Jump to content
IGNORERAD

Dagens Golfbild


knifetown

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • knifetown

    68

  • Drivern

    47

  • Krafta

    41

  • GreenValley

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kjellskåne

Hört att folk säger att det är dyrt med golf i Hua Hin men när man läser här så får man ju klart för sig att det är billigt här. Jag betalar 1600 inkl caddie fee och en 200 baht voucher att använda i restaurangen på Banyan som är en av dom finaste banorna här, tycker själv att den eg är bättre än Black Mountin som är rankad som no 1 i Thailand, Black Mountin spelar jag för 1800 baht inkl caddie fee.

Själv är jag medlem på Lake View, en bra 36 håls bana som dock inte är i riktigt samma klass som Banyan. Medlemskap 105.000 för 9 år inkl transfer sen 12000 om året och 0 baht i greenfee.

Vore intressant med fler prisjämförelser från banor i Thailand, bra banor då, vi har 200 bahts banor här också..

attachicon.gif1395767775204.jpg

Hej skriv de riktiga priserna ej när man spelar med någon som är medlem på banan.

Jag menar Black Mountin och Banyan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej skriv de riktiga priserna ej när man spelar med någon som är medlem på banan.

Jag menar Black Mountin och Banyan

Jag spelar inte med nån som är medlem på banan, det är dom priserna man får om man blir medlem i ett golf sällskap här för 2000 baht/år.

Typ som att bli medlem i Pattaya Sportsclub.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar inte med nån som är medlem på banan, det är dom priserna man får om man blir medlem i ett golf sällskap här för 2000 baht/år.

Typ som att bli medlem i Pattaya Sportsclub.

Vad heter det sällskapet och vilken adress är det till deras hemsida - roligt att det finns en motsvarighet till psc i huahin!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter det sällskapet och vilken adress är det till deras hemsida - roligt att det finns en motsvarighet till psc i huahin!

Bor du i Hua Hin?

I så fall kan jag bjuda in dig som gäst i sällskapet så kan du bli medlem sen om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khao Kheow Country Club

 

post-3227-0-85502200-1395887946_thumb.jp

 

post-3227-0-66208900-1395887969_thumb.jp

 

post-3227-0-08531400-1395887993_thumb.jp

 

post-3227-0-14560800-1395888012_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inte undra på att det gick åt he--te med golfen :)

Jag hade tydligen fel utrustning  :52:

Skulle ha valt Nike.

 

post-5641-0-23740300-1395902905.jpg

 

 

 
 

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du i Hua Hin?

I så fall kan jag bjuda in dig som gäst i sällskapet så kan du bli medlem sen om du vill.

Tyvärr inte, men man får tackar för erbjudandet! Det var faktiskt ganska många år sedan jag var i hua hin, men man har ju haft i åtanke att göra ett besök igen och kanske spela samtliga banor i området, såvida det går att göra det till hyfsade priser. Men måste man äga ett hus/lägenhet i hua hin för att kunna bli medlem i sällskapet?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr inte, men man får tackar för erbjudandet! Det var faktiskt ganska många år sedan jag var i hua hin, men man har ju haft i åtanke att göra ett besök igen och kanske spela samtliga banor i området, såvida det går att göra det till hyfsade priser. Men måste man äga ett hus/lägenhet i hua hin för att kunna bli medlem i sällskapet?

Räcker att man kan visa att man är långtidsboende i Hua Hin. Men det går alltid att spela som gäst till någon i sällskapet.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Testade en ganska ny bana,Siam Waterside som är  bana nummer 3 i Siam countryclubs domäner.En trevlig bana där svårigheterna inte var allt vatten utan det var de svårputtade greenerna samt de välfyllda bunkrarna med lös sand.Passade på att spela den förhållandevis dyra banan på en s.k. sportsday för 2800b ink caddy och bil.   

post-4617-0-86747900-1402913748.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade en ganska ny bana,Siam Waterside som är bana nummer 3 i Siam countryclubs domäner.En trevlig bana där svårigheterna inte var allt vatten utan det var de svårputtade greenerna samt de välfyllda bunkrarna med lös sand.Passade på att spela den förhållandevis dyra banan på en s.k. sportsday för 2800b ink caddy och bil.

Är det inte lågsäsong priser nu på din sida bukten?
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lågsäsong priser nu på din sida bukten?

