Jump to content
IGNORERAD

Bojkotta SAS!


Herluf

Recommended Posts

39 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

unnamed.jpg.f44d453cd0aa9afda8c6bfec909c4152.jpg

 

Dj djävlar den som klankar ner på detta 😉

 

/ENis

Så sill, snaps, ägg, must och dåligt väder är våran svenska kultur?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    16

  • Boa52

    10

  • Soengsang

    9

  • Mankan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Bananen:

Så sill, snaps, ägg, must och dåligt väder är våran svenska kultur?

Ja bland annat...

 

Jämlikhet

Hålla vad man lovar

Komma i tid

Svensk Konst och film genom årtionderna

 

mycket som innefattas i den Svenska kulturen

 

/E#nis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Mankan said:

Du snackar skit som vanligt.

Som född götlaborgare (Angered av alla jävla ställen) håller jag nog med @Boa52 i detta fall. Som en, med svenska mått mätt, stor handels-, sjöfarts- och industristad har invandringen alltid varit hög. Tur är väl det eftersom man då härstammar från en genpool som torde hålla högre kvalitet än i Norrlands inland, där inavel historiskt varit ett större problem än i Götet.😉 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev spooncreek:

Som född götlaborgare (Angered av alla jävla ställen) håller jag nog med @Boa52 i detta fall. Som en, med svenska mått mätt, stor handels-, sjöfarts- och industristad har invandringen alltid varit hög. Tur är väl det eftersom man då härstammar från en genpool som torde hålla högre kvalitet än i Norrlands inland, där inavel historiskt varit ett större problem än i Götet.😉 😎

Nja jag kan inte hålla med Boa. Jag anser att det finns Svenskar i Göteborg. Jag har till och med kompisar från Norrland (som jag anser är svenskar) som flyttat dit och lever där och dom är inte ensamma.

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara han som är skapare av videon tro [emoji3][emoji3]

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja jag kan inte hålla med Boa. Jag anser att det finns Svenskar i Göteborg. Jag har till och med kompisar från Norrland (som jag anser är svenskar) som flyttat dit och lever där och dom är inte ensamma.

 

Holländare och tror det var skottar som byggde Göteborg på 1600 talet dom flesta blev kvar så dom flesta i Göteborg

kommer därifrån och som Spooncreek skriver stor handels och sjöfartsstad så gå tillbakas 100-200 år i din släkt så blir

du nog förvånad. Urbefolkningen i Norrland var Samer frånSverige, Norge och Finland. Inlandet i Västerbotten började

bebos av nybyggare i början av 1700 talet och blev nog uppblandat med samer så svenskar är vi nog inte heller.

En ryss som rymde från sin militärtjänst vid slaget vid Säver är en av mina förfäder även Fred Åkerström kommer därifrån

Att det var mycke inavel i Norrland som överallt i Världen är helt rätt, vad som räddade norrland var på 40 - 50 talet

98 cc " lättviktarn " och rödkvarnan Då kunde gubbbarna äka många mil för att lämna sin säd tur det annars hade

man väl haft 3 ben

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Att det var mycke inavel i Norrland som överallt i Världen är helt rätt, vad som räddade norrland var på 40 - 50 talet

98 cc " lättviktarn " och rödkvarnan Då kunde gubbbarna äka många mil för att lämna sin säd tur det annars hade

man väl haft 3 ben

Hur gör dom idag...flyget till Thailand?🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Samer 😱   Det förklarar ju en hel del för de är nog det absolut gnälligaste folkslag som finns på denna jord 😉😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Som född götlaborgare (Angered av alla jävla ställen) håller jag nog med @Boa52 i detta fall. Som en, med svenska mått mätt, stor handels-, sjöfarts- och industristad har invandringen alltid varit hög. Tur är väl det eftersom man då härstammar från en genpool som torde hålla högre kvalitet än i Norrlands inland, där inavel historiskt varit ett större problem än i Götet.😉 😎

Är det sant att Göteborg bara befolkades av holländare?

