Jump to content
IGNORERAD

Bojkotta SAS!


Herluf

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag använder bara din egen retorik.  😁

Men att du ska förstå det är nog inget att hoppas på. 

Ok men du svara nte på min fråga, känner du många samer när du skriver att dom är gnälliga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    16

  • Boa52

    10

  • Soengsang

    9

  • Mankan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

De flesta göteborgare kommer från Göteborg numera 

Ja även om dom heter Mohamed Modul så är dom Göteborgare

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
52 minuter sedan, skrev Boa52:

🤨 Har åkt tunnelbana i Stockholm och spårvagn i göteborg kände mej inte mer svensk för det. Tror att arvsanlagen

bestämmer var man kommer ifrån. Dom flesta Göteborgarna kommer från Holland och Skottland. Googla för böveln

 

Du är en fullblodig rasist hör jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
37 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja även om dom heter Mohamed Modul så är dom Göteborgare

Nja, hur var det med arvsanlagen?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja även om dom heter Mohamed Modul så är dom Göteborgare

Ja om de är födda i Göteborg och bor där är de givetvis göteborgare och inte holländare. 

Nu behöver man inte känna samer för att veta att de är gnälliga.  Det finns något som heter TV,  radio och internet numera. 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Ok men du svara nte på min fråga, känner du många samer när du skriver att dom är gnälliga

Känner du många göteborgare eftersom du skriver att de är holländare? 

Jag känner många göteborgare och ingen är holländare 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, andrejsdenruskige said:

Även jag såg filmen som positiv. 
jag är dessutom inte känd för att vara någon direkt AFA-aktivist och längre vänster än moderaterna har jag svårt att rösta. 
 

Kan det ha någonting med sin egna självdistans att göra om man blir upprörd och ser den som negativ?

Eller var det ”rubriken” som gjorde att man valde att se allting svart?

 

Jag undrar om danskarna känner sig kränkta eftersom Danish Pastry faktiskt inte kommer från Danmark?

Jag har under kvällen pratat med ett par stycken som gnällde. Visade sig att de inte sett filmen, utan bara läst andras gnäll. Man får väl hoppas de trots allt var undantag. Men, som sagt, om man sett filmen,  vad är det som upprör kan man undra? Att köttbullar har ursprung i Turkiet, föräldraledigheten i Schweiz och att midsommarstången kommer från Tyskland är ju inte direkt några "breaking news". Och budskapet på slutet om vad det innebär att vara skandinav är ju positivt. Som SAS själva beskriver det typ:

 

"We are proud of our Scandinavian heritage. Many of the things we call Scandinavian today was brought here and refined by curious, open-minded and innovative Scandinavians.
Travelers bring home great ideas."

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ja även om dom heter Mohamed Modul så är dom Göteborgare

Jadu boa. Hur ska du ha det? Göteborgare är holländare och skottar sen 400 år sedan men Mohammed som kom igår är svensk.

 

Ser du nåt sakligt fel i ditt resonemang?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Wangthong said:

Är det kanske den nya filmen du sett. Den första var väldigt otydlig, virrig och lång. Efter första minuten tänkte man ska det aldrig ta slut. Har inte sett den nya, förstår ej heller varför den gamla lockade fram så hårda ord. En risig reklamfilm var vad den var.

https://www.sasgroup.net/en/sas-continues-the-campaign-what-is-truly-scandinavian/

Den gamla återpublicerade. 2.43 lång. Inte virrig och otydlig för mig. Och riktigt bra.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sett den här filmen och har också lite svårt att förstå hypen, visst är den "jantelags" mässigt gjord typ, du ska inte tro att du är något eller kan något men jag har svårt att se hur den ska kunna locka fler kunder till SAS. Det är väl ändå det som är huvudsyftet med reklam?

