Jump to content
IGNORERAD

Skjutdrama i Korat, nära eller i Terminal


Soengsang

Recommended Posts

Fortfarande mycket förvirring, är han död eller har han lyckats smita ut i kaoset?
 
Kom och tänka på en film med Bill Murray där de rånar en bank och tar gisslan och sedan lyckas smita ut utan att polisen utanför inser detta. Vilket gigantiskt fiasko det skulle vara om han lyckats undkomma...
Jag anser det där redan vara ett fiasko.

12timmar och polisen ligger och trycker som kaniner i buskarna.
(påminner starkt om ett annat land jag känner till)

Sedan att han var militär, dvs i rakt nedstigande led från regeringen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    14

  • Tommy

    7

  • Jive

    6

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fast det är väl en rätt vanlig taktik att när man vet var förövaren är och han inte verkar avrätta gisslan så låter man tiden gå så att han blir trött och sen slår man till mellan 04-05 på morgonen när han är lite sömnig.

 

Fast det förutsätter ju att man vet var han är och att han inte kan ta sig därifrån.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är väl en rätt vanlig taktik att när man vet var förövaren är och han inte verkar avrätta gisslan så låter man tiden gå så att han blir trött och sen slår man till mellan 04-05 på morgonen när han är lite sömnig.
 
Fast det förutsätter ju att man vet var han är och att han inte kan ta sig därifrån.
Inte speciellt vanlig.

Den dåren som tog sig in på ett franskt dagis sköt en sniper rakt genom glasrutan och vidare till hans skalle.
1 skott som jag minns det och då var ingen mördad innan dess.

Landa ett kapat plan med gisslan i vissa länder = omgående stormning.
.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Han är död

 

image.thumb.png.ee80cd62373f27093131502938c4ae21.png

+ 26 andra. Totalt 57 skjutna.

Ett drama som höll på i 18 timmar.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är om Thailand vågar ta itu med problemet som förmodligen ligger bakom att den här dåren flippade.

 

Både polis och militärer i Thailand har uselt betalt men traditionen är att de ska göra "affärer" vid sidan om för att dryga ut inkomsterna. Med statens goda minne. Sen fördelas inkomsterna från "affärerna" enligt det traditionella hierkariska systemet så att de högre upp på stegen - som den här översten som sköts först - får en större del, eller allt, av kakan och den längre ner får bida sin tid tills han klättrat i rang.

 

Är det nu så att den här mark/hus affären som ligger bakom måste man ta sig en rejäl funderare på det här systemet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev MaiChai:

Frågan är om Thailand vågar ta itu med problemet som förmodligen ligger bakom att den här dåren flippade.

 

Både polis och militärer i Thailand har uselt betalt men traditionen är att de ska göra "affärer" vid sidan om för att dryga ut inkomsterna. Med statens goda minne. Sen fördelas inkomsterna från "affärerna" enligt det traditionella hierkariska systemet så att de högre upp på stegen - som den här översten som sköts först - får en större del, eller allt, av kakan och den längre ner får bida sin tid tills han klättrat i rang.

 

Är det nu så att den här mark/hus affären som ligger bakom måste man ta sig en rejäl funderare på det här systemet.

Och det tror du skulle hjälpa - om thailändarna tog sig en funderare.

Ha ha ha...

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Tallviking:

Han är död

 

image.thumb.png.ee80cd62373f27093131502938c4ae21.png

Bra hade varit i Sverige hade dramat varat tills han gett upp,med ännu fler döda,sen på kåken med Playstation och go mad i några år.Likadant i Norge.Som tur är så styr inte Sossarna i Thailand lr i USA .Där gör man som man ska göra med en galning,inget jävla gulligull.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev MaiChai:

Frågan är om Thailand vågar ta itu med problemet som förmodligen ligger bakom att den här dåren flippade.

 

Både polis och militärer i Thailand har uselt betalt men traditionen är att de ska göra "affärer" vid sidan om för att dryga ut inkomsterna. Med statens goda minne. Sen fördelas inkomsterna från "affärerna" enligt det traditionella hierkariska systemet så att de högre upp på stegen - som den här översten som sköts först - får en större del, eller allt, av kakan och den längre ner får bida sin tid tills han klättrat i rang.

 

Är det nu så att den här mark/hus affären som ligger bakom måste man ta sig en rejäl funderare på det här systemet.

