Jump to content
IGNORERAD

Dags för konsert igen.

Drivern
 Dela

Recommended Posts

Hej på er,

då var det dags för en konsert igen,denna gång U2 på Ullevi fredag o lördag 31/7 resp.1/8.Denna gång kan jag ej fixa gästlista för vi står utanför arenan vid sydvästra hörnet där öltältet är placera men kom gärna ändå så kan vi tjöta lite samtidigt som man hör spelningen och suger på en pilsner.

ps. detta gäller även nästa helg då Madonna gästar Ullevi lördag o söndag 8/8 resp. 9/8

Dela på andra sajter

Hej på er,

då var det dags för en konsert igen,denna gång U2 på Ullevi fredag o lördag 31/7 resp.1/8.Denna gång kan jag ej fixa gästlista för vi står utanför arenan vid sydvästra hörnet där öltältet är placera men kom gärna ändå så kan vi tjöta lite samtidigt som man hör spelningen och suger på en pilsner.

ps. detta gäller även nästa helg då Madonna gästar Ullevi lördag o söndag 8/8 resp. 9/8

Jamen det var väl bra ändå! Knasen skulle ju komma till Göteborg 31/7 och ville ha en träff. Jag skrev Deja Vu som träffpunkt, men Ullevi fungerar väl lika bra?

Möjligen lite dyrare öl, men jag hoppas att det inte är 3,5% som gäller?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jamen det var väl bra ändå! Knasen skulle ju komma till Göteborg 31/7 och ville ha en träff. Jag skrev Deja Vu som träffpunkt, men Ullevi fungerar väl lika bra?

Möjligen lite dyrare öl, men jag hoppas att det inte är 3,5% som gäller?

Herr Chang har talat.

Jag är inte säker men tror att det är fegisöl denna gången oxo,så ta med egen skaffning för säkerhets skull,det stör ingen för vi står ju som sagt utanför vid Kartinelundsskolan.Är där från kl 12.00 fredag

Dela på andra sajter

Hej på er igen,

som sagts tidigare i tråden är det nu dags för Madonna på Ullevi.Konserter lördag 8/8 samt söndag 9/8.Jag är där vid Katrinelundsskolan från 12.00 lördag om nu någon känner för att tjöta lite med en pilsner i hand.Ta med egen,de säljer bara fegisar även denna gång

Dela på andra sajter

Ska bara meddela att förutom mig verkar Bibben lite sugen på att delta i denna lilla tillställning 8/8.

Har också nästan övertygat fru Chang att vara med någon timme för att skriva skyltar på thai ;-)

Givetvis kommer det på lördagskvällen bildreportage från denna något originella träff! Jag har ett antal tomma ölflak liggande, man kanske kan använda dom som skyltar?

Inser just att alla kanske inte hänger med här. Det är alltså så att vi ska ha en mussel och krabbplockningsträff på Aspholmen 15/8, närmaste spårvagnshållplats är Saltholmen (se annan tråd). Och på lördag ska vi då fixa skyltar så ingen går vilse.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ska bara meddela att förutom mig verkar Bibben lite sugen på att delta i denna lilla tillställning 8/8.

Har också nästan övertygat fru Chang att vara med någon timme för att skriva skyltar på thai ;-)

Givetvis kommer det på lördagskvällen bildreportage från denna något originella träff! Jag har ett antal tomma ölflak liggande, man kanske kan använda dom som skyltar?

Inser just att alla kanske inte hänger med här. Det är alltså så att vi ska ha en mussel och krabbplockningsträff på Aspholmen 15/8, närmaste spårvagnshållplats är Saltholmen (se annan tråd). Och på lördag ska vi då fixa skyltar så ingen går vilse.

Herr Chang har talat.

Ölflak blir perfekt,jag har skrivit ut ett antal Thaiflaggor från datan att klistra på för att fånga ögat.

Dela på andra sajter

Ölflak blir perfekt,jag har skrivit ut ett antal Thaiflaggor från datan att klistra på för att fånga ögat.

OK Drivern. Ser att jag har cirka 20 ölflak liggande (det borde väl räcka?), hehe jag är tydligen lite slö med att slänga saker ;-)

Bra med thaiflaggor också!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

ska du börja på järntorget eller.kan tyvärr inte komma svampsäsongen är här :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Jag skulle gärna hänga med på söndagen 9. Aug. Vad gäller då (mötesplats, tid etc) ?

