Jump to content
IGNORERAD

Har ni sålt bär


phitsanulok

Recommended Posts

Hej!

Kråkbär hmmm :whistle: går det att dryga ut blåbär med kråkbär?

Nu betalas 15 kr på båda uppköps ställena i Kvissleby :unsure: alltid något men nu får det snart bli dax för lingon hoppas jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • phitsanulok

    21

  • Norpan_59

    19

  • Zilver_Joe

    18

  • Repe

    13

Mest aktiva i denna tråd

De thailändska bemanningsföretagens dåliga rykte har nått STOCKHOLM i dag: t.o.m. de här gratis-tidningarna typ METRO och CITY har i dag publicerat massor med bilder från Helsingland och Medelpad där det finns thailändare som inte ens kan åka hem i o med att de har bara köpt en enkel resa till Stockholm! En flicka säger att hon har inte ens fått ihop pengar för RÄNTAN för det dyra lånet som hon tog från Bangkok. En annan har bara gått back hela tiden och många har inte ens kunnat köpa DAGENS MAT...

Även KYRKAN har kopplats in i de nödlagda thailändarnas situation! Chefs-munken från Värmdö här i Stockholm, som är chef även för den buddhistiska föreningen i Åsele, har lovat ge TAK över huvudet till de allra fattigaste och LITE MAT ! Men vad hjälper det: thailändare måste ju åka hem och det kostar pengar - mycket pengar - och där väntar redan amorteringar, räntor och allt annat HOT !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

De thailändska bemanningsföretagens dåliga rykte har nått STOCKHOLM i dag: t.o.m. de här gratis-tidningarna typ METRO och CITY har i dag publicerat massor med bilder från Helsingland och Medelpad där det finns thailändare som inte ens kan åka hem i o med att de har bara köpt en enkel resa till Stockholm! En flicka säger att hon har inte ens fått ihop pengar för RÄNTAN för det dyra lånet som hon tog från Bangkok. En annan har bara gått back hela tiden och många har inte ens kunnat köpa DAGENS MAT...

Även KYRKAN har kopplats in i de nödlagda thailändarnas situation! Chefs-munken från Värmdö här i Stockholm, som är chef även för den buddhistiska föreningen i Åsele, har lovat ge TAK över huvudet till de allra fattigaste och LITE MAT ! Men vad hjälper det: thailändare måste ju åka hem och det kostar pengar - mycket pengar - och där väntar redan amorteringar, räntor och allt annat HOT !

Om nu detta är sant,då blir man ju ledsen i ögat :unsure: stackars människor säger jag bara

MVH Gurkan

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall får väl migrationsverket stå för fiolerna.Om de har varit så korkade att dom beviljat arbetstillstånd.Dom måste väl ha lärt sig från det året det var ända mindre bär.Skattebetalarna fick betala returbiljetterna.

lel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kråkbär hmmm :whistle: går det att dryga ut blåbär med kråkbär?

Nu betalas 15 kr på båda uppköps ställena i Kvissleby :unsure: alltid något men nu får det snart bli dax för lingon hoppas jag!

ja lite bättre är det i allafall..jag bor i Sundsvall och det är fan skrämmande att dom kunnat/ligger så jävla lågt fortfarande.Vi valde( eller frugan) att rensa och sälja privat istället, 25:- litern vart det då.vilket alltså blir 50:- kg, hyffsad skillnad.

15kr är fortfarande skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den svenska bärkartellen som har bestämt alla priser på bär. Detta gjordes under en

blöt helg i början av juli i Stockholm.Alla bäruppköpare som är med i SBIF var där.

Lingonpriset kommer börja på 8-9 kr kilot i år.

Mvh Repe :wai:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den svenska bärkartellen som har bestämt alla priser på bär. Detta gjordes under en

blöt helg i början av juli i Stockholm.Alla bäruppköpare som är med i SBIF var där.

Lingonpriset kommer börja på 8-9 kr kilot i år.

Mvh Repe :wai:

Vad förvånad jag blev! Välkommen till kartellsverige. :wai:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde kartellbildningar var förbjudet enligt svensk lag.En del stora asfaltsfirmor blev ju bötfällda.

lel

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det förbjudet i Sverige.

Kan det bevisas ligger dessa uppköpare risigt till.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bär-mprarna...ni får ta och bilda en egen liten bärkartell.

