Jump to content
IGNORERAD

Alla försäljare på Phuket ..


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Quote

...

Phuket nämns ofta som den största syndaren på överprissättning, håller med, men måste samtidigt passa på och försvara Thailändarna lite grann, det är dom förbenade indierna som håller på att ta över alla marknader och turistshoppar där, och dom är f-n i mig INTE trevliga om man råkar säga nej tack. ...

MVH

Baa

Tja.

Har också funderat på alla försäljare på Phuket. tex. Patong Beach.

Några bland skräddarna med större butiker förstår jag har bott I Thailand i flera generationer och pratar Thai sinsemmellan.

Men många andra försäljare med mindre stånd verkar ju inte ens förstå grundläggande Thai. Var kommer dom från? Har dom uppehållstillstånd i Thailand eller håller dom sig kvar med mutor? Vad är det för nationalitet?

nyfiken ... :)   mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror mer på att de otrevliga och indienliknande klädförsäljarna är pakistanier.

Burmeser jobbar nog mer med byggnad, städning, plantage - arbete m.m.

De är inte så bra på att tala engelska.

Jag har beställt en del plagg av etablerade indiska klädaffärer och de har funkat bra.

Däremot de som antastar en på gatan och skriker "tjena moss" har jag aldrig haft något förtroende för

och vill gärna slippa dem.

Phuket18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...