Mvh

//Singha711

Dela på andra sajter

Drivern, du skulle möjligtvis inte kunna skaffa ett backstagepass till konserten? Funderar på att gifta mig med en rik donna och Madonna är väl

ganska tät dessutom har jag för mig att hon gillar yngre och vältränade grabbar. Sedan verkar hon ju ha aptit för sex också och vem har inte det...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Hej Edvardpop,

hon är tyvärr upptagen denna helgen skall träffa mig och åka lastbil.

Hej Singha711,

jag är på plats även söndag,men inte föränn 18.00.

Dela på andra sajter

Tackar för trevligt tjöt,pilsnerdrickande och skyltskrivande utanför Ullevi under Madonnakonserten igår.

Herr Chang,Krögarn,Bibben och några till var närvarande

Dela på andra sajter

Inga foton???

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Inga foton???

Jodå Clion, det kommer under kvällen. Har inte tid just nu.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Herr Chang är du tvungen att ren skriva skyltarna sen igår ,därför du inte har tid ? :cheesy:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Dela på andra sajter

Herr Chang är du tvungen att ren skriva skyltarna sen igår ,därför du inte har tid ? :cheesy:

Mvh SWEDEMAN

Nejdå, skyltarna duger som dom är. Här kommer lite bilder, och till att börja kan vi se 20 ölflak redo att kladdas på.

IMG_7457.jpg

Vi fick också besök från grannforumet www.thailandsforum.se och här ser vi Suanil som är delvis uppväxt i Sverige och har skrivit en hel del intressant om sitt förhållande till Thailand.

IMG_7460.jpg

Bibben fixar en temporär isbox.

IMG_7462.jpg

Här har vi grabbarna med riktiga kameror, men det verkar som dom får nöja sig med 3,5% öl ;-)

IMG_7464.jpg

Krögarn funderar på vad för listigt han ska skriva på sin skylt.

IMG_7466.jpg

Och Bibben skriver något om Gubben? Dessutom försöker han snylta in RDD på skylten. Det ska raderas...

IMG_7469.jpg

Bibben blir lite irriterad när ett anta okända svenska damer flyttar sitt bord närmare oss. Man undrar ju varför det var så störande? Diskussionsvillige Bibben har ett långt samtal med en av damerna som är helt oberörd av Bibbens ibland något konfrontationella samtalsteknik.

IMG_7474.jpg

Jag tror Bibben är lite kär...

IMG_7480.jpg

Till slut får även jag till en skylt.

IMG_7485.jpg

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Den skylten va svår o tyda. följa pilen eller "gå hitåt"

Ja, det kanske blir något av en prövning att hitta till denna träff.

Vi får väl se hur många som hittar!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Den skylten va svår o tyda. följa pilen eller "gå hitåt"

Apropå ”Gå hitåt” kom jag att tänka på en episod i en affär för inte länge sedan.

Affären hade en kassaterminal vid utgången nära dörren där man kunde dra sitt kontokort. Där stod med hand skriven ”Magnetremsan hitåt”. Jag frågade då vad ”hitåt” betydde och fick till svar att det betyder höger. Jag anmärkte visst att man kanske kunde rita en pil eller på annat sätt undvika missförstånd, eftersom det är säkert många som har samma fundering som jag.

Ok, efter en tid kom jag tillbaks till affären och konstaterade att man faktiskt hade bytt texten till ”Magnetremsan inåt”. Jag kom ihåg malören tidigare och undrade om man hade byt hela apparaten, eftersom inåt betyder för en högerhänd person normalt till vänster. För att vara säker frågade jag igen och fick höra att med inåt menas höger. Uppkäftig som jag är (hehe..), kunde jag inte låta bli att meddela mina synpunkter. Jag fick då en skarp tillrättavisning av expediten som pekade mot dörren som fanns på min vänstra sida och sa: ”Här går man ut ur affären och här är därför utåt. Står det inåt på skylten så menar man väl inåt (i affären), svårare än så kan det inte bli, eller hur?”.

Tala om precision i det skrivna ordet…

//Singha711

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...