Jump to content
IGNORERAD

Vet du för mycket om Thailand?


Herr Chang

Retar sig din thaipartner på att du vet mycket om Thailand?  

81 röster

  1. 1. Retar sig din thaipartner på att du vet mycket om Thailand?

    • Nej
      49
    • Nja, lite sur ibland
      23
    • Ja
      9


Recommended Posts

Detta forum är ju en fantastisk informationskälla vad gäller Thailand. Och det finns ju många andra sajter som komplementerar...

Det kan ju vara en del mindre smickrande fakta som framkommer om Thailand vid studier av dessa sajter.

Fru Chang blir ibland lite irriterad på att jag känner till vissa saker och ting om Thailand. "Hur kan du veta det?" När jag då säger internet blir hon ännu mer arg... då hon ogillar att jag sitter och svamlar på exempelvis detta forum. Får väl rösta Ja i denna omröstning.

Hur är det för er?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    2

  • Snucke

    2

  • Balut Power

    2

  • jannegbg

    2

Mest aktiva i denna tråd

Herr chang!

Jag skriver inte så ofta men tycker det är kul att läsa. har varit i Thailand mycket och varit med mycket damer där och haft ett par långa förhållanden . och desutom haft bar där. och känner många thai i Sverige. så det mesta har jag fått lärdom av själv men visst är forimet ett komplement då mest om jag behöver ren fakta om något. Min nya tjej förstår redan att jag vet . Så hon frågar nästan mig mera!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Men oftast ger  mig forumet ett gott skratt. så nej ingen dam har blivit sur på mig för att jag ska lära mig mer här. tror faktiskt att 90% eller mer som skrivs här har jag ganska bra hum om redan.

Men nu får jag säkert skit för att jag tycker det??!!

Och då menar jag att jag även slår käre roliga BTT på fingrarna! och utan honom vore forumet ganska tråkigt.  Men jag gillar även dig Herr chang!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Dom enda gånger som jag har hört tjejer tycka att en falang vet för mycket är i beer bars på turistorter, dom förstår då snabbt att här finns det inga pengar att hämta och fortsätter snabbt sin jakt på en riktig "guldfisk" som kan bli en bra sponsor.

(OBS! Gäller inte alla som jobbar i Beer Bar heller, utan bara några där.)

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Eller som man hört många ggr falang loo maak mai dii,

det har man mest hört från f.d bardamer.

Fast min nya tjej hon tycker det bara är bra att jag

vet en del

Link to comment
Dela på andra sajter

Later oerhort markligt att ens thailandska partner skulle reta sig pa att man vet "for mycket" om hennes land, om det inte ar sa att hon ljugit/undanhallit en massa sanningar vill saga. Att ens partner ogillar att man spenderar tid pa natet istallet for med henne/familjen ar dock givetvis forstaeligt.

Jag vet inte om jag direkt lart mig nagot via detta forum men daremot ar det nyttigt att fa hoera/lasa andras uppfattningar om diverse sporsmal och kanske ibland aven revidera vissa uppfattningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Quote

Eller som man hört många ggr falang loo maak mai dii,

det har man mest hört från f.d bardamer.

Fast min nya tjej hon tycker det bara är bra att jag

vet en del

I barerna kan det vara vanligt at tjejerna kan tycka så då det händer att falanger som är duktiga

på att förstå Thai sitter och "tjuvlyssnar" på brudarna som inte alltid är blyga när dom pratar sinsemellan om barens gäster. Och när dom förstår att falangen har förstått deras samtal kan man

få det svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Quote

Hej Balut Power.

:D Där ser du vad som händer, men var inte frågan om du vet mer om Thailand än dem. Men det du tog upp stämmer helt klockrent, massa skit snack. :D

Mvh Maitan :great:

Frågan var väl om man vet för mycket om Thailand, tycker även att språket ingår där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl

Retar sig din thaipartner på att du vet mycket om Thailand?

Men trådrubriken vilseleder

Min fru har aldrig sagt nåt om det så det är väl bra för skulle det vara

negativt hade man garanterat hört nåt.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl

Retar sig din thaipartner på att du vet mycket om Thailand?

Men trådrubriken vilseleder

Min fru har aldrig sagt nåt om det så det är väl bra för skulle det vara

negativt hade man garanterat hört nåt.

//Broskan

Haha nej, kunskap kan väl aldrig vara någonting negativt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, jag vet inte bara för mycket om just Thailand utan detta gäller även di flesta andra komplicerade saker.

Allvetaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Nej hon vill att jag lär mig mera samt att jag ska lära mig att prata Thailändska samt helst att läsa det också! Har sagt att när hon kan tillräckligt med Svenska skall jag lära mig Thai för då har hon tid att öva Thai med mig nu är det hennes Studier i Svenska som är viktigast.

Tycker igentligen att det är min skyldighet att lära mig så mycket jag kan om Thailand och att lära mig Thailändska med. Och det skulle vara klart roligt att göra det med!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta forum är ju en fantastisk informationskälla vad gäller Thailand. Och det finns ju många andra sajter som komplementerar...

Det kan ju vara en del mindre smickrande fakta som framkommer om Thailand vid studier av dessa sajter.

Fru Chang blir ibland lite irriterad på att jag känner till vissa saker och ting om Thailand. "Hur kan du veta det?" När jag då säger internet blir hon ännu mer arg... då hon ogillar att jag sitter och svamlar på exempelvis detta forum. Får väl rösta Ja i denna omröstning.

Hur är det för er?

