Jump to content
IGNORERAD

Skicka pengar!


Nick

Recommended Posts

Hur skickar jag lättast pengar från Thailand till ett konto i Sverige?

De rör sig om mellan 100 000 till 200 000 THB

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan[br]Skulle tro att du knallar in på en bank, fyller i en blanket, kastar upp stålarna på disken.[br]Dom tar ut en avgift, jag vet dock inte hur stor. Men inom Thailand vill jag minnas att det var 38 Baht, eller så.[br]

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

De säger att man måste ha någon sorts bevis för att skicka? ex vigselbevis, skuldlapp

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny lag i sverige sedan några år tillbaka som gör att banker vid insättning av kontanta medel vill ha en lapp där du skriver vart pengarna kommer ifrån.

Detta för att minska pengartvätt.

Osäker hur det är om man har pengarna på ett konto, men kan nog bli en lapp iaf för att banken ska försäkra sig om att de skickar pengarna till rätt ställe.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny lag i sverige sedan några år tillbaka som gör att banker vid insättning av kontanta medel vill ha en lapp där du skriver vart pengarna kommer ifrån.

Detta för att minska pengartvätt.

Osäker hur det är om man har pengarna på ett konto, men kan nog bli en lapp iaf för att banken ska försäkra sig om att de skickar pengarna till rätt ställe.

Du behöver ingen lapp om var pengarna kommit ifrån utan du måste skriva ditt personnummer på Insättningsblanketten. Sedan kanske skattemyndigheten eller ekonomipolisen kontaktar dig om de misstänker att pengarna inte är införtjänta lagligt eller är oskattade.

:whistle: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ingen lapp om var pengarna kommit ifrån utan du måste skriva ditt personnummer på Insättningsblanketten. Sedan kanske skattemyndigheten eller ekonomipolisen kontaktar dig om de misstänker att pengarna inte är införtjänta lagligt eller är oskattade.

whistle.gif gubben jap.gif

För att kunna skicka ut större summor så måste man ha papper på hur man har fått pengarna.

Detta för att förhindra svartabete i Thailand.

tex om man köper ett hus & inte sparar dokumentationen vart pengarna kom ifrån så kan man få stora problem när man väl säljer & vill ta hem pengarna.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt löjlig regel.jag var på banken i måndags och satte in 17000:-, man behövde ingen lapp men dom frågade mig vart pengarna kom ifrån, jag frågade vad har du med det att göra?? vilket han svarade att det var en ny regel och att dom måste fråga för att det kan handla om pengatvätt..löjligt sa jag, ok det här är sparade pengar som jag haft hemma sa jag.tror du på det sa jag sen? jag har vunnit dom på poker sa jag sen.hur i helvete ska dom någonsin kunna komma fram till nåt vettigt om det inte finns en massa transaktioner från en massa skumma konton. Dom kan aldrig bevisa hur mycket jag spelar eller ej, eller hur mycket jag sparat i kudden under min livslängd.löjligt var ordet.

Nu hade jag vunnit dessa på poker på lördagen men det är själva grejen som är grymt löjlig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...