 

Man hade kunnat göra den mycket bättre och berätta om alla de influenser vi tagit till oss från olika världsdelar utan att för den sakens skull pissa på det vi redan har.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, M33 said:

Bokade en ny resa med SAS idag, ingen bojkott från mig :)

@andrejsdenruskige Självklart bulkhead förutom benet med ATR som blir längst bak.

Trevlig resa. Köttbullar till maten lär du väl inte få nu när SAS avslöjat att köttbullar kommer från Turkiet, men en kopp äkta "svenskt" kaffe kanske du kan få.  😉 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

De flesta göteborgare kommer från Göteborg numera 

Tror Syrier och Somalier är rätt starka konkurrenter, och alla olika ex-juggar, samt en hel hög med polacker och en del andra från den forna Warsawapakten!  

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev spooncreek:

Trevlig resa. Köttbullar till maten lär du väl inte få nu när SAS avslöjat att köttbullar kommer från Turkiet, men en kopp äkta "svenskt" kaffe kanske du kan få.  😉 😎

Håller mig nog till negerbollar och GT på flygen :) Guldloungen på CPH har säkert laddat upp med svensk bulgur så jag kan avnjuta en stabil lunch där.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Boa52:

Läs lite historia så får du se. dom flesta i Göteborg härstammar från andra länder, även andra städer i sörlänningarnas land

Läs lite själv din skalle!

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nya_Lödöse

Som senare döptes till Göteborg (När borgen byggdes).

 

Original Lödöse som låg några kilometer uppströms i Nordre älv var en av våra första städer. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lödöse

 

Svenskare är svårt att hitta.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående SAS-filmen...

Det är väl OK att påstå att Turkiet hade köttbullar för längesedan...

Men de fanns nog i Skandinavien också på den tiden och kanske tidigare, jag menar HUR SVÅRT kan det vara att hacka överblivet kött, krydda det lite och sen tillaga detta?

 

Kul att Skandinaver har förmågan att ta intryck från sina upplevelser i andra länder, ta hem dem och sedan förbättra dem?

Som SKF tillexempel, de uppfann INTE kullagret, de förbättrade det till det sfäriska kullagret, så att det fungerar i fler applikationer! https://www.tekniskamuseet.se/lar-dig-mer/svenska-uppfinnare-och-innovatorer/sven-wingquist-kullager/

 

Ett gravt fel i filmen är pappan som har föräldraledigt... Sverige var först med "Pappaledighet" sedan 1974.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev M33:

Håller mig nog till negerbollar och GT på flygen :) Guldloungen på CPH har säkert laddat upp med svensk bulgur så jag kan avnjuta en stabil lunch där.

Trodde de har Aftonbladet eller Expressen alt DI i flyget men att ha Göteborgs Tidning är väl lägsta nivå?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Trevlig resa. Köttbullar till maten lär du väl inte få nu när SAS avslöjat att köttbullar kommer från Turkiet, men en kopp äkta "svenskt" kaffe kanske du kan få.  😉 😎

Svenskt kaffe är väl rostningen, inte bönan i sig även om den påverkar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev spooncreek:

Den gamla återpublicerade. 2.43 lång. Inte virrig och otydlig för mig. Och riktigt bra.

Då kanske SAS är virrigare än man tror. 

SAS is a Scandinavian airline that brings travelers to, from and within Scandinavia, and we stand behind the message in the film that travel enriches us. We are proud of our Scandinavian heritage. It is part of SAS’ DNA and the foundation for our existence. We are now continuing the planned campaign by publishing a shorter and clearer version.

Står skrivet dit jag länkade förra gången

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-12 at 22:05, skrev Kenneth4618:

Kylskåpet är inte en svensk uppfinning.  Däremot det första utan rörliga delar 😉

 

Yrkesskadad,  jomenvisst 😀

Du har inga invändningar angående dispangulärmolygrafen?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev oskarnord:

 

Klarsynt som vanligt av Jönsson. 