Svaret är ja. Visserligen hade Göteborg föregångare i Göta älvsområdet, närmast Nya Lödöse i den nuvarande stadsdelen Gamlestaden, men det dröjde till stormaktstiden innan dagens västsvenska metropol grundades, och då var det inledningsvis ett rent immigrationsprojekt.

 

https://www.svd.se/ar-det-sant-att-goteborg-bara-befolkades-av-hollandare

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sett SAS-filmen. Den var ju asbra! Budskapet om Skandinavien är ju positivt och framgår med all önskvärd tydlighet i slutet på filmen om man inte kopplat det innan.  Jag blir stolt som svensk och skandinav av filmens budskap.

Dessutom var den snyggt gjord.

 

Bra där, SAS.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Samer 😱   Det förklarar ju en hel del för de är nog det absolut gnälligaste folkslag som finns på denna jord 😉😉

Dom är som indianerna i amerika, dom var först men blev bortdrivna och förnedrade av " svenska " folket. Känner du

många samer då du skriver så, är inte förtjust i att dom har rätt att köra renar ner till kusten, ett otyg på vägarna

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nu har jag sett SAS-filmen. Den var ju asbra! Budskapet om Skandinavien är ju positivt och framgår med all önskvärd tydlighet i slutet på filmen om man inte kopplat det innan.  Jag blir stolt som svensk och skandinav av filmens budskap.

Dessutom var den snyggt gjord.

 

Bra där, SAS.

Stolt är väl att ta i, men inte förvånad. Filmen i sig är som allt annat nu för tiden. Genus och berikande med inslag av lite korrekt vurmande :-)

Ändrades av ItaMar
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Dom är som indianerna i amerika, dom var först men blev bortdrivna och förnedrade av " svenska " folket. Känner du

många samer då du skriver så, är inte förtjust i att dom har rätt att köra renar ner till kusten, ett otyg på vägarna

 

Känner du många göteborgare?

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegain kontrar 😀

Norwegian.JPG.f69c6eff0a210f3da66314a857325f24.JPG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Nu har jag sett SAS-filmen. Den var ju asbra! Budskapet om Skandinavien är ju positivt och framgår med all önskvärd tydlighet i slutet på filmen om man inte kopplat det innan.  Jag blir stolt som svensk och skandinav av filmens budskap.

Dessutom var den snyggt gjord.

 

Bra där, SAS.

Även jag såg filmen som positiv. 
jag är dessutom inte känd för att vara någon direkt AFA-aktivist och längre vänster än moderaterna har jag svårt att rösta. 
 

Kan det ha någonting med sin egna självdistans att göra om man blir upprörd och ser den som negativ?

Eller var det ”rubriken” som gjorde att man valde att se allting svart?

 

Jag undrar om danskarna känner sig kränkta eftersom Danish Pastry faktiskt inte kommer från Danmark?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Polisavspärrningarna runt SAS reklambyrå hävda

Den danska reklambyrån som ligger bakom SAS omdiskuterade reklamfilm mottog ett hot på torsdagsförmiddagen, enligt Ritzau.

– En firma har mottagit ett hot. Vad det närmare handlar om kan jag inte gå in på, säger Henrik Brix, vakthavande vid polisen i Köpenhamn.
Firman ligger i centrala Köpenhamn.

Enligt uppgifter till Ekstrabladet rör det sig om ett misstänkt bombhot. Polisen satte upp avspärrningar runt byråns lokaler men de hävdes när det stod klart att polisen inte hittat något av intresse.

