Jump to content
IGNORERAD

Var Thailand dör flest Svenska turister ?


pigge01

Var i Thailand ?  

67 röster

  1. 1. Var i Thailand ?

    • Phucket
      11
    • Bangkok
      3
    • Krabi
      0
    • Hoa Hin
      1
    • Pattaya
      49
    • Andra platser
      3


Recommended Posts

På Pattaya forum pågår en diskution om ämnet.

Jag undrar hur det är i förhålande till andra orter i Thailand

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pigge01 :drinks:

Ja röstade på Pattaya, efter tre år här nere så har man så har man fått höra och varit med om dödsfall. Haft en god vän plus kund som som gick vidare 1/7 i år, där han somnade in på våran toalett. Han begravde vi i viken i söndags.

Plus många faranger svikna hjärtan.

Mvh Maitan :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

En något kluig frågeställning, var går gränsen för turist? Tar man bort långliggarna är jag beredd att tro på Phuket där det tyvärr drunknar ett antal om året, annars är nog Pattis det överlgset mest troliga.

Baa (som inte röstat, ännu, )

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, har tillbringat majoriteten av de 5 senaste åren i LOS, 1 år i Phuket, sedan 4 i Udon.

Innan dess ganka många resor som "turist" till de mer vanliga orterna.

Vad jag baserade mitt antagande på är, 1, charterturisterna, 2 backpackers, ute på öarna runt Phuket, dricker och badar, ingen bra kombination. Men eftersom frågeställningen är "svenska turister"så gissar jag på Phuket.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar man in långliggare så borde Huan Hin ligga bra till.

Älldre dör oftare

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan räkna alla med Svenskt pass.

Sjuka, moter-cyckel olyckor mm.

Räkna alla!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag gissar "vid havet"

Tsunamin tog en och annan.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, Pattaya är det rätta svaret.Utanför Seven Eleven sitter det en del turister och dör lite grand varje kväll.

Pressbyristen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ju nån kille från Svenska ambassaden i Bkk som uttalade sig i kvällspressen för några år sen om Svenskar som dog i Thailand, han sa att flest Svenskar dog i Pattaya och att det helt enkelt berodde på att Pattaya drog till sig många männsikor med "osunt leverne", som söp, använde droger, mådde allmänt psykist/fysiskt illa osv.

Att det dör ovanligt få Svenskar på t ex Phuket trots att det är dit flest Svenskar åker är ju inte så konstigt. En två veckors charterturist utsätter sig knappast för lika stora risker som t ex en "sexturist" som drar till Pattaya för att leva järnet en månad. Charterturisternas största risk är att de ska bli påkörda när de går över gatan ner till stranden möjligtvis, övrig tid så gäller det bara att de passar sig för att inte få en kokosnöt i huvudet. :crazy:;)

Annars så verkar ju moppeolyckor vara en vanlig dödsorsak bland Svenska turister så skiter man i att åka moppe så har man drastiskt minskat sina risker för att dö på sin semester. :diablo::whistle:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe, du glömde att säga att man ska sova på stranden så man slipper gå över vägen  :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Trafiken är ju ett samtalsämne man brukar prata om när man samtalar om Thailand men är det nån som har nån statistik över omkomna i trafikrelaterade olyckor? Inte bara Svenskar utan även andra turister?

Kanske ett litet sidospår på den här tråden men jag är ändå nyfiken för ibland hör man att det dör i snitt en turist om dan i trafikolyckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man räknar detta sekel så måste det ha varit att flest har dött i Phuket eller närheten.

543 svenskar dog pga Tsunamin... :wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om man räknar detta sekel så måste det ha varit att flest har dött i Phuket eller närheten.

543 svenskar dog pga Tsunamin... :wai:

Mer korrekt är att säga att 543 svenskar ansågs saknade efter tsunamin. Man har icke identifierat 543 svenska lik.

Möjligen tog en och annan chansen att försvinna...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

520 av de 534 saknade personer hade identifierats Oktober2005.

Vet inte vad som är ställningen i dag, men jag känner en polis som tidigare bodde som granne med mig och som hade arbetat med identifieringen av omkomna svenskar i Phuket fram till Oktober2005.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Annan plats fick min röst, tänker förstås på Tsunamin jag med.

Konstigt ämne för en omröstning, "vinner" Pattaya om flest röstar på det eller "vinner" fakta?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt ämne för en omröstning, "vinner" Pattaya om flest röstar på det eller "vinner" fakta?

Herr Tom My, så här förhåller det sig.Ja, Pattaya vinner om flest röstar på det i annat fall vinner fakta.

Notarius Arnius

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...