Jump to content
IGNORERAD

Om du inte har ansiktsmask blir du utsparkad från Thailand!


Herluf

Recommended Posts

28 minutes ago, samet said:

Denna noja verkar inte tagit Thailand lika hårt överallt. 

 

I Bangkok och Pattaya såg jag människor med mask överallt.

 

Idag här uppe i nordväst har jag besökt både Makro och BigC utan att se en enda mask. Varken kunder eller personal bar mask. 

 

Expediten på KFC hade dock mask. Men det är den enda jag sett idag. 

 

På planet upp igår bar flygvärdinnorna mask och kanske en tredjedel av passagerarna.

Skönt att höra att denna masshysteri inte nått ut riktigt till Thailands alla provinser.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    7

  • Wangthong

    4

  • Lung Bo

    4

  • Captain Morgan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

44 minuter sedan, skrev spooncreek:

Skönt att höra att denna masshysteri inte nått ut riktigt till Thailands alla provinser.

 

Lite i Korat men inte överdrivet mycket. Skulle tro att det är mot luften inte mot Corona. Maskerna var förstås slut på Central men dom hade kanske bara två i lager från början, vad vet jag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev spooncreek:

Skönt att höra att denna masshysteri inte nått ut riktigt till Thailands alla provinser.

 

Munskyddshysterin finns i obygden, tänkte det är nog bäst så jag inte drar på mig virus så jag smittar någon nästkomande helg och vecka😀😎:drunk:.

IMG_3342.JPG.94f94c3644e2dbe16615aa864192deaf.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Lung Bo:

Nu är maskerna slut...…    Nu visar de hur du skall göra...… https://news.ch7.com/detail/393223

Hur du tillverkar egna, kan väl vara bra att veta, om du ska starta tillverkning. I övrigt inget användbart.

Hur många dagar du kan använda dom, för att hålla upp hakan?

Hur du rengör fickan du stoppar dom i när du äter, eller är det bättre att lägga den på bordet?

Behöver man tvätta händerna när man rört vid dom?

Ska dom tvättas tillsammans med underkläder?

 

Finns massor med saker att förklara

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man försöker skydda sig emot virus så går folk i taket.

Ja, vad kan man säga.

Visst ska man ju givetvis isåfall sätta samma regler för alla och givetvis ska maskerna vara verksamma.

Men skyddar dom från att sprida virus så räcker ju det om alla har dom.

Tycker man ska se lite mer positivt på åtgärder för att stoppa viruset än att börja yta om hur mycket pengar man bidrar med.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Åker snart ner så skiter i att byta om..åker  arbetsklädd bör väl funka 

Köp ut en sån med plastskärm över facet också så är du helskyddad😛

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om man försöker skydda sig emot virus så går folk i taket.

Ja, vad kan man säga.

Visst ska man ju givetvis isåfall sätta samma regler för alla och givetvis ska maskerna vara verksamma.

Men skyddar dom från att sprida virus så räcker ju det om alla har dom.

Tycker man ska se lite mer positivt på åtgärder för att stoppa viruset än att börja yta om hur mycket pengar man bidrar med.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Det folk reagerar på, tror jag, är hur han uttalade sig. 

Att dessutom ta emot något från någon som varit och besökt smittade, när idi*ten delar ut skräpet med sina bara händer innebär ju en större hälsorisk än att inte göra det.

Många thailändare som kritiserar han för det.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det folk reagerar på, tror jag, är hur han uttalade sig. 

Att dessutom ta emot något från någon som varit och besökt smittade, när idi*ten delar ut skräpet med sina bara händer innebär ju en större hälsorisk än att inte göra det.

Många thailändare som kritiserar han för det.

 

/ SatanG

Ja, han hanterade det säkert som den gangster han är.

Men...
Vi andra har ju att bedöma situationen efter bästa förmåga.

Idag i Nacka såg jag en man cirka 40 år med mask.

En normal svensk som vi skulle säga på gamelsvenska.

En dyr mask, dvs inget skräp.

Han tog det på alvar, dvs antingen en riktig mask eller ingen alls.

Jag antar han gjorde rätt och jag fel som gick utan.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skrivs mycket negativt och nedlåtande om ansiktsmask i kölvattnet av coronaviruset. Det finnes andra anledningar än viruset till att använda mask, iför mej själv mask "N95 märkt"när AQI är över 75 vilket det ofta är den här årstiden. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde ett par timmar genom Issans sockerrörsdistrikt härom dagen, blev tvungen att kolla på klockan då det var på väg att bli skymning, trodde jag. Men nej då, klockan var bara 16 men smoggen fördunklade solen och då fick jag bevis för att corona minsan finns även bland fälten i Issan, en stark o tydlig corona visade sig runt solen så fixa masker nu, man skall inte misstro naturens meddelanden.

😎

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja, han hanterade det säkert som den gangster han är.

Men...
Vi andra har ju att bedöma situationen efter bästa förmåga.

Idag i Nacka såg jag en man cirