Jump to content
IGNORERAD

flyga med aeroflot


soi covboy

Recommended Posts

Den här gången blev det med Aeroflot. bokade pga bra pris .var ganska skeptisk faktiskt  blev positiv förvånad att det var ganska bra med allt utan passkontrollen i Moskva det kommer bli fler resor med dom 7/10 poäng  inga dryga korkade ryssar att se. topp listan är emirates Qatar Finnair Aeroflot thai turken

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gången blev det med Aeroflot. bokade pga bra pris .var ganska skeptisk faktiskt  blev positiv förvånad att det var ganska bra med allt utan passkontrollen i Moskva det kommer bli fler resor med dom 7/10 poäng  inga dryga korkade ryssar att se. topp listan är emirates Qatar Finnair Aeroflot thai turken
Maten OK? Det var två tre i vårt gäng som flög dem ner o hem i vintras o sa unisont att maten var urkass.

Jag har bara positivt natt säga om dem. (Om man tar med några småpavor rödtjut till maten)

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev soi covboy:

Den här gången blev det med Aeroflot. bokade pga bra pris .var ganska skeptisk faktiskt  blev positiv förvånad att det var ganska bra med allt utan passkontrollen i Moskva det kommer bli fler resor med dom 7/10 poäng  inga dryga korkade ryssar att se. topp listan är emirates Qatar Finnair Aeroflot thai turken

Passkontroll i Moskva? Passerar man den även om man är transit, det har jag inget minne av. Kommer dock ihåg att flyget med Aeroflot var lugnt och trevligt mycket tack vare bristen på alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Premium serverar öl och vin till den som vill ha. Sitter du i ekonomi så får du göra som alla andra!! Gör ett litet hål i Taxfree kassen och tulla på det vinet. Håller med de övriga att passkontrollen suger i Moskva men har du väl passerat den så är det helt ok. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med dem 70 och framåt mycket

Kommer ihåg den gamla flygplatsen

Vi fick vänta på nästa flyg till stockholm

Skulle få nåt att äta den bastanta  Tamarona kom in med kaffe socker bitarna var som dagens sigaret tändare och ett fat med några anjovis 

Men priset var billigast så de blev dem för det mesta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med dem 70 och framåt mycket
Kommer ihåg den gamla flygplatsen
Vi fick vänta på nästa flyg till stockholm
Skulle få nåt att äta den bastanta  Tamarona kom in med kaffe socker bitarna var som dagens sigaret tändare och ett fat med några anjovis 
Men priset var billigast så de blev dem för det mesta 
Mmm 70 talet... Då måste det mycket riktigt varit den gamla flygplatsen dvs nåt som fanns innan sheremetyevo som byggdes i för OS i Moskva 1980.

Har du några bilder kvar därifrån?

Vore uppskattat, Aeroflot resorna kommer man ju ihåg.......

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev clion:

Flög med dem 70 och framåt mycket

Kommer ihåg den gamla flygplatsen

Vi fick vänta på nästa flyg till stockholm

Skulle få nåt att äta den bastanta  Tamarona kom in med kaffe socker bitarna var som dagens sigaret tändare och ett fat med några anjovis 

Men priset var billigast så de blev dem för det mesta 

 

Jag minns en gång på i början på 90 talet när flyget till Bangkok var försenat med 15 timmar på grund av att dom hade flygförbud över Iran. (Påstods det)

 

I alla fall så sov jag på andra våningen i matbespisningen och väcktes av tre ryska kulstöterskor som beordrade mig att sätta mig vid frukostbordet.

 

Minns att det vankades gröt och grovtbröd med nescafe till efterrätt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blev du blåst då de ej flyger över Iran 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jag minns en gång på i början på 90 talet när flyget till Bangkok var försenat med 15 timmar på grund av att dom hade flygförbud över Iran. (Påstods det)
 
I alla fall så sov jag på andra våningen i matbespisningen och väcktes av tre ryska kulstöterskor som beordrade mig att sätta mig vid frukostbordet.
 
Minns att det vankades gröt och grovtbröd med nescafe till efterrätt.
 
BTT
Då blev du blåst då de ej flyger över Iran [emoji846]
Fast jag kommer ihåg, när de flög "direkt" dvs med bara en mellanlandning i Mellanöstern, så var vi också försenade pga begränsningar i luftrummet i Iran eller Irak.

När man flög den hederliga rutten Moskva, Tasjkent, Karachi, New Delhi sen Bangkok då flög man minsann över de flesta forna sovjetrepubliker.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
26 minuter sedan, skrev apknug:

Fast jag kommer ihåg, när de flög "direkt" dvs med bara en mellanlandning i Mellanöstern, så var vi också försenade pga begränsningar i luftrummet i Iran eller Irak.

När man flög den hederliga rutten Moskva, Tasjkent, Karachi, New Delhi sen Bangkok då flög man minsann över de flesta forna sovjetrepubliker.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Vad jag minns gick snacket att det handlade om att dom inte hade råd att betala bränsle till planet.

 

Förra gången jag skulle åka hem från Bangkok med ukrainarna så blev jag försenad sju timmar just på grund av problem att få fram bränsle.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det är tur att båtalternativet finns!

 

Ja för annars hade man blivit fast i Riga ett par dygn minst.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ja för annars hade man blivit fast i Riga ett par dygn minst.

 

BTT

Ja därifrån(härifrån) går ju bara 10-20 flighter till Sverige per dag.....

Och för din info har inte Tallink nått som helst samarbete med UIA.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja därifrån(härifrån) går ju bara 10-20 flighter till Sverige per dag.....
Fast BTT "åkte" ju tidigt 90 tal. Då var det säker mer sparsmakat med flighter [emoji28]

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev apknug:

Fast BTT "åkte" ju tidigt 90 tal. Då var det säker mer sparsmakat med flighter emoji28.png

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Färjecidenten var inte så många år sedan. Fast bränslebristen varar nog än. 

Tur att Tallink inte har sammarbete med UIA, då hade de väl inte haft bränse de heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...