Jump to content
IGNORERAD

500 Baht


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad
:whistle: Hört att alla thailändare i Thailand som e 60+ får 500 baht / månad...undrar om det även gäller faranger ???   :mdr:
Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en gammal yrkesofficer som hade fått benet bortsprängt, han hade 2000 baht i månaden i pension...

Så tror inte riktigt på dona uppgifter Ollas.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer nog.

500 THB är en slags garantipension som gäller för alla thailändare, men naturligtvis inte faranger. Fru Singha's mormor får t.ex. 500 THB från staten och 500 THB från fru Singha. Vi har erbjudit henne mer pengar, men hon avböjde med ålderns värdighet.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Före detta statligt anställda som t.ex officerare får betydligt högre pension är garantipensionen

Därav 2000 bath istället för 500 bath

Thaksin kaxade sig om att han skulle kunna ta emot 500 baht/månad i något tal har jag för mig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en svärmor åker in sjukhus varan dag pgr diabetes då kostar en spruta 600 bath det är inte så enkelt bli gammal sjuk i LOS.

Läkarna  :diablo: lovar henne snart ska hon bli bättre tar den sprutorna.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Träffade en gammal yrkesofficer som hade fått benet bortsprängt, han hade 2000 baht i månaden i pension...

Så tror inte riktigt på dona uppgifter Ollas.

Det där låter förjävligt. Är det verkligen allt han får?

Fru Joints moster får drygt 30.000 baht i månaden. Var statligt anställd och har båda benen kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där låter förjävligt. Är det verkligen allt han får?

Fru Joints moster får drygt 30.000 baht i månaden. Var statligt anställd och har båda benen kvar.

  Bäste Mr Joints. Dessa summor tror jag inte  existerar i Thailand. Personligen har jag ringt runt idag, och tagit upp detta ämne. Samtliga arbetar åt Thailändska Staten. Antingen är du fel underättad, som vanligt, eller så behöver du berika din kunskap om  Thailand. Vilket du gör är inte relevent i denna fråga, för att jag förstår sedan länge att du har en s.k. LIMIT av förstålelse av Thailand. Det är bättre för din del att skriva """""""".  Min Svenska kanske inte är av bästa kvalite heller. Men alla jag känner förstår min Svenska. Have a  nice day:))
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Bäste Mr Joints. Dessa summor tror jag inte  existerar i Thailand. Personligen har jag ringt runt idag, och tagit upp detta ämne. Samtliga arbetar åt Thailändska Staten. Antingen är du fel underättad, som vanligt, eller så behöver du berika din kunskap om  Thailand. Vilket du gör är inte relevent i denna fråga, för att jag förstår sedan länge att du har en s.k. LIMIT av förstålelse av Thailand. Det är bättre för din del att skriva """""""".  Min Svenska kanske inte är av bästa kvalite heller. Men alla jag känner förstår min Svenska. Have a  nice day:))

haha,

Har du ringt runt idag och frågat om detta?? Helt otroligt. Stackare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där låter förjävligt. Är det verkligen allt han får?

Fru Joints moster får drygt 30.000 baht i månaden. Var statligt anställd och har båda benen kvar.

Jupp, han började som tiggare och vi var väl lite elaka mot honom  :bag:   så han började sälja löjliga nyckelringar istället. Tyckte det skulle uppmuntras så köpte ibland av honom. En dag kom han med foton från sin tid som militär och snackade lite, var då han berättade om sin pension.

PS

  Gratulera din moster, hon har högre pension än vad dom flesta statligt anställda har i lön ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Moster var Amiral eller liknade ??

En läkarsekreterare på ett stort privatsjukhus i Bangkok tjänar ca 15000 baht / månad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med TV, många thai lever på 6-7000 bath i månaden och sjukvården i th är gratis om du skaffar sk gult kort. Ok gäller bara lokalt i statliga/kommunala sjukhus.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jupp, han började som tiggare och vi var väl lite elaka mot honom  :bag:   så han började sälja löjliga nyckelringar istället. Tyckte det skulle uppmuntras så köpte ibland av honom. En dag kom han med foton från sin tid som militär och snackade lite, var då han berättade om sin pension Du har inte en aning hur mitt land är uppbyggt, sedan kan jag tala om för Mr. JACK ASS att jag är en kvinna. Sedan kan du och dina sjuka åsikter dra någonstans där det är lite varmare.  Slutdiskuterat.

PS

  Gratulera din moster, hon har högre pension än vad dom flesta statligt anställda har i lön ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Undrar om Moster var Amiral eller liknade ??

En läkarsekreterare på ett stort privatsjukhus i Bangkok tjänar ca 15000 baht / månad

Nej, men chef på en stor myndighet. Hennes gubbe är också chef och kommer säkert ha mer än den summan när han går i pension. Han har några bröder också. De är chefer fast inom det privata men vad de tjänar vågar jag ju inte nämna för att helt och hållet framstå som en mytoman. Nu är ju inte alla chefer i Thailand men alla är heller inte fabriksarbetare som tjänar 5000 eller risbönder som tjänar 2000. Bra eller dåligt? Spelar det någon roll? Gör det mig bättre eller sämre?