Det vara väl ett förhållandevis bra pris om man jämför vad de tar för den banan i normala fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vara väl ett förhållandevis bra pris om man jämför vad de tar för den banan i normala fall.

Precis så är det,normalpris för Siams 3 banor är 4750Bath för GF+CF+BUGGY.Med PSC kort blir det rabatt med hela 360Baht.

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så är det,normalpris för Siams 3 banor är 4750Bath för GF+CF+BUGGY.Med PSC kort blir det rabatt med hela 360Baht.

Ok, bara nyfiken.

I Hua Hin nu i lågsäsong så är dom dyraste banorna som ex Black Mountin, Springfield, Banyan en hel del billigare, iofs så spelar jag bara via golf sällskap, är väl dyrare om man bara bokar en 4 boll typ.

Men alltid kul att testa nya banor :)

Är ju hemma i Sverige just nu och njuter av att dom renoverat och byggt om alla gamla greener på hemma klubben, riktigt fina och snabba nu :)

Fattas bara lite värme..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

I dag besökte jag detta evenemang, jag följde bollen med vinnarna från 2014 och 2010 + Pink Lady.

D v s, Anna Nordkvist och Ai Miyazato samt  Paula Creamer.

post-9211-0-80075500-1424943343_thumb.jp

post-9211-0-68974900-1424943440_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Har nu bokat sommarens fylleresa (jag fyller jämna år).

Båt Stockholm -Tallinn, buss till Pärnu och spel på denna bana som öppnade 2015.

Pärnu Bay heter banan och ägs/drivs av Peter Hunt, affärsman med estniska rötter och ordförande i Svenska Mästarna IFK Norrköping!

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwOTg2MjQ7czoxOiJ3

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu bokat sommarens fylleresa (jag fyller jämna år).

Båt Stockholm -Tallinn, buss till Pärnu och spel på denna bana som öppnade 2015.

Pärnu Bay heter banan och ägs/drivs av Peter Hunt, affärsman med estniska rötter och ordförande i Svenska Mästarna IFK Norrköping!

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwOTg2MjQ7czoxOiJ3

Ta med dig ett reservboll.

Där kan bollen lätt hamna i vattnet;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, bara nyfiken.

I Hua Hin nu i lågsäsong så är dom dyraste banorna som ex Black Mountin, Springfield, Banyan en hel del billigare, iofs så spelar jag bara via golf sällskap, är väl dyrare om man bara bokar en 4 boll typ.

Men alltid kul att testa nya banor :)

Är ju hemma i Sverige just nu och njuter av att dom renoverat och byggt om alla gamla greener på hemma klubben, riktigt fina och snabba nu :)

Fattas bara lite värme..

Kan man verkligen spela Black Mountin för undre 2800 THB även om det är lågsesong?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man verkligen spela Black Mountin för undre 2800 THB även om det är lågsesong?

Ja om man är med i ett golfsällskap här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om man är med i ett golfsällskap här.

ok du menar spel med medlem antar jag. Jo man får en hel del rabatt även på Siambanorna när man spelar med medlem

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej menar att man blir medlem i ett golfsällskap, finns många, ex Butterfly Rock. 1000 baht i inträde sen 1000/år. Dom har riktigt bra rabatter på gf och är oftast runt 30 man som spelar. Men finns fler sällskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
GreenValley

Nyligen hemkommen från en golftripp, Varberg ToR.

Banor som spelades var: Omberg, Varberg Västra (3 rundor), Borås Norra samt Askersund.

Borås hade ett par 3-hål som 10:e, alltid kul att sitta vid kiosken och se på framförvarande boll när de slår ut.

Min boll hamnade vid stenen närmast green (till höger). :crazy:

012.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev GreenValley:

Nyligen hemkommen från en golftripp, Varberg ToR.

Banor som spelades var: Omberg, Varberg Västra (3 rundor), Borås Norra samt Askersund.

Borås hade ett par 3-hål som 10:e, alltid kul att sitta vid kiosken och se på framförvarande boll när de slår ut.

Min boll hamnade vid stenen närmast green (till höger). :crazy:

012.JPG

110 m nerför, wedge eller j9?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 minut sedan, skrev Jive:

110 m nerför, wedge eller j9?

Kommer inte ihåg klubbvalet men 4:a slag var resultatet hur som helst (chip snett framåt in på green + 2 puttar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...