Jump to content
IGNORERAD

Dagens Golfbild


knifetown

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • knifetown

    68

  • Drivern

    47

  • Krafta

    41

  • GreenValley

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej på er,

här några bilder från Hills CK i Mölndal där vi spelade vår 6 deltävling av 8 under året,visserligen inte Thailand men ändå.Första bilden vy över 10:an.

Den banan tar vi nästa gång jag kommer ner

Gick det bra?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev 75 netto som gav en 6 plats så nu leder jag ligan inför de två sista rundorna på Torreby GK i Munkedal,16 och 17 september.Bara ryggen håller så skall de få sig en match.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade några bilder ifrån en bana som jag inte varit på tidigare

Rayong Country Club (fd Great Lake)

001_redigerad-1-2.jpg

1:a tee

004_redigerad-1-2.jpg

En trevlig bana.Billig.Skicket var sådär men med dom nya ägarna kanske det blir en upprustning.

Nick Faldo har ritat banan.Många fina hål

Här en vacker par 3a

010_redigerad-1-1.jpg

008_redigerad-1-3.jpg

35 glada golfare från Jomtien golf travel

(Jag tror vi var 3 MPRare som spelade)

024_redigerad-1.jpg

Ändrades av knifetown

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

35 glada golfare från Jomtien golf travel

(Jag tror vi var 3 MPRare som spelade)

024_redigerad-1.jpg

Du och jag Knifetown, men vem är den tredje?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och jag Knifetown, men vem är den tredje?

Jari,en av dalmasarna tror jag är medlem

Jag spelade med dom på Rayong CC och

jag spelade många rundor med dom det året jag körde åt Larsa.

Duktiga golfare

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår allt i allo Leif Larsson,som fixar allt.

He, he, det var roligt att den gamle handbollsdomaren ser ut att vara still going strong... :)

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jari,en av dalmasarna tror jag är medlem

Jag spelade med dom på Rayong CC och

jag spelade många rundor med dom det året jag körde åt Larsa.

Duktiga golfare

Jaså, den finske hard hittern från Borlänge är medlem.

Jag spelade med honom och hans kompis på St Andrews 2000 för något år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blir jag mest bara glad när jag ser vårt kära gamla företag Pattaya golf and travelservice ha överlevt Larsas död.

Numera heter ju detta Jomtien golf and travel service, detta efter att Fon snodde det gamla bolaget.

Becke och till viss del Knifetown är självklart viktiga bitar i detta, och att nu Becke trivs med att driva företaget är ju fantastiskt, antagligen en av de bästa händelser som hänt under mina år i Thailand

Själv tog dock min lust för golf och affärsverksamhet i Thailand slut just den där dagen när Larsa tog sitt liv.

Jag önskar och hoppas dock riktigt mycket att min hobby sedan 35 år skall kännas spännade igen någon gång i framtiden.

Men just nu känns det iskallt och om någon är sugen så har jag två medlemskap att sälja, ett på Phoenix och ett på Lam Chabang till hågade golfälskare.

Phoienix-minst 360 000 BHT, och ett på, Lam Chabang-som kostar....... mycket mycket mer.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hittills enda golfrunda jag gått var på just Laem Chabang - utan medlemskap. Det gick hur fint som helst. Dock kanske inte resultatet, men en fin upplevelse var det.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blir jag mest bara glad när jag ser vårt kära gamla företag Pattaya golf and travelservice ha överlevt Larsas död.

Numera heter ju detta Jomtien golf and travel service, detta efter att Fon snodde det gamla bolaget.

Becke och till viss del Knifetown är självklart viktiga bitar i detta, och att nu Becke trivs med att driva företaget är ju fantastiskt, antagligen en av de bästa händelser som hänt under mina år i Thailand

Själv tog dock min lust för golf och affärsverksamhet i Thailand slut just den där dagen när Larsa tog sitt liv.

Jag önskar och hoppas dock riktigt mycket att min hobby sedan 35 år skall kännas spännade igen någon gång i framtiden.

Men just nu känns det iskallt och om någon är sugen så har jag två medlemskap att sälja, ett på Phoenix och ett på Lam Chabang till hågade golfälskare.

Phoienix-minst 360 000 BHT, och ett på, Lam Chabang-som kostar....... mycket mycket mer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blir jag mest bara glad när jag ser vårt kära gamla företag Pattaya golf and travelservice ha överlevt Larsas död.

Numera heter ju detta Jomtien golf and travel service, detta efter att Fon snodde det gamla bolaget.

