till hyra och mat så är det fint men skänk gärna en tanke åt alla dom som har ett helvete nu också.

 

Talade med en tjej igår som inte hade till elen och hade fått låna 30 baht till mat av en granne. Satt på beachen idag och fick skriva in i boken som man ska. Såg vad hon hade haft dom senaste 10 dagarna. Ingen dag över två kunder och ofta bara en, som idag. Dessutom är priset för en solstol (jodå det fanns gott om tomma stolar) pressat till 50 baht, förmodligen 30 för dom fällbara. Hur ska hon kunna leva på det? Massor med tjejer som inte kan få in pengar att skicka hem till barn och mor i Isaan när dom inte ens får ihop till sig själva.

 

Jag vill inte heller ha tillbaks massturismen men fortsätter det här så har du snart inga affärer att gå till, inga restauranger att äta på och inga stolar alls på stranden.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är betydligt mera frikostig med dricksen nu än tidigare och det borde ni andra också vara.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Esspe:

...Jag vill inte heller ha tillbaks massturismen men fortsätter det här så har du snart inga affärer att gå till, inga restauranger att äta på och inga stolar alls på stranden.

 

Risken, enligt din negativa beskrivning ovan, är enligt min mening mycket liten.

Pattaya stad har just avslutat forsta etappen av en stor upprustning av stranden, promenaden, och Beachroad for 500 miljoner baht

IMG_20200826_094435.thumb.jpg.b9affd760f1afe8643fac95209115a9e.jpg

Etapp två borjar nu, och avser planteringar mm. Budget 160 mijoner baht.

 

Jag uppfattar det som att de styrande for framtiden vill få bort bar och sex turismen från från Pattaya Beach området, och gora  Pattaya Beach till ett rekreationsområde for framforallt de miljontals bangkokborna, men även for turister från hela världen som vill koppla av vid havet och framforallt i  shoppingcentrarna, och de sk turistfällorna runt Pattaya, som också upprustar nu.

 

 Ett stort antal barer, massageinrättningar och solstolsuthyrare kommer att att drabbas ekonomiskt, thats life.

 

Har hort rykten om att många av de frilansande, som  du nämner har forsorjningsansvar for sina familjer på landsbygden, har flyttat sin verksahet till Soi Baokhau eller Internet,

så tror inte det blir så många som vi , ca 6000 expats i Pattaya, behover tycka synd om.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Risken, enligt din negativa beskrivning ovan, är enligt min mening mycket liten.

Pattaya stad har just avslutat forsta etappen av en stor upprustning av stranden, promenaden, och Beachroad for 500 miljoner baht.

Etapp två borjar nu, och avser planteringar mm. Budget 160 mijoner baht.

 

Jag upfattar det som att de styrande for framtiden vill få bort bar och sex turismen från från Pattaya Beach området, och gora  Pattaya Beach till ett rekreationsområde for framforallt de miljontals bangkokborna, men även for turister från hela världen som vill koppla av vid havet och i  shoppingcentrarna, som också upprustar nu.

Katastrofen för dom som jobbar eller har jobbat här är redan här - nu! Liksom i Phuket, Samui, m.m. Så en högst eventuell omvandling av Pattaya ligger långt fram i tiden och är ju ointressant nu. Försöka göra om Pattaya har man pratat om länge men den riktiga viljan finns inte. Finns alldeles för mycket pengar inblandade för det. Så länge man dessutom inte har badbart vatten så tror jag det är utsiktslöst. Bangkokborna kommer redan nu men det är på helgerna och lär inte ändras mycket.

 

9 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 Ett stort antal barer, massageinrättningar och solstolsuthyrare kommer att att drabbas ekonomiskt, thats life.

Har talats mycket om empati vad gäller influensan, var finns din empati nu? Att folk inte har till mat och hyra - "Thats life".

 

14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Har hort rykten om att många av de frilansande, som  du nämner har forsorjningsansvar for sina familjer på landsbygden, har flyttat sin verksahet till Soi Baokhau eller Internet,

så tror inte det blir så många vi ca 6000 expats i Pattaya behover tycka synd om.

Den där meningen förstod jag inte alls. Får dom fler icke-existerande kunder om dom flyttar till Buakhao eller internet?

 

Att det har drabbat många i Pattaya verkar du ju inte alls bry dig om eftersom du har fått det bättre.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Katastrofen för dom som jobbar eller har jobbat här är redan här - nu! Liksom i Phuket, Samui, m.m. Så en högst eventuell omvandling av Pattaya ligger långt fram i tiden och är ju ointressant nu. Försöka göra om Pattaya har man pratat om länge men den riktiga viljan finns inte. Finns alldeles för mycket pengar inblandade för det. Så länge man dessutom inte har badbart vatten så tror jag det är utsiktslöst. Bangkokborna kommer redan nu men det är på helgerna och lär inte ändras mycket.

 

Har talats mycket om empati vad gäller influensan, var finns din empati nu? Att folk inte har till mat och hyra - "Thats life"

Att det har drabbat många i Pattaya verkar du ju inte alls bry dig om eftersom du har fått det bättre.

 

Jag upplever inte att Pattaya har drabbats av en katastrof, som du påstår.

Coronan har lett till att det mesta har avstannat for en period nu. Detta gällar även andra turistorter i världen.

Ser istället detta som en period for eftertanke, återhämtning, och planering for framtiden.

Det finns alltid några som drabbas vid forändringar i samhället, men det gäller for dem att tänka till och ta nya tag.

 

Även det kritiserade badvattnet  i Pattaya återhämtar sig nu.

Detta foto tog jag på min morgonpromenad idag.

Nu flyter det inte runt en massa plastpåsar och gummin som tidigare.

De som badar där är mest barn som kommer med sina familjer på helgerna.

 

IMG_20200826_093636.thumb.jpg.b6ac169574c9a2f9d45001c7d3d99c4f.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...