Jump to content
IGNORERAD

Spöken


gnagarn1891

Recommended Posts

gnagarn1891

Hej!

När min Älskling var här i sommras under 3 mån visit så måste jag bara berätta när vi en lördags morgon skulle ta bilen till jobbet, har en måleri firma så det är inga problem att hon följer med mig ibland, ja men denna morgon kom vi ner till bilen och med en chock upptäcker vi att någon har slagit sönder passagerar fönstret och stulit cd;n samt tjejens jacka (hur den nu skulle passa en vuxen man), Hon blir märkbart skakad av detta överdrivna våld på bilen och säger att i TH skulla man aldrig slå sönder fönstret utan dom skulle lirka upp bildörren.

Medans jag ringer runt till polis och försäkringsbolag för att göra anmälan så har gumman redan ringt hem till byn och rapporterat händelsen till sin syster, var på systern beger sig med ilfart till byns "spåtant även kallad oldlady". Ett par timmar senare ringer systern och avlägger en rapport om varför vi har utsatts för detta övervåld.

Oldlady säger att tjuven bor i samma hus som oss och att han är av utlänsk härkomst, men inte nog med de, anledningen att vi har dragit på oss denna "badluck" är att vi har ett spöke i min lägenhet i form av en gammal dam :gasp: , damen är tydligen förvirrad av att en thailänsk kvinna huserar i lgh:en och att hon pratar ibland ett språk hon inte förstår he he jag skrattade gott men älsklingen var grav allvarlig och sa att jag måste prata med damen och säga att det är okej att min tjej bor i lgh:en.

Nu skrattade jag så tårarna rann och frågade -ska jag bara gå in och snacka till henne rakt ut i luften? javisst, det är väll inte så konstigt med det..nu fick jag kramp av allt skratt.

Du måste prata med henne så vi får "goodluck" igen, det fanns inget att diskutera nu när gumman var övertygad att det huserar "pii lock"(stavfel antagligen) i lgh:en, sagt som gjort så gick jag in i lägenheten och tog ett snack med damen, sen kunde gumman komma in igen och allt va frid och fröjd igen.

Är det inte underbart med deras skrock fullhet, att en tråkig morgon kan vändas till en bissar underhållning? :great:  

Har ett helt gäng med storys ang spöken men denna tillhör nog 10 i topp.

Har ni någon liknande story?

Mvh Gnagarn (Den gammla damen bor kvar och mår bra... :D )

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ GNAGARN

det här med spöken skall man inte leka med i vissa fall kan det driva en del till från vettet ,om det är ett problem i ert förhållande så kanske du ta kontakt med närmsta kyrka o bjud hem prellen på kafffe så han kan gå runt o kolla

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Quote

HEJ GNAGARN

det här med spöken skall man inte leka med i vissa fall kan det driva en del till från vettet ,om det är ett problem i ert förhållande så kanske du ta kontakt med närmsta kyrka o bjud hem prellen på kafffe så han kan gå runt o kolla

Nä vågar nog inte ta in en präst i lägenheten nu när spök-tanten mår bra, vill ju inte ha inbrott i bilen igen :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Finns inga spöken i Sverige, det är för kallt! Det har tjejens grabb sagt!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...