Jump to content
IGNORERAD

Armand "Mondo" Duplantis, hur högt går Han?


Amigo

Recommended Posts

Kötthandlarn
19 minuter sedan, skrev Amigo:

Så har Armand Duplantis  höjd VM rekordet ytterrligare 1 cm. Vad tror ni, hur högt kommer han att hoppa? En kvalifiserat gissning av mig: 623 tills slutet av augusti 2020

Armand Duplantis VM hopp 15 feb 2020 video

 

618mondo.thumb.JPG.ba904a3f0e8d4b020f152f3872e5323e.JPG

 

Mondo618.jpg.7eaf4dafc7dfccfadde58b611ab54d20.jpg

Kan inte säga annat än att han imponerar...........💪

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt makalös kille! Ser ut som han skulle kunna ta ytterligare en decimeter redan nu.

Med tanke på sin ålder borde han ju ha sina bästa år framför sig. Får hoppas han håller sig hyfsat

skadefri och att Kendricks och de andra hopparna sporrar honom upp mot än högre höjder. 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Kötthandlarn said:

Kan inte säga annat än att han imponerar...........💪

Det ser onekligen hoppfullt ut för en flygande karriär och oanade höjder. Bara han håller sig på jorden och inte svävar upp i det blå. :)

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Bubkas tid har jag för mig att det var en miljon för världsrekord. Han höjde en cm per tävling under en lång tid.

Tror det blir lika med Mondo. 1 cm vid varje tävligstillfälle. Publik kommer i tusental och alla kommer att vara i extas. 

Om det är tio tävlingar och han lyckas på åtta så är han uppe på 6.26 till hösten.

Fy fan, den höjden vågar man ju inte ens hoppa ner ifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

På Bubkas tid har jag för mig att det var en miljon för världsrekord. Han höjde en cm per tävling under en lång tid.

Tror det blir lika med Mondo. 1 cm vid varje tävligstillfälle. Publik kommer i tusental och alla kommer att vara i extas. 

Om det är tio tävlingar och han lyckas på åtta så är han uppe på 6.26 till hösten.

Fy fan, den höjden vågar man ju inte ens hoppa ner ifrån. 

Få se vad han kommer att få per ny rekord, nu börjar säkert inbjudan till tävlingar droppa in i postlådan, lagom före säsongen

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev HighWai:

När Jonathan Unges mamma, ja jag vet Cecilia Hagen är kändare, säger 3meter slår jag till med 4,40.

Expertanalys

mvh biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

På Bubkas tid har jag för mig att det var en miljon för världsrekord. Han höjde en cm per tävling under en lång tid.

Tror det blir lika med Mondo. 1 cm vid varje tävligstillfälle. Publik kommer i tusental och alla kommer att vara i extas. 

Om det är tio tävlingar och han lyckas på åtta så är han uppe på 6.26 till hösten.

Fy fan, den höjden vågar man ju inte ens hoppa ner ifrån. 

Tror han fick 750000 för första världsrekordet + 250000 bara för att ställa upp, så pengar blir det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Tror han fick 750000 för första världsrekordet + 250000 bara för att ställa upp, så pengar blir det :)

Samt skapliga bonusar från sin huvudsponsor vid varje rekord, men ändå bara kaffepengar jämfört med många andra idrotter......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, rolba said:

På Bubkas tid har jag för mig att det var en miljon för världsrekord. Han höjde en cm per tävling under en lång tid.

Tror det blir lika med Mondo. 1 cm vid varje tävligstillfälle. Publik kommer i tusental och alla kommer att vara i extas. 

Om det är tio tävlingar och han lyckas på åtta så är han uppe på 6.26 till hösten.

Fy fan, den höjden vågar man ju inte ens hoppa ner ifrån. 

Eller klättra upp till, ung tredje våningens balkong

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag har hört så har rekordet varit över 8 meter, då hade dom stavar som var 10 meter långa.

Dom klättrade upp på dom galningar sen över ribban, nu är ju stavlängden till den nivå är nu.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev FF:

Vad jag har hört så har rekordet varit över 8 meter, då hade dom stavar som var 10 meter långa.

Dom klättrade upp på dom galningar sen över ribban, nu är ju stavlängden till den nivå är nu.

 

   FF

Det stämmer att det var en period där "stavhopparna" klättrade upp för stavarna, därför infördes en regel som begränsar hur många gånger man får byta grepp på staven...

Tror det är 1 gång, men jag orkar inte googla.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nytt rekordförsök (6,19) om några minuter, 6,07 tog han med god marginal.

Tävlingen sänds live på 9:an.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

www.svt.se / Duplantis satte världsårsbästa och stadionrekord

 

Armand Duplantis, 20, satte världsårsbästa utomhus och stadionrekord då han klarade 5,94 meter i sitt sista försök på Ullevi. Det stannade också där då han vann tävlingen i Göteborg klart.
– Det kändes bra. Bara att vara ute på banan igen kändes bra, säger Duplantis till SVT Sport

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Måste säga att jag är sinnessjukt imponerad av denna eminente friidrottare...........👏

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Måste säga att jag är sinnessjukt imponerad av denna eminente friidrottare...........👏

Han verkar inte helt talanglös!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora frågan är ju hur brett han hoppar.....avdelningen göteborgshumor

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...