Jump to content
IGNORERAD

Dum Fråga om pennans bläckfärg


Nickodemus

Recommended Posts

Hej har kanske en dum fråga men måste ha svar.

Har ordnat alla papper för besöksvisum när jag var

i Bangkok för två veckor sen.

Skrev papperna med svart bläck har nu hört att man måste skriva med blått bläck . Stämmer det? För annars tror dom det är kopia? Måste papperna vara stämplade ock bevittnade? Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oklart.

Ser inte själv varför det skulle göra någon betydelse, finns liksom inga lagar eller så som påtvingar blå bläckpenna vid underskrift, för då borde röd/svart mm bläck pennor inte tillverkas.

Sen är frågan om det möjligen inte är så att de föredrar blå över svart då blanketerna är svart text och för att snabbt urskilja att det är ett orginal så vill man kanske ha en färg utöver svart på pappret.

Men detta är bara min åsikt, så behöver inte stämma.

Tror inte UD/Svenska Ambassaden bör vara så petiga, annars får dom väl lägga upp tydliga direktiv på vilka pennor som är okej och vilka som inte är okej i en stor info box på sin hemsida.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

svar kommer nog snart från Thaikonsult

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick skriva om hela min ansökan om ettårsvisa eftersom jag skrivit den första med svart bläck. Enl. frun skulle den inte godkännas annars. Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara så i Thailand att man måste ha blått bläck men gäller det på ambassaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jag fick skriva om hela min ansökan om ettårsvisa eftersom jag skrivit den första med svart bläck. Enl. frun skulle den inte godkännas annars. Mvh. flor

Vi fyllde i rubbet på datorn.

Endast underskrift med bläck, svart bläck :-)

Det gick bra.

Sen var det nån som skrev att man helst ska fylla i för hand.

Vilken tur vi hadde, tänkte jag.

Om nu underskriften t.o.m. var med fel bläck då är det själva fan

att man inte också köpte nåra lotter den dan.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror som dig GD är nog bara i Thailand som har så har aldrig hörtalas om det förrut

Nickodemus

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det går bra att skriva med svart bläck. Det går även bra att skriva dem i datorn. Ansökningshandlinarna och bilagor behöver inte vara bevittnade. Thailändska handlingar som översätts till engelska eller svenska ska normalt vara legaliserade av Minisytry i Bangkok.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Thaikonsult:

Oj då måste man blanda in Ministry också, trodde att det räckte om man som i vårt fall översatte frugans födelsebevis hos Europevisa. Gällde iofs ett svärmorsbesök.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Om ambassaden vill ha födelsebeviset legaliserat så meddelar de er detta. Då kan översättningsbyrån sköta om legaliseringen hos Ministry så ni slipper göra det själva.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...