Herr Chang har talat.

Kunskap är makt :whistle:

Själv så har jag aldrig fått några klagomål för att jag eventuellt vet för mycket om Thailand. Däremot har jag fått en del skit på det här forumet för att jag delvis vet för lite eller tror mig vet mer än jag egentligen gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkel fråga för min del eftersom jag inte tycker att jag vet speciellt mycket om Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

på frågan svarar jag nej, min tant tycker det är bara bra om jag förstår.

men det är tröttsamt att höra allt tjat från en del av mina kamraters tjejer

som jobbar exta när falangen åker hem.

thai tycker inte om falanger som är smartare än de,då blir man klassad som ting tång

jag tror att många thaitjejer inte tycker om att jag föstår ,för dom ser det som att jag har en hållhake på dom, för jag vet vad dom håller på med.

en sak är jag säker på att det finns inte många barbrudar som tycker om falanger då dom pratar thai

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

thai tycker inte om falanger som är smartare än de,då blir man klassad som ting tång

Att de tycker att du ar "ting tang" beror nog inte pa att de tycker att du ar smartare an dem utan just pa att du ar "ting tang".

Link to comment
Dela på andra sajter

Att de tycker att du ar "ting tang" beror nog inte pa att de tycker att du ar smartare an dem utan just pa att du ar "ting tang".

hej atom

som du säkert redan vet så fort en thaiare inte får sin vilja ,så är alla falanger ting tång. blir bara less på att höra på allt skitprat. det är stor skilnad på att åka 2 veckor på charter eller 11 månader per år.men detta förstår inte så många thaiare samt en del falanger, hör dagligen säga att falanger är ting tång detta tror jag hänger ihop med bristande kunskaper hos många thai. i mitt fall tror jag det finns avundsjuka, rasism då tidigare min kompis nöjesarbetande tjej kallar mig ting tång

(för helvete hon kan inte ens läsa) . till sist vill jag säga att jag ser inte ner på en som inte har fått samma förutsättning som vi svenska, utan tycker endast synd om henne

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

hej atom

som du säkert redan vet så fort en thaiare inte får sin vilja ,så är alla falanger ting tång.

Visste jag inte. A andra sidan vet jag valdigt lite om ohyggligt mycket. Du tror inte att epiteten du tillges har att gora med din person snarare an att det ar generell sanning om hur thailandare ar? Att folk refererar till mig som "lot jiit" far jag nog ta pa mig och har garanterat ingenting med min eventuella kunskapsniva att gora.

Skickar aven med ett gang versaler som du verkar sakna om hopp att fa lite prickar i utbyte. ABCDEFGHIJKL

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag svarar nej.visst kan jag vara först med en "nyhet",

som jag läst på nätet. Då blir sambon nyfiken.och vill

läsa själv också, men retar sig?...nej.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag svarar nej.visst kan jag vara först med en "nyhet",

som jag läst på nätet. Då blir sambon nyfiken.och vill

läsa själv också, men retar sig?...nej.

Japp, frugan brukar fnysa åt mig vid de få tillfällen då jag vet något som jag inte borde. Tycker mig ha kunnat sett en allmän aversion hos thailändare gent emot faranger som "inkräktar" på thailänds kultur t.ex. genom att bära buddhaamuletter eller prata språket. En helt egen teori är att denna aversion är något djupt rotat och grundad i hur faranger tidigare betett sig i Asien (Hong kong,Indien, Vietnam osv, dvs en rädsla för kolonialisering. Detta är även, enligt min teori, den grundläggande anledningen till den restriktiva invandrarpolitiken man bedriver idag.

Rätt eller fel? :rolleyes:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen verkar oftast tycka det ar bra att jag kan en hel del om Thailand. det underlattar for henne antar jag. de enda ganger som jag egentligen tycker att hon fnyser at mig och anser jag som farang minsann inte forstar Thailand ar nar jag tar upp politiska fragor.

For nagra dagar sedan sag vi ett repotage pa tv dar man rapporterade ifran Khao Ko och de "problem" som finns med Hmongfolket dar. Tjejen och hennes mammas bild var helt klar. De flesta Hmong ar endast illegala invandrare fran Laos som kommit hit for att stjala jord och skapa diverse andra problem. Ut med packet bara!

Nar jag papekade att det vore nog bra om Thailand forde en nagot battre och humanare flyktingpolitik sa de stackarna i hmongfolket inte behover utlamnas till mordareregimen i Laos sa var jag bara en dum farang. An mer puckad tyckte de jag var nar jag papekade att de flesta Hmong i Thailand faktiskt ar fodda har och borde ha ratt att vara medborgare i landet istallet for att som en stor grupp a Hmong leva som statslosa(egentligen inte ens statslosa i och med att ingen erkanner att de ar statslosa)och papperslosa. Detta trodde de inte pa utan nog hade farangen inte fattat nagot alls for alla vet ju att i Thailand ar ju alla registrerade i tabieen ban. Javisst tankte jag.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Forsoker forestalla mig hur jag skulle reagera om jag upplevde att min fru blev irriterad/illa berord over att jag eventuellt vet for mycket om Thailand. Kanns helt bisarrt ju. Tank er det omvanda - skulle ni kunna lacka ur for era tjejer lart sig for mycket om hur Sverige fungerar? Snacka om att Svarten maste vara sur pa Magrood! Visst kan jag forsta att det kan bli en jobbig situation om farangens kunskap blottar fruns/flickvannens avsaknad av diton och forlorat ansikte kan leda till irritation/ilska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...