Jag förstår inte varför det ska vara så känsligt när någon drar upp exempel på personer i Thailand som tjänar mer än det normala. Är det så svårt att föreställa sig att alla inte är likadana? Blir det jobbigt att tänka då? Eller är det jante som spökar? Det kanske var dumt av mig att säga vad moster har för pension och tidigare hade för jobb. Det bästa är väl att hålla käften och låtsas som att alla har samma låga lön och att det absolut inte förekommer några avvikelser över huvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

@ borninthai.. VA  ???

fattar nada om vad du menar med ditt svar i mitt inlägg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har inte en aning hur mitt land är uppbyggt, sedan kan jag tala om för Mr. JACK ASS att jag är en kvinna. Sedan kan du och dina sjuka åsikter dra någonstans där det är lite varmare.  Slutdiskuterat.

Antar att det var riktat mot mig. Ja, det är nog bäst att du slutar diskutera så att du inte spricker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, men chef på en stor myndighet. Hennes gubbe är också chef och kommer säkert ha mer än den summan när han går i pension. Han har några bröder också. De är chefer fast inom det privata men vad de tjänar vågar jag ju inte nämna för att helt och hållet framstå som en mytoman. Nu är ju inte alla chefer i Thailand men alla är heller inte fabriksarbetare som tjänar 5000 eller risbönder som tjänar 2000. Bra eller dåligt? Spelar det någon roll? Gör det mig bättre eller sämre?

Jag förstår inte varför det ska vara så känsligt när någon drar upp exempel på personer i Thailand som tjänar mer än det normala. Är det så svårt att föreställa sig att alla inte är likadana? Blir det jobbigt att tänka då? Eller är det jante som spökar? Det kanske var dumt av mig att säga vad moster har för pension och tidigare hade för jobb. Det bästa är väl att hålla käften och låtsas som att alla har samma låga lön och att det absolut inte förekommer några avvikelser över huvudtaget.

Vet inte om det är någon idé att överhuvutaget göra detta inlägg men kan inte låta bli. bara för terrorbalansens skull.

En vän i Udon äger ett större säkerhetsbolag, etablerat på ett flertal platser i Thailand, hans Thailändske platschef i en av de vanliga turistorterna har 120 000 bath i månade i lön, vad jag kan förstå inget konstigt i det. Förstår att det kan sticka i ögonen på en del men sådan ser världen ut.

Baa  (vill inte säga namn och ort eftersom jag inte frågat om lov att posta detta)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vet inte om det är någon idé att överhuvutaget göra detta inlägg men kan inte låta bli. bara för terrorbalansens skull.

Jag tycker det var en bra idé. Kommer ihåg en kock jag kände i London. Enligt hans egen utsaga så tjänade han cirka 100.000 baht när han var chefskock på ett hotell i Bkk. Men vad vet jag. Han kanske ljög.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maitan,

Javisst. Jag tycker de kan fördela hela Thailand bättre. De får gärna börja högst upp. Skillnaderna är ju skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

H igen.

Håller med dig, här i Pattaya har City Hall gått ut på nyheterna för att visa att man ger 500bht till dom äldre.Men vad det handlar om, så är det ca 40-50 personer som får detta. Men fan de finns mycket mer av dem äldre som behöver denna penning.

Mvh Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker det var en bra idé. Kommer ihåg en kock jag kände i London. Enligt hans egen utsaga så tjänade han cirka 100.000 baht när han var chefskock på ett hotell i Bkk. Men vad vet jag. Han kanske ljög.

Där har du förklaringen till att jag inte käkar på halvdyra++ hotell i bkk :P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Det där låter förjävligt. Är det verkligen allt han får?

Fru Joints moster får drygt 30.000 baht i månaden. Var statligt anställd och har båda benen kvar.</div></div>

Jupp, han började som tiggare och vi var väl lite elaka mot honom  :bag:   så han började sälja löjliga nyckelringar istället. Tyckte det skulle uppmuntras så köpte ibland av honom. En dag kom han med foton från sin tid som militär och snackade lite, var då han berättade om sin pension.

PS

  Gratulera din moster, hon har högre pension än vad dom flesta statligt anställda har i lön ;)

Hej på dej Gubbe kul att se att Du ä mä i Matschen!

Välkommen på Nerike Träffen vore kul att Träffas!

Saknat Dig på MPR "nu kanske det blir lite mer drag!"

MVH SVAMPEN :friends:

Solly missade date!!!!!!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En 500 hundring var får Kärringens Mormor o morfar.

Har inte en susning av vad dom har betalat i skatt för att få dessa.

C;D

Har ingen koll på thailändska inkomster,, men börjar bli höjdare på Thais utkomster..

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...