Jump to content
IGNORERAD

Koh Phangan vs Koh Tao


Rave on

Recommended Posts

Befinner mig på Phangan och trivs kanonbra, någon som varit på Koh Tao? Är det någon vits att åka dit eller är det ungefär som Koh Phangan fast mindre? Verkar var mycket dykning är inte så intresserad av det så det är ingen orsak att dra dit för det. Det verkar också något dyrare vilket det väl brukar vara på mindre öar.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Rave on:

Befinner mig på Phangan och trivs kanonbra, någon som varit på Koh Tao? Är det någon vits att åka dit eller är det ungefär som Koh Phangan fast mindre? Verkar var mycket dykning är inte så intresserad av det så det är ingen orsak att dra dit för det. Det verkar också något dyrare vilket det väl brukar vara på mindre öar.

Dyker du inte finns det ingen större anledning att åka dit. Det mesta kretsar kring (halvtaskig) dykning på KT. Dessutom är Koh Phangan trevligare.

 

Förutom det finns det en poäng i att inte stödja mördarmaffian på KT, men just det kanske inte är nån större skillnad på KP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mördarmaffian?

 

Koh Samui kommer jag nog inte heller att besöka har redan varit för länge sedan visserligen men tycker om det lilla formatet på KP. Chaweng, Patong, Pattaya - det stora formatet är inget för mig numer, kanske är åldern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på Phangan blir Tao en STOR besvikelse, finns absolut inget som är det minsta bättre.

Försök i stället upptäcka de mindre och mer svårtillgängliga stränderna på Phangan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är det jag har gjort och är väldigt positivt överraskad. Trodde mest att det var galen partyö.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rave on:

Mördarmaffian?

 

Koh Samui kommer jag nog inte heller att besöka har redan varit för länge sedan visserligen men tycker om det lilla formatet på KP. Chaweng, Patong, Pattaya - det stora formatet är inget för mig numer, kanske är åldern.

Jo, det finns en del att läsa om de mäktiga familjerna på ön (KT) och hur de lever. Ön är väl på senare år mest känd för våldtagna och mördade backpackers, och burmeser som tveksamt fått skulden.

 

Nu är väl inte risken så överhängande att råka ut för nåt sånt, men det ger en viss obehagskänsla över ön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...