Lycka till att få en Thai att ändra inställning,har aldrig hänt ännu

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kungotto:

Bra hade varit i Sverige hade dramat varat tills han gett upp,med ännu fler döda,sen på kåken med Playstation och go mad i några år.Likadant i Norge.Som tur är så styr inte Sossarna i Thailand lr i USA .Där gör man som man ska göra med en galning,inget jävla gulligull.

I Sverige skjuter polisen en med Down syndrom på 20 m ?????. Det ser man på 100 m att han är handikappad. Förlåt, det hände i sörläningarnas land där är alla annorlunda

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

I Sverige skjuter polisen en med Down syndrom på 20 m ?????. Det ser man på 100 m att han är handikappad. Förlåt, det hände i sörläningarnas land där är alla annorlunda

Ja det var för jävligt,men dom gjorde det by the book enl polisen,sen att det var nya snutar utan erfarenhet som gör det e ju mycket märkligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var ju Ansiktsmasken (hälsominister Anutin) där och styrde upp det och det borde ju gott och väl kompensera för färska polisers brist på erfarenhet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Kungotto:

Bra hade varit i Sverige hade dramat varat tills han gett upp,med ännu fler döda,sen på kåken med Playstation och go mad i några år.Likadant i Norge.Som tur är så styr inte Sossarna i Thailand lr i USA .Där gör man som man ska göra med en galning,inget jävla gulligull.

Läste idag att det var någon galning som fick ett könsbyte nu under fängelsetiden.

Förmodligen betalt av svenska skattebetalarna.

I och för sig bra att de skar kuken av han.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Läste idag att det var någon galning som fick ett könsbyte nu under fängelsetiden.

Förmodligen betalt av svenska skattebetalarna.

I och för sig bra att de skar kuken av han.

Blir nog din blivande fru🤨

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

I Sverige skjuter polisen en med Down syndrom på 20 m ?????. Det ser man på 100 m att han är handikappad. Förlåt, det hände i sörläningarnas land där är alla annorlunda

Och 25 skott för att oskadliggöra en som inte skjuter tillbaka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Frågan är om Thailand vågar ta itu med problemet som förmodligen ligger bakom att den här dåren flippade.

 

Både polis och militärer i Thailand har uselt betalt men traditionen är att de ska göra "affärer" vid sidan om för att dryga ut inkomsterna. Med statens goda minne. Sen fördelas inkomsterna från "affärerna" enligt det traditionella hierkariska systemet så att de högre upp på stegen - som den här översten som sköts först - får en större del, eller allt, av kakan och den längre ner får bida sin tid tills han klättrat i rang.

 

Är det nu så att den här mark/hus affären som ligger bakom måste man ta sig en rejäl funderare på det här systemet.

Tror inte att löner skulle hjälpa. 

Det som driver det hela är väl korruptionen?

Ju rikare man blir dessmer korruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde på radion nyss att han var utbildad krypskytt. Att det skulle sluta med hans död var inte direkt oväntat.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att USA skulle ha världsrekordet i masskjutningar utförda av 1 person, med denna i Las Vegas https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Las_Vegas_shooting

 

Men tydligen leder Norge ,med svinet Breivik? https://en.wikipedia.org/wiki/2011_Norway_attacks

intressant länk, det hade jag hade inte satt mig in riktigt i, att Breivik planerat så länge...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans syrra har två barn, dom skulle ha åkt till Terminal 21 igår men dom orkade inte! Men dom hade kompisar från samma skola som dog där! RIP!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag blev jag chockad!

Jag har en vän som jobbar med underhåll på Terminal. Jag ringde i går och i dag men inget svar.

I dag ringde jag mamman och efter många signaler så slås telefonen på och då hör jag att det är munkar som mässar.

Det första hon säger är: jag är i templet och " take rai" Jag trodde att mitt hjärta skulle stanna!

Dom flesta på detta forum vet, att det betyder att ta avsked i templet från någon som dött.

 

När vi sedan pratades vid framkom att det var en släkting till hennes man som avlidit.

Min vän hade slutat lite innan atacken och var oskadd, och i dag på söndagen var han på jobbet och städade efter förödelsen.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Blir nog din blivande fru🤨

Vad är det för fel på dej ? Har du fått diagnos än ? 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...