SAS reklamfilm handlade om vad som egentligen är skandinaviskt och togs tillfälligt bort under onsdag morgon. SAS förklarade beslutet med att kampanjen utsatts för en nätattack. Filmen återpublicerades samma kväll.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Holländare och tror det var skottar som byggde Göteborg på 1600 talet dom flesta blev kvar så dom flesta i Göteborg

kommer därifrån och som Spooncreek skriver stor handels och sjöfartsstad så gå tillbakas 100-200 år i din släkt så blir

du nog förvånad. Urbefolkningen i Norrland var Samer frånSverige, Norge och Finland. Inlandet i Västerbotten började

bebos av nybyggare i början av 1700 talet och blev nog uppblandat med samer så svenskar är vi nog inte heller.

En ryss som rymde från sin militärtjänst vid slaget vid Säver är en av mina förfäder även Fred Åkerström kommer därifrån

Att det var mycke inavel i Norrland som överallt i Världen är helt rätt, vad som räddade norrland var på 40 - 50 talet

98 cc " lättviktarn " och rödkvarnan Då kunde gubbbarna äka många mil för att lämna sin säd tur det annars hade

man väl haft 3 ben

Hörrududu. Anser du att göteborgare är holländare och skottar??!!

 

Vet du inte att har man åkt tunnelbana i Stockholm så är man svensk. Borde räcka med att ha åkt spårvagn i Göteborg för att bli svensk.

 

Har DU åkt tunnelbana i Stockholm? Om inte, så är du inte svensk utan ryss, bara så att du vet!  😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

 

Känner du många göteborgare?

 

Du skrev att Samer är dom gnälligaste, jag fråga känner du många samer, vad har det att göra om jag känner

nån från Göteborg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wanchai:

Hörrududu. Anser du att göteborgare är holländare och skottar??!!

 

Vet du inte att har man åkt tunnelbana i Stockholm så är man svensk. Borde räcka med att ha åkt spårvagn i Göteborg för att bli svensk.

 

Har DU åkt tunnelbana i Stockholm? Om inte, så är du inte svensk utan ryss, bara så att du vet!  😉

🤨 Har åkt tunnelbana i Stockholm och spårvagn i göteborg kände mej inte mer svensk för det. Tror att arvsanlagen

bestämmer var man kommer ifrån. Dom flesta Göteborgarna kommer från Holland och Skottland. Googla för böveln

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Du skrev att Samer är dom gnälligaste, jag fråga känner du många samer, vad har det att göra om jag känner

nån från Göteborg

Jag använder bara din egen retorik.  😁

Men att du ska förstå det är nog inget att hoppas på. 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Nu har jag sett SAS-filmen. Den var ju asbra! Budskapet om Skandinavien är ju positivt och framgår med all önskvärd tydlighet i slutet på filmen om man inte kopplat det innan.  Jag blir stolt som svensk och skandinav av filmens budskap.

Dessutom var den snyggt gjord.

 

Bra där, SAS.

Är det kanske den nya filmen du sett. Den första var väldigt otydlig, virrig och lång. Efter första minuten tänkte man ska det aldrig ta slut. Har inte sett den nya, förstår ej heller varför den gamla lockade fram så hårda ord. En risig reklamfilm var vad den var.

https://www.sasgroup.net/en/sas-continues-the-campaign-what-is-truly-scandinavian/

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

🤨 Har åkt tunnelbana i Stockholm och spårvagn i göteborg kände mej inte mer svensk för det. Tror att arvsanlagen

bestämmer var man kommer ifrån. Dom flesta Göteborgarna kommer från Holland och Skottland. Googla för böveln

De flesta göteborgare kommer från Göteborg numera 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

🤨 Har åkt tunnelbana i Stockholm och spårvagn i göteborg kände mej inte mer svensk för det. Tror att arvsanlagen

bestämmer var man kommer ifrån. Dom flesta Göteborgarna kommer från Holland och Skottland. Googla för böveln

Förstår du inte hur ohövlig du är nu och icke-pk.

 

Enligt god pk-sed så är alla som åkt tunnelbana i Stockholm svenskar enligt eliten. Skärp dig för fan!

 

Snart är Jonas Sjöstedt vietnames när han åkt tunnelbana i Hanoi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...