Jump to content
IGNORERAD

Bojkotta SAS!


Herluf

Recommended Posts

Jag har inte åkt med sas på många år pga deras katastofalt dåliga servce, snålhet och otrevliga personal. Nu kom definitivt spiket i kistan, det finns inget skandinaviskt....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    16

  • Boa52

    10

  • Soengsang

    9

  • Mankan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilken succé för reklambyrån!

 

Så mycket reaktioner, tankar och tyckanden. Filmen delas överallt. Ett riktigt click monster har det blivit!

 

På ett reseforum jag är med på blev det 84 inlägg på mindre än 4 timmar igår kväll innan moderatorn stängde tråden. 

 

En fenomenal succé för reklammakaren. Provocera svensken med att säga att inget är svenskt. Låter ju nästan som kritik mot SD och då jäklar tar det hus i h-vete... 

 

Men är det något som är osant? Har vi inte importerat kulturer, mat, design osv. från hela världen. 

 

Jag ser det positivt, att vi är ett nyfiket folk, öppna för nya influenser, inbjudande till nya smaker.

 

Jag ser inte det hemska i denna reklamfilm och kommer inte på något sätt ändra min syn på SAS. Reklam är till för att skapa medvetenhet och med lite tur diskussion... vilket man verkligen lyckats med...

 

Men det krävs av mottagaren att man förstår att det är just så och inte ett politiskt inlägg som får blodet att koka. Allt man ser och hör behöver man inte reagera på. Fast samtidigt är det ju reklammakarens syfte, att väcka känslor hos tittaren. 

 

Så min sammanfattning blir. Bra jobbat reklammakaren!

 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

SAS bojkottade jag redan för över 20 år sedan, trots att personalen hade gått charmkurs.

Ville man ha en bira till fick man först trycka tio gånger på servitrisknappen för att försöka locka fram en av haggorna och när hon väl kom var hon sur som fan, varje gång.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Captain Morgan:

 

SAS bojkottade jag redan för över 20 år sedan, trots att personalen hade gått charmkurs.

Ville man ha en bira till fick man först trycka tio gånger på servitrisknappen för att försöka locka fram en av haggorna och när hon väl kom var hon sur som fan, varje gång.

 

Du kanske kulle ha gått charmkursen också😮

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hmm

Var det upprörande?

På vilket sätt?

 

Nej, jag tror jag ska öka mina flygningar för att kompensera lite bortfall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Du kanske kulle ha gått charmkursen också😮

Service enligt BOA!

"Det är alltid kundens fel"

Link to comment
Dela på andra sajter

At SAS suger är väl knappast något nytt under solen,,...

Men konkurrensen suger väl ännu mer, smakar ju illa i munnen efter 3-4 boksräver då man säger Norwegian...

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
53 minutes ago, Boa52 said:

Du kanske kulle ha gått charmkursen också😮

 

Den hjälpte ju inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt under solen där.... snacka om att slå in öppna dörrar....

 

Fattar inte vad man skall reagera och bli arg på.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Service enligt BOA!

"Det är alltid kundens fel"

Var faktiskt ovanligt fyndigt för att vara Boa...

Folk, särskilt gemene passagerare är i regel dum i huvudet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Folk, särskilt gemene passagerare är i regel dum i huvudet.

Ja, åtskilliga gånger har man sett riktiga puckon så man funderat om de verkligen reser ensamma eller har någon ledsagare i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte SAS sist jag flög. Kanontrevlig personal, kan ju även bero på att jag har gått Boa´s charmkurs 🖕

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Åkte SAS sist jag flög. Kanontrevlig personal, kan ju även bero på att jag har gått Boa´s charmkurs 🖕

Du har provat min charmkurs flera ggr men du får alldrig slutbetyget, troligtvis sov du hela vägen så det gick bra😏

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du har provat min charmkurs flera ggr men du får alldrig slutbetyget, troligtvis sov du hela vägen så det gick bra😏

Ungefär som dig och grundskolan då 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har provat min charmkurs flera ggr men du får alldrig slutbetyget, troligtvis sov du hela vägen så det gick bra😏

 

46 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ungefär som dig och grundskolan då 😀

Löööve in the air ❤️❤️👍👍

F45023EA-75F7-4404-A9C8-B08BEEB9BD7A.thumb.jpeg.6823ab9fb22045f9708378f2091cb984.jpeg

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, samet said:

En fenomenal succé för reklammakaren. Provocera svensken med att säga att inget är svenskt. Låter ju nästan som kritik mot SD och då jäklar tar det hus i h-vete... 

...och så slutar det med att SD får fler sympatisörer, som vanligt. Om SAS får fler resenärer tvivlar jag däremot på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte riktigt förstå problemet?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, dom får väl göra vilka reklamfilmer dom vill. Frågan är väl om dom inte försöker vänja resenärerna med att nu kommer man ha lågprisbesättningar från andra länder eftersom dom tydligen vill bli av med den "skandinaviska" stämpeln ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jed:

Nää, dom får väl göra vilka reklamfilmer dom vill. Frågan är väl om dom inte försöker vänja resenärerna med att nu kommer man ha lågprisbesättningar från andra länder eftersom dom tydligen vill bli av med den "skandinaviska" stämpeln ? 

 

Fast det kommer inte hända. Det var ett sv kraven i pilotstrejken att inga fler plan och besättningar skulle placeras hos SAS Irland. 

 

Mycket kan man säga om SAS, men jag som frekvent resenär upplever att de försöker bättra sig och att många av de gamla isbjörnarna byts ut mot unga, serviceminded killar och tjejer.

 

Så som motpol till all kritik tycker jag SAS gör det riktigt bra med de förutsättningar de har. Konkurrensen i Skandinavien har under många år varit stenhård. Norwegian var först att vika ner sig, vem kommer härnäst? 

 

Arabbolagen storsatsar på Skandinavien och har tagit stora andelar i trafiken österut. 

 

Slå ett öga på traffikrapporten för Arlanda, det var för mig en överraskning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Reklamfilmen bygger ju på ren fakta.

Mycket i vår kultur har vi plockat upp utifrån, kopierat och gjort till "vårt".

Vad är det som är så hemskt med detta?

Jag reagerar mest på syltryggsreaktionen från SAS - att ha plockat bort reklamfilmen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

syltryggsreaktionen

Det är iallafall riktigt svenskt 😁

 

Vi borde importera lite av den franska jävlar anamma mentaliteten 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Det är iallafall riktigt svenskt 😁

 

Vi borde importera lite av den franska jävlar anamma mentaliteten 😉

Yes!!!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...