Becke och till viss del Knifetown är självklart viktiga bitar i detta, och att nu Becke trivs med att driva företaget är ju fantastiskt, antagligen en av de bästa händelser som hänt under mina år i Thailand

Själv tog dock min lust för golf och affärsverksamhet i Thailand slut just den där dagen när Larsa tog sitt liv.

Jag önskar och hoppas dock riktigt mycket att min hobby sedan 35 år skall kännas spännade igen någon gång i framtiden.

Men just nu känns det iskallt och om någon är sugen så har jag två medlemskap att sälja, ett på Phoenix och ett på Lam Chabang till hågade golfälskare.

Phoienix-minst 360 000 BHT, och ett på, Lam Chabang-som kostar....... mycket mycket mer.

När jag flyttade till Thailand hade jag ett brinnande intresse för golf och golfen var ett av incitamenten för flytten.

Jag spelade flitigt de första 3-4 åren här, men efterhand försvann lusten och nu är den helt borta.

Bowlingen har tagit över som favorithobby och det handlar om ungefär samma pengar - kanske bowlingen blir något kostsammare.

Jag gillar tävlingsmomentet och det kommer på skam här nere vad beträffar golfen. Mygel, mygel, mygel och diffusa eller inga regler.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men knifetown.

Har du aldrig hört talas om "thaidropp" !

Free drop, within a clubehouse length and near hole !

post-5641-073481800 1282637003_thumb.png

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he, det var roligt att den gamle handbollsdomaren ser ut att vara still going strong... :)

Ha var även en av de som startade Tipsextra (1969-1995) tillsammans med Lars-Gunnar Björklund.Refererar gärna bowling och orientering som han brinner för,har gått över 70 strecket och har trappat ner det mesta nu,en mycket trevlig man och bra organisatör.

mvh drivern

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Själv blir jag mest bara glad när jag ser vårt kära gamla företag Pattaya golf and travelservice ha överlevt Larsas död.

Numera heter ju detta Jomtien golf and travel service, detta efter att Fon snodde det gamla bolaget.

Becke och till viss del Knifetown är självklart viktiga bitar i detta, och att nu Becke trivs med att driva företaget är ju fantastiskt, antagligen en av de bästa händelser som hänt under mina år i Thailand

Själv tog dock min lust för golf och affärsverksamhet i Thailand slut just den där dagen när Larsa tog sitt liv.

Jag önskar och hoppas dock riktigt mycket att min hobby sedan 35 år skall kännas spännade igen någon gång i framtiden.

Men just nu känns det iskallt och om någon är sugen så har jag två medlemskap att sälja, ett på Phoenix och ett på Lam Chabang till hågade golfälskare.

Phoienix-minst 360 000 BHT, och ett på, Lam Chabang-som kostar....... mycket mycket mer.

Marknadspriset för ett Poenixmedlemskap ligger på ca 200 000 THB och har gjort så ganska länge (över ett år).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Marknadspriset för ett Poenixmedlemskap ligger på ca 200 000 THB och har gjort så ganska länge (över ett år).

360.000 är special farang price, only for you, kanske???

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknadspriset för ett Poenixmedlemskap ligger på ca 200 000 THB och har gjort så ganska länge (över ett år).

Tja vi får väl se då, har i praktiken gjort klar affären och skall få 330 000 plus att personen betalar överföringsavgiften på 10 000 till klubben.

Men som sagt, inget är klart föränn det är klart.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej,

precis haft årets 2-dagars avslutningsträff i vårt golfgäng(otouren) med 36 deltagare,vi spelade Torreby i Munkedal som har ett vackert klubbhus.

post-4617-058966000 1284751171_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här en lycklig totalsegrare 2010, som började på Arosa utanför Berlin i maj månad.

:clapping:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

The European

IMG_3475.jpg

Nära skjuter ingen hare.

lite av banan

IMG_3442.jpg

Harrington har banrekordet, han har gått ett under par från GULT tee

Druids glen

IMG_3500.jpg

Foota GK

vifinns1.jpg

Billerud GK femdagarsgolfen

a1-3.jpg

Skön BO bana

Hl8Kintyre.jpg

Turnberry

FyrenochAilsaCraig.jpg

En Australian open bana vid Noosa, kommer inte ihåg vad den heter. 1989

CNV00103.jpg

Häftigaste banorna man har spelat är utan konkurens old head för skönheten och European för den totala golfbaneupplevelsen. Men fy fasiken vad svår den var.

Gleneagles är en helt fantastisk anläggning

Prestwick lirade vi när det spöregnande, många blinda hål.

Portmanock otrolig ball linksbana

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om Old Head verkligen spektakulär omgivning , spelat där flera gånger :dance1:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...