Helt omöjligt så länge som Admins fortsätter att radera alla bärlistor som publiseras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har 10 Thailänska plockare i Vännesberget gjort uppror,dom har hyrt en buss och är på väg till chefen för bemanningsföretaget som placerart dom i Vännesbergt.Dom kommer att kräva få ut sina pass så dom kan åka hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tio Thailändare som krävde sina pass i går sitter nu inlåsta i en nerlagd skola i Aapua.

Utan möjlighet att ta sig därifrån innan dom fått sina pass och handlingar så dom kan ta sig vidare till Thailand

Snyggt jobbat Ivan Harnesk/Stefan Engström..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tio Thailändare som krävde sina pass i går sitter nu inlåsta i en nerlagd skola i Aapua.

Utan möjlighet att ta sig därifrån innan dom fått sina pass och handlingar så dom kan ta sig vidare till Thailand

Snyggt jobbat Ivan Harnesk/Stefan Engström..

Ta kontakt med Thailändska ambasaden, Expressen och Aftonbladet istället så är nog chansen större att de får åka hem ..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta kontakt med Thailändska ambasaden, Expressen och Aftonbladet istället så är nog chansen större att de får åka hem ..

Exakt för att tala om det här har föga effekt

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt för att tala om det här har föga effekt

Inte annat än att visa på vilka missförhållanden thailändare kan råka ut för i Sverige i nu vilken branch eller situation de månne vara man som kvinna. Och det är ju bra information vilka fallgropar som man kan råka ut för i det förlovade landet med stenrika medelålders falanger och skogar fulla av gult, blått och rött guld.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte annat än att visa på vilka missförhållanden thailändare kan råka ut för i Sverige i nu vilken branch eller situation de månne vara man som kvinna. Och det är ju bra information vilka fallgropar som man kan råka ut för i det förlovade landet med stenrika medelålders falanger och skogar fulla av gult, blått och rött guld.

/Enis

Så sant så men den informationen ska väl dom få INNAN dom åker och inte efter.

Men att dom sen tar åt sig den informationen är en annan fråga.

För det är bara att gå till sin fru och se vilka konstiga idéer hon har med sig från Thailand.

Och fast hon får se med egna ögon så har hon svårt att ta till sig det och ändra uppfattning.

Jag opponerar mig inte mot att posta här men effekten om vetskapen på dom dåliga förhållanden får större genomslagkraft i media som kommer ut till den större massan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen skröt ju så mycket på bemanningföretagen innan och höjde dom till skyarna.var ju bara han och dom som kunde och visste allt.

var andra skrev var ju lögner för lappen hade ju sett ett hjorton på något vykort hans släkting sänt från Storuman 1954

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen skröt ju så mycket på bemanningföretagen innan och höjde dom till skyarna.var ju bara han och dom som kunde och visste allt.

var andra skrev var ju lögner för lappen hade ju sett ett hjorton på något vykort hans släkting sänt från Storuman 1954

Haha...är det du Fogden? Välkommen tillbaks :great:

Citera mig är du snäll där jag säger allt det där.

Edit...eller titta på min bild

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du Lappen jag är inte fogden,men jag och många andra har läst dina idi*tiska inlägg tidigare.

finns även som du kan läsa många som känner fogden och vet hur han behandlar sina plockare.

Titta på min bild för alla vet ju hur mycket du älskar hundar...

Ändrades av Zilver_Joe
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du Lappen jag är inte fogden,men jag och många andra har läst dina idi*tiska inlägg tidigare.

finns även som du kan läsa många som känner fogden och vet hur han behandlar sina plockare.

Titta på min bild för alla vet ju hur mycket du älskar hundar...

Tommy Innala, vd för Polarica, tycker läget är bekymmersamt. Han tycker synd om de thailändska bärplockarna, men samtidigt kan han inte betala mer för bären.

Konstigt att Fogden kunnat betala sina plockare 16kr/kg sedan den 17/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du Lappen jag är inte fogden,men jag och många andra har läst dina idi*tiska inlägg tidigare.

finns även som du kan läsa många som känner fogden och vet hur han behandlar sina plockare.

Titta på min bild för alla vet ju hur mycket du älskar hundar...

Aha..ett till troll...att dom aldrig tar slut :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...