Jump to content
IGNORERAD

militär tjänstgöring i landet vi älskar


melengkikwai

Recommended Posts

Har son som börjar bli gammal nog att försvara både Thailand och Sverige, dubbla medborgarskap. Vad gäller? någon som vet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

I Norden så är det det landet man är född i som gäller först! Frivilligt att göra tex i Sverige om man gjort lumpen i Finland. Då är frågan är sonen född i Sverige eller i Thailand?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev audirs2:

I Norden så är det det landet man är född i som gäller först! Frivilligt att göra tex i Sverige om man gjort lumpen i Finland. Då är frågan är sonen född i Sverige eller i Thailand?

OT: Fråga Markoolio, han skulle besöka Helsingfors och fastnade i Gränsen och de skickade honom till Nylands brigadad :-)
För att vara Pajas så gjorde han sin tjänstgöring med bravur och slutade som korpral

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Är med intresserad. Grabben fyller 16 i år, och lumpen i Los när det är dags är helt uteslutet.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi älskar landet men ska man inte fråga "soldaten" i fråga vad vill Hen? Kanske inte så bekvämt att tjänstgöra i Los som farang.
Jag har ingen barn, ingen son men blandar mig i det mesta iallafall. 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Vi älskar landet men ska man inte fråga "soldaten" i fråga vad vill Hen? Kanske inte så bekvämt att tjänstgöra i Los som farang.
Jag har ingen barn, ingen son men blandar mig i det mesta iallafall. 🤔

Varför skulle en farang tjänstgöra i Thailand ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev hamnoi:

Är med intresserad. Grabben fyller 16 i år, och lumpen i Los när det är dags är helt uteslutet.

Exets syster fick betala en bra slant annars så väntade fängelse

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kostade det 3000 Baht vid lottdragningen för att få rätt färg och frisedel😎.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Varför skulle en farang tjänstgöra i Thailand ?

Är de både Thai och svensk bryr sig inte Thai om 3 4 000 bath

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev pust:

Exets syster ???😀👍

Son så klart  men damerna börjar ta sig in i det militära  de är ju 7st i flygvapnet som flyger Gripen 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Vi älskar landet men ska man inte fråga "soldaten" i fråga vad vill Hen? Kanske inte så bekvämt att tjänstgöra i Los som farang.
Jag har ingen barn, ingen son men blandar mig i det mesta iallafall. 🤔

3 års tjänstgöring vill nog ingen Thai göra pluss att det är hårdare här jämfört med sverige 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hamnoi:

Är med intresserad. Grabben fyller 16 i år, och lumpen i Los när det är dags är helt uteslutet.

Hört att det skall gå bra med ett papper om att han bor i Sverige och inte pratar Thai. 

 

Har för mig det var någon här som skrev om det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev samet:

Hört att det skall gå bra med ett papper om att han bor i Sverige och inte pratar Thai. 

 

Har för mig det var någon här som skrev om det. 

Exets son blev inkallad men släkten åkte dit och berättade att han studerade utomlands. Då fick han uppskov från mönstringen. Tror det hände tre gånger innan han blev avförd från det militära.

Link to comment
Dela på andra sajter

För några åre sedan ville äldste grabben göra militärtjänst i norra Thailand (jag var inte med i tillverkningen) men han skulle få göra militärtjänsten i isaan då han far kom dit som flykting från Laos. Nej sa hans mamma och pratade med högste miltärchefen i norra Thailand och han fick frisedel. Kostade 20.000 baht och han är skriven som att han kommer från någon av stammarna som bor i bergen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar att frugans alla systersöner åker in i lumpen så det kanske blir folk av dem med, jävla slashasar 😀

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

William fyller 18 imorgon. 

Han gör 11 dagar om året med skolan/armén i 3 år. 

 

Det gör att han slipper allt i framtiden. 

Ganska enkel matematik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, Surin P3 said:

William fyller 18 imorgon. 

Han gör 11 dagar om året med skolan/armén i 3 år. 

 

Det gör att han slipper allt i framtiden. 

Ganska enkel matematik. 

Hur funkar det, får han åka till ett regemente de 11 dagarna eller kommer det nån general till skolan och kör excercis med dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Hur funkar det, får han åka till ett regemente de 11 dagarna eller kommer det nån general till skolan och kör excercis med dom?

Det är som riktig tjänstgöring på militärbas här i Surin. 

 

De gör vanliga övningar, äter och sover där. 

Föräldrar undanbedes under dessa 11 dagar. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Surin P3 said:

Det är som riktig tjänstgöring på militärbas här i Surin. 

 

De gör vanliga övningar, äter och sover där. 

Föräldrar undanbedes under dessa 11 dagar. :D

Kanske tom är lite nyttigt. Vilken ålder startar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Herluf:

Kanske tom är lite nyttigt. Vilken ålder startar det?

Årskurs 10-12 verkar det som. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Surin P3 said:

Årskurs 10-12 verkar det som. 

Några år till för mina. Borde finnas i Bangkok också, får kolla upp det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-12 at 15:14, skrev Kenneth4618:

Önskar att frugans alla systersöner åker in i lumpen så det kanske blir folk av dem med, jävla slashasar 😀

 

Funkar inte alltid som man tror och hoppas. Frugans lillebror, slashas, gjorde 2 år i lumpen. Han drog iväg ibland, i flera månader på olovlig permission. 

Ingen som eftersöker de som inte är där då de högre befälen delar på bassens "lön" medans de är borta.

För att få ut betyg på genomförd militärtjänst måste de dock närvara på slutet och det innebär ett ordentligt kokt stryk och spjället några dagar.

 

Är de outbildade blir avklarad lumpen nyttig när de söker jobb senare, ökar officiella skolpoäng eller vad det var.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...