Jump to content
IGNORERAD

250.000 baht för en beg. bil?


Joints

Recommended Posts

Kan man få en hyffsad begagnad bil för 250.000? Kan i stort ingenting om bilar i Thailand men brukade bilar verkar ju ha ett högt andrahandsvärde.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra Isuzu-pickis med c:a 10 år på nacken kan du få, jag har provat.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En bra Isuzu-pickis med c:a 10 år på nacken kan du få, jag har provat.

får man blinkljus i spolarmunstyckerna då..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Beg.bilar har ett "löjligt" högt pris i LOS. Har kollat lite på en mindre kärra istället för pickisen men det verkar vara svårt hos handlarna att göra "klipp". Däremot finns det en större skara "olycksfåglar" som får lov att ge tillbaks sin dygrip till finansbolagen då dom inte klarar avbetalningarna, där kan man om man har känningar få tag i en bättre beg.kärra. Vanligt är att man tar över avbetalningen, ersätter den olycklige med en "rimlig" summa och sen bara kör på med kontraktet.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tycker själv att 200-250 tuses nivån är för fel pris på bilarna pga. stark eftermarknad i denna nivå,lägger man till 150000 Baht tycker jag man får mycket mer bil för lite pengar när man närmar sig 300000:- och uppått pga. inte lika lätt såld som bilar i 150000-250000:- nivån

Mvh.Plätt

Funderar oxå på bil

En länk att titta sunt lite på

http://www.bahtsold.com/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Man får nog en rätt så sjyst småbil, typ Nissan Sunny eller Mitsubishi Lancer. Toyota och Honda brukar ha lite bättre andrahandsvärde.

Vi köpte en Nissan Sunny Sedan för 2-3 år sedan. Den funkar fortfarande jätte bra. Har för mig att vi betalade lite drygt 300.000 Baht den gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

får man blinkljus i spolarmunstyckerna då..

Japp, men sirenen var tydligen en släktklenod Går hela tiden vidare till äldste sonen.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på taladrod.com också där hittade vi vår pärla.

En stor del av säljarna är privatpersoner, så slipper man Tälthandlarna.

Jag vet inte hur stora påslag de har, läste om en farrang som sålt sin pickis till en tälthandlare, farrangen fick 270.000 tälthandlaren sålde den vidare för 400.000...

Han jag köpte bilen av idag blev erbjuden 1050.000 för sin bil av en handlare, i tälten ligger de på 1250.000

Kanske en indikation?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en sökning på taladrod.com

Alla märken och modeller från 2001-2009 med maxpris 250.000.

Det blev en massa svar http://www.taladrod.+p1:0+p2:250000

Jag läser ingen thai men en heldel info fattar man ändå eftersom mycket tekniska prylar som tex ABS och Airbag skrivs på farrangiska.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Sökte jag många är det men vad bilen kostar efter det du betalat typ100000:- Baht vilken månads avg. blir det sen ??

Denna summa är någ lösen av bil + övertagande av lån

Typ Barfine 200 Baht sen vet man inte riktigt vad det slutar :mdr:

Nä kan man inte Thai är det bäst att hålla sig till engelska text sidor oxå

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Hej , jag är intresserad av nåt liknande toyotas minibussar, nån som vet ca begpriser för såna i los.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej , jag är intresserad av nåt liknande toyotas minibussar, nån som vet ca begpriser för såna i los.

mvh walle

Som jag skrev, taladrod är bra, där finns det både handlare och privatpersoner som säljer.

En minibuss är nog ett lurigt köp, om man inte köper en nästan ny, de körs mycket långa sträckor och slits antagligen hårt.

Här är några: http://www.taladrod.y1:2001+y2:2009

Har för mig att nypriset för en enkel modell ligger kring 1 miljon.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sökte jag många är det men vad bilen kostar efter det du betalat typ100000:- Baht vilken månads avg. blir det sen ??

Denna summa är någ lösen av bil + övertagande av lån

Typ Barfine 200 Baht sen vet man inte riktigt vad det slutar :mdr:

Nä kan man inte Thai är det bäst att hålla sig till engelska text sidor oxå

Mvh.Plätt

Lite svårtolkat, men jag fattar andemeningen (tror jag).

När man bara letar runt så tycker jag det går hyfsat utan att kunna thai.

Blir man intresserad av någon bil så får man väl skaffa tolkhjälp? Min tolkhjälp finns nära, jag behöver bara ropa "Darling help me noi", så kommer hon :yes:

Priserna är lättfattade, en nästan ny Toyota Fortuner som annonseras ut för 100.000bath, är antingen felskrivning eller Delbetalning (den borde kosta ca 1000.000).

Vad gäller avbetalning så brukar det stå både fullpris och avbetalningsplaner.

Det som störde mig mest var att nästan inga annonser innehåller info om hur långt bilarna gått, och i de flesta annonser står det "Full option" även om det inte e så.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

ITOY`s länk kommer jag att använda när jag kommer till Thailand är det något jag inte tycker om är när det inte står tot. priset.

Sen att det inte står km. längd i annonserna är tråkigt men vilken Thai skulle bry sig om det??

Har hittat flera intresanta objekt bara invänta 17/8

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, Thailändare bryr sig och har koll på Km-antalet, det är bara att fråga "ki kilo", har funkat för oss iaf.

Körsträckan påverkar priset i allra högsta grad, även i LOS.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Brukar kolla denna sida

http://www.one2car.c...archengine.aspx

bara på thai men sätter man muspekaren på nått i menu så får man fram nere i vänsta

hörnet    http://www xxxxxxxxxxx på engelska

ett exempel på vad man hitta

http://www.one2car.c...=&cb=Crew%20Cab

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Kenneth4618 om att www.one2car.com också är bra, det var den första websidan vi letade på, lika enkel eller enklare att använda, enda "nackdelen" är att det finns så få privatannonser där, fast de finns.

Klicka på Dropplisterna uppe till höger för att välja märke, sen modell sen årsmodell. Så brukade jag göra, men det finns några fler valmöjligheter.

Klicka sen på den ovala knappen just under dropplisterna och ni skickas till ett nytt fönster där sökresultaten presenteras.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...