Jump to content
IGNORERAD

Ett hus blir till!


cohiba1961

Recommended Posts

Hej,

Jag har lurkat runt på ett antal forum några år och känner att det är dags att bidra lite själv.

I ca 20 år har jag spenderat nästan varje semester och kompdag på resande fot, rätt många länder har det blivit. När man på äldre dagar blivit lite fet, lat och trött på att jaga runt i nya länder började jag att fundera på en fast punkt. Efter lite research beslutade jag mej för att bygga en sommarstuga i Thailand.

Jag gillar era berättelser och bilder. Efterson jag knappast är någon författare får mitt bidrag bli bildspel på bygget av sommarstugan.

Håll till godo

PS

YouTube gillade inte mitt musikval utan har lagt en lallande deprimerad tant över min musik.

DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jättebra det blir +karma ser emot med mera!!!!!!!!!!!!!!!!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjusig presentation och kåk

:wai:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

topp poäng för visning & upplevelse  :clapping:

När inte de va nån pool så blir det 85 poäng för bygget :crazy::great:

Totalt klart det bästa i presentation på denna site :mdr:

Tycker då jag :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Tack för de glada tillropen.

Detta är en snutt från första resan till huset.

Normalt sover jag på flyget, min taktik är att äta och dricka allt som bjuds sedan sover jag som en stock fram till frukosten. Denna gången var det lite annorlunda. Tankarna malde. Hade jag blivit blåst? Fanns huset över huvudtaget? Skulle jag bli hämtad på flygplatsen? Jag hade mycket stora förväntningar när jag startade denna resa. Lite till min förvåning överträffades de flesta. Ett av de stora ”misstagen” är valet av kakel på toaletterna. Det var i slutet av projektet, många beslut var tagna, jag hade tillbringat tiotals timmar i telefon försökt förklara hur och varför. Så mitt direktiv blev, ta något diskret. Jag kan nu konstatera att diskret inte är det samma i Sverige och Thailand. Men förhoppningsvis skall jag inte tillbringa allt för mycket tid på WC. Om jag måste tillbringa lång tid där kommer jag sannolikt utveckla svår migrän.

Lite kommentarer:

En av texterna i filmen är felstavad, en lätt släng av dyslexi.

Tidslinjen är långt ifrån spikrak i mina små bildspel, jag hoppas ni ursäktar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket stiligt, Grattis till sommarstugan!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar och lycka till med huset!

Kul bildspel.tack för titten!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tack för 2 fina filmer.

Diskret kakel :)

Verkligen fin veranda! Kan tänka mig det blir ngn enstaka cohiba där, kanske tillsammans med en liten konjagare?

Riskokare och vattenkokare redan installerat, någon kvinna som påverkat valet av land för din sommarstuga ? :)

Får man fråga var huset ligger och vilken budget du hade?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma bäng fan pappa käng,

Huset ligget utanför Pattaya, Soi Siam. Det har 3 sovrum och 3 wc och är ca 180 m² inkl terrasser. Tomten är ca 160 talang wah.

Den budget jag hade på 2 700 000 B sprack……………….

Några bilder från andra besöket.

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Ett oerhört fint hus! jag hoppas jag får till något liknande i Nord öst, tänkte flytta dit om en 10-15 år om jag får jobb eller kan starta något ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint hus och härliga klipp :mdr:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Trevligt hus!vad var det som fick dig att välja Pattaya,själv tycker jag att Pattaya är ett rätt sorgligt ställe med halvkassa stränder.Visst där är tillgång till det mesta men samtidigt sammlas där en massa avskräde från världens alla hörn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dibobal,

Du har rätt att allt finns i Pattaya. Dock tycker jag att fördelarna överväger nackdelarna:

För att vara i Thailand väl utbyggd infrastruktur.

Närhet till Bangkok och internationell flygplats.

Bra shopping.

Stort utbud av restauranger.

Finns mycket fina stränder i närheten.

Jag skulle inte vilja bo i centrum av Pattaya, en halv mil utanför är perfekt för mej.

Bifogar bildspel från senaste resan.

Adjö

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...