 

Man behöver inte uppröras av filmen men hur kan vara helt oförstående över att folk blir provocerad av budskapet om att Skandinaver helt saknar egen kultur är för mig en gåta. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, oskarnord said:

 

Ja, vilket prakt FIASKO!  Dom försökte antagligen vara moderna och ligga rätt i tiden åsiktsmässigt, men folk är redan så kräktrötta på att bombarderas med indoktrinering, därav den massiva negativa reaktionen.

 

Folk vill inte fostras ideologiskt, framförallt inte av företagen dom handlar av.

Link to comment
Dela på andra sajter

😀

KRISMÖTE PÅ SAS✈️🛫🛬🛩🤣
Måndagen börjar med stel stämning på SAS huvudkontor där man sammankallat ansvariga pga att det uppdagats att de flesta medlemmar av SAS EuroBonus Silver, Guld och Diamant är ryska troll utsända av Putin med avsikt att underminera det skandinaviska varumärkets kredibilitet.

Det har också blivit tydligt att de med Lifetime Gold-medlemskap tillhör släktet skandinaviska högerextremister, det enda riktigt barbariskt pursvenska i Norden, precis som pissrån, dans kring minaretstången samt gruppvåldtäkter av getter.

Påverkansoperationen misstänks ha rötterna i ett hemligt indoktrineringsläger i Murmansk, vilket avslöjats av Aftonbladets Anders Lindberg med stöd av signalspanaren Patrik Oksanen samt svenska UD.
Insikten har slagit ner som en Östermalmsbomb.

"Kunde ni inte bara ha låtit folk FLYGA och skippat allt globalistiskt bullshit? Vad var det för fel på "Love is in the air" som vi körde 2011, utbrister VD:n Rickard Gustafson ilsket. Gulliga kärlekspar som pussas! Men nej, ni skulle prompt in med er Sorosanstrukna propaganda. Och se hur det gick! Nu tror varenda polack att surströmming är en schweizisk uppfinning!!"

"Men...men... Expo säger ju..." stammar kommunikationsdirektören Karin Nyman förvirrat.

"Jag vill inte höra ett jävla ljud till om Expo" ryter Gustafson så att kaffekopparna skallrar och Martin Adonis, brand campaign manager, nästan kissar i sina corduroybyxor från Ralph Lauren. "Nu måste vi förhålla oss till att alla vi flyger är NAZISTER! Vi har fått 98.000 tummen ner på den jävla filmen och både Norwegian och Qatar skrattar ihjäl sig åt oss! Till och med Burkina Fasos inrikesflyg har fräschare värdegrund än ni, era groddtuggande veganwannabees!"

"Det är ett krig som pågår", snyftar Freja Annamatz, Head of Media Relations Sweden. "De säger att vi borde skära bort reklamfilmen som en cancersvulst!"

Rickard Gustafson spänner ögonen i Mikael Jørgensen, chef för &co, den danska byrån som gjort reklamfilmen och som stirrar dystert ner i sitt smörrebröd. "För i hilvede, hver gang! Ni är ju för fan mer gränslösa än påfarten till Öresundsbron!

Resten av staben gråter tyst. Den blåvita Vikingen slokar. 🛩✈️🛸🧨🕳

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-15 at 09:31, skrev Mankan:

Klarsynt som vanligt av Jönsson. 

 

Man behöver inte uppröras av filmen men hur kan vara helt oförstående över att folk blir provocerad av budskapet om att Skandinaver helt saknar egen kultur är för mig en gåta. 

Jo, Jönsson säger många sanningar, men fan vad långrandig han är...

Han behöver lära sej att det bara är vi gamla gubbar och kärringar som ORKAR kolla på mer än 5 minuter långa Youtube-avsnitt...

 

Han borde nog också kolla vad dagens svenskar har koll på???,

Jag menar vem fan har hört talas om Tennyson och den trista utvecklingen den lätta brigadens anfall fick (jag har hört talas om den, men hur många fler svenskar)?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...