Jump to content
IGNORERAD

Har Mai Pen Rai några muskler?


Joints

Recommended Posts

De senaste skandalerna på flygplatsen i BKK har fått mig att fundera lite. Ponera att en framstående medlem på MPR blir lurad i fällan av lurendrejarna och krävs på 8000 pund för att "släppas". Av någon anledning får vi nys om vad som hänt och att medlemmen är helt oskyldig. Kan vi göra något?

Mpr är ju på sätt och vis en intresseförening, därav min fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

De senaste skandalerna på flygplatsen i BKK har fått mig att fundera lite. Ponera att en framstående medlem på MPR blir lurad i fällan av lurendrejarna och krävs på 8000 Baht för att "släppas". Av någon anledning får vi nys om vad som hänt och att medlemmen är helt oskyldig. Kan vi göra något?

Mpr är ju på sätt och vis en intresseförening, därav min fråga.

När vi får resten av historien från restaurangen "100 km söder om Stockholm"

och namnet på servitrisen kan vi säkert göra en del.

I Thailand. inte mycket, tror jag . och för 8000 baht :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gissa det ända som går att göra är nog att möjligen hjälpa till med anlita en hord med advokater för att bevisa att man kan sätta ner foten och ge de som vill luras lite mothugg.

Men kan resultera i negativa motgångar säkert också.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, då skall vi bara upprätta en lista med vilka som kan anses vara "framstående" som då förtjänar den massiva MPR hjälpen. Lämpligen genom en omröstning, fast di manipuleras ju av Fodervärden, karman kan man ju ej heller gå efter av samma anledning. Hur göra?

Insatsaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle gissa det ända som går att göra är nog att möjligen hjälpa till med anlita en hord med advokater för att bevisa att man kan sätta ner foten och ge de som vill luras lite mothugg.

Men kan resultera i negativa motgångar säkert också.

Om någon kan rekommendera en riktigt skarp advokat så vore det säkert bra. Frågan är ju om man kan pressa på mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, då skall vi bara upprätta en lista med vilka som kan anses vara "framstående" som då förtjänar den massiva MPR hjälpen. Lämpligen genom en omröstning, fast di manipuleras ju av Fodervärden, karman kan man ju ej heller gå efter av samma anledning. Hur göra?

Insatsaren Arne

Spelar ingen roll. Antingen engarerar man sig eller så gör man det inte. Fast jag är nog ganska övertygad om att de flesta förtjänar hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen ska informera din ambassad inom 24 timmar efter du gripits, efter att det har skett så glöms kraven på 8000 pund kvickt bort. Eftersom britterna gick med på att betala släpptes de ut från häktet med papper på att de erkänt (På thai givetvis) och då behöver inte ambassaden informeras. Sedan hölls de på hotellet tills pengana var överförda.

Grips du av polisen ska du föras till ett häkte, inte till ett "short time" hotell i närheten av flygplatsen. Framförallt verkar det som du ska undvika "Tony´s" assistans.

Åker du med ressällskap, be dem ringa ambassaden. Det var på så vis danskan slapp betala.

De flesta här på MPR borde ha den rutinen och erfarenheten av Thailand för att klara sig ur detta tror jag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Spelar ingen roll. Antingen engarerar man sig eller så gör man det inte. Fast jag är nog ganska övertygad om att de flesta förtjänar hjälp.

Hur många, av 3000, som är "engagerade" måste spela liten roll för styrkan.

Om det finns fler som vill ha hjälp än som vill ge, menar jag.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Läs tråden från början så inser ni att det är en uppföljare på ovannämnda tråd.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...