Jump to content
IGNORERAD

Har ni sålt bär


phitsanulok

Recommended Posts

Uppriktigt sagt,

Vad är det här för trams? Sociala myndigheter i Sverige känner att dom ska hjälpa thailändare i Sverige? Hänvisa till thailändska ambassaden tycker jag...

Vad för hjälp får faranger i Thailand av thailändska myndigheter när dom blivit blåsta eller bestulna på allt dom har av en thailändare?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • phitsanulok

    21

  • Norpan_59

    19

  • Zilver_Joe

    18

  • Repe

    13

Mest aktiva i denna tråd

Uppriktigt sagt,

Vad är det här för trams? Sociala myndigheter i Sverige känner att dom ska hjälpa thailändare i Sverige? Hänvisa till thailändska ambassaden tycker jag...

Vad för hjälp får faranger i Thailand av thailändska myndigheter när dom blivit blåsta eller bestulna på allt dom har av en thailändare?

Herr Chang har talat.

Sa du tycker Sverige skall vara lika javligt och samvetslost som Thailand nar det galler socialt skydd for utlanningar?

Snacka om att sikta lagt och tappa perspektivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du tycker Sverige skall vara lika javligt och samvetslost som Thailand nar det galler socialt skydd for utlanningar?

Snacka om att sikta lagt och tappa perspektivet.

Hmm... det var ju ett intressant sätt att uttrycka saken.

Sverige kan inte ta hand om alla jordens invånare, även om del tycks tro det. Det är mitt perspektiv, tappat eller ej.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hmm... det var ju ett intressant sätt att uttrycka saken.

Sverige kan inte ta hand om alla jordens invånare, även om del tycks tro det. Det är mitt perspektiv, tappat eller ej.

Herr Chang har talat.

Hej!

Hörde i dag att en massa Thailändare skulle få returbiljetten betald av Solefteå komun! Hörde jag fel eller har Sverige börjat att betala returbiljetter åt Thailändare som skall åka hemm till Thailand???

Har de inte kravet på returbiljett som då våra släktingar från Thailand skall hit???

Är inte någon garant för dessa mäniskor??? Har Tommy Innolas hantlangare lagt beslag på pass och returbiljett?? Iså fall finns många sköna milijoner att kräva ut från Polarica!! För inte f--- skall svenska staten så för returbiljetten!!

Bärplockaren har ju redan lånat pengar och betalt tur och retur. Sedan tar den Svenske kontakten så påpassligt hand om passet och returbiljetten. Passet lämnas igen efter som ett nytt kann fås på ambasaden. Returbiljetten löses in och garanten eller bemanningsföretaget gör ytterligare en hacka på bärplockaren!!! Svenska staten som är väldigt blåögd köper en ny returbiljett!!

För tusan!! Är det på detta vis??? De svenska kontakterna och bär företagen skall stå för dessa utgifter!!! Mät ut med kronofogden som är så snabb om det ex rör en vanlig Svenne som ligger efter med underhållet. Här finns en stor hög pengar att gräva ur! Följ bär spåret till pudelns kärna och mät ut!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde i dag att en massa Thailändare skulle få returbiljetten betald av Solefteå komun! Hörde jag fel eller har Sverige börjat att betala returbiljetter åt Thailändare som skall åka hemm till Thailand???

Tror och hoppas att du hört fel. Var hörde du det?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns med som ett inslag på tvnyheterna igår kväll, bla intervyuades en lokalpolitiker i solefteå, som ansåg att det var sveriges plikt att se till att de kom hem. Hur mycket jag än känner för dessa årligen grundlurade bärplockare, måste jag liksom norpan, ifrågasätta poltikernas agerande, eftersom det finns ingen chans att de kan få ett visum med mindre än att de kan uppvisa en returbiljett.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Bär verkar det ju funnits i västerbotten för de som plockat istället för att strejka ...

Storplockare premierades

Bärplockaren Anucha Phantha, 30, från norra Thailand har plockat 6 ton blåbär och lingon på 50 dagar i skogarna kring Hälla, söder om Åsele. Per dygn handlar det om 120 kilo bär, och per timma tio kilo - i genomsnitt.

Anucha Phantha har tjänat nästan 65 000 kronor på bärplockningen i sommar.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=303436&category=388

Framgår dock ej om han varit här som turist eller via något bemanningsföretag.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Bär verkar det ju funnits i västerbotten för de som plockat istället för att strejka ...

http://www.vk.se/Article.jsp?article=303436&category=388

Framgår dock ej om han varit här som turist eller via något bemanningsföretag.

/Enis

HeJ!

Jaha nu förstår jag! Alla dessa bärplockare som strejkade var bara latmaskar som inte ville ut i skogen och plocka några bär!! Eller???

Link to comment
Dela på andra sajter

HeJ!

Jaha nu förstår jag! Alla dessa bärplockare som strejkade var bara latmaskar som inte ville ut i skogen och plocka några bär!! Eller???

Nope . men om man har uppfattningen att man plockar dem stora som äpplen från träd så kan det ju bli ett bakslag.

Sedan är det väl beroende vilken befintlig eller befintlig org runt omkring som kan visa på bärskog eller flytta på dem till annan del av länet/landet om det är bärbrist.

Fick denna länk av en kompis, tyvärr så kan jag inte thai.

http://www.thailabour.org/hotnewsthPage

Sitter tydligen 150 thai fast i liybien ocskå som blivit ditlurade .

http://www.thaipbs.or.th/s1000_obj/front_page/page/1330.html?cd=&st=%C5%D4%E0%BA%D5%C2

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...