Jump to content
IGNORERAD

Har ni sålt bär


phitsanulok

Recommended Posts

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • phitsanulok

    21

  • Norpan_59

    19

  • Zilver_Joe

    18

  • Repe

    13

Mest aktiva i denna tråd

Hej!

Priset på Blåbär är nu 14 kr/kg i Sundsvall/kvissleby vid gammla Q8. Enligt rykten i uppköpar led så packar polackerna ihop och åker hem. Det finns inga blåbär i skogarna. Frugans släktingar hade sparat i 5 dar så det blev en bra slant för dagen men inte för 5 dagars slit.

Lingonen kommer att börja köpas om ca 2 veckor i Sundsvall, Det finns lingon men inte alls som i fjol :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa,

Har ni hört talas om Finlands sämsta bärodlare?

Ja, han heter Maski Hallonen, haha…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa,

Har ni hört talas om Finlands sämsta bärodlare?

Ja, han heter Maski Hallonen, haha…

//Singha711

Och det var ju ett passande "skämt" från en TYSK vars landsmän ej är bortglömda i norra Finland efter bombningarna,tro mig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa,

Har ni hört talas om Finlands sämsta bärodlare?

Ja, han heter Maski Hallonen, haha…

//Singha711

Jaha, görkul du..

Vad är tysklands sämste bärplockare då?

Göring af bär?

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för det angår mig men Fogden har betalat sina Thailändare 15kr/kg sedan den 11/8.

Inte mer ..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tannten har varit och plockat blåbär, säljer 1,5 liter för 100kr, gott

100 spänn för 1,5 liter blåbär ? Var finns den uppköparen ?? preved.gif

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon som efterlyster en så´n här anläggning?

http://www.blocket.se/goteborg/Kylrum_23047374.htm?ca=15&w=1

Lokt fesk too mutt! 555 :P

Han som skröt om hur bra han tog hand om sina plockare kunde han gott betalt 20:-/kg

Tvärt imot en del andra här kan du inte känna Fogden så väl , skulle tro det kostar betydligt mer än din extra 5:a per kg att "ta hand om sina plockare" med bra & billigt boende , billiga flygbiljetter samt FRIA bilar , själv förstår jag inte hur han får det att gå ihop över huvudtaget!

Tycker själv han gör ett förbaskat bra jobb , det kan väl mer el. mindre betecknas som ideelt tycker jag! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som e intreserade av en uppköpare i västra götaland som köper blåbär och andra bär sök på Saltkällans bärodling

dom har köpt tjejens blåbär för 35:- kg tidigare kanske mindre nu men måste vara rensat och fina bär ingen blåbärssylt variant,,,,

Eniro e din vän

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående skribent. Tänk om den där Ivan Harnesk ( SBIF ) ordförande i bärorganisationen

i Sverige kunde ta han om de sina plockare. Tänk först betala ca 75000 baht för att komma hit sen

ska dom betala 50sek för boende samt 50sek för hyra plats i bil och sen ska dom bekosta sin mat oxå

samt bensinkostander. Ja huga det är många som kommer att gå från hem och risfält.

Mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Fogden undrar hur mycket Enis och Lappen betalar sina plockare för blåbären.Samt hur många kilo dom får in per dag.Dessutom till vem dom säljer vidare eller om dom fryser ner för eget behov.Fogden kan tyvärr inte frysa ner 1,5 ton som han får in varje kväll.Men är villig sälja vidar till Enis och Lappen om dom nu betlar bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att försöka se till att thailändska kompisar eller bärplockare tjänar så mycket som möjligt kan jag förstå,men att från det till att gå till att totalt frångå svenskt skattelagstifting är steget för långt.Konsekvensen blir att dom seriösa uppköparna har inte en suck att hänga med.Eftesom dom betalar i alla fall lite skatt.Vilket dom oseirösa inte gör.Då är frågan.Vilket samhälle vill vi ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fogden undrar hur mycket Enis och Lappen betalar sina plockare för blåbären.Samt hur många kilo dom får in per dag.Dessutom till vem dom säljer vidare eller om dom fryser ner för eget behov.Fogden kan tyvärr inte frysa ner 1,5 ton som han får in varje kväll.Men är villig sälja vidar till Enis och Lappen om dom nu betlar bäst...

Tyvärr så har jag inte plats för mera bär har endast en frys som redan är full med trädgårdens krusbär, jorgubbar, hallon och röda vinbär samt frugans fynd från City Gross.GRISSVANSAR :suicide:

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så har jag inte plats för mera bär har endast en frys som redan är full med trädgårdens krusbär, jorgubbar, hallon och röda vinbär samt frugans fynd från City Gross.GRISSVANSAR :suicide:

/Enis

lingonen Enis lingonen var ska du frysa in dom köp nu en rediger frys

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu betalar ögren 14 kr kilot i Öjebyn

Hej!

Nu betalas 15 kr/kg för blåbär i kvissleby vid badhuset 1 mil söder om sundsvall. Den andra uppköparen i kvissleby betalar 14 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl säkert en hel del mpr-folk som på något sätt kommer i kontakt med bärplockning under säsongen.

Skulle vara intressant att se prisbilden i vårt avlånga land, just nu är det ju blåbär som gäller och här i närke får man 30 kr litern för rensade bär när man säljer privat.

Uppköparna har lyst med sin frånvaro här, men det är kanske lika bra för dom betalar väl bara en spottstyver misstänker jag.

Dela gärna med er av erfarenheter vad beträffar prisar privat och uppköparpriser.

Naturligtvis måste dom betala mindre så kan man få iväg bären privat så är det bättre.

Intressant vore ju oxå att höra nån förståsigpåare om det kommande lingonpriset.

mvh walle

Jag brukade sälja kångkelbär i min ungdom till hugade medelålders spekulantinnor men jag minns inte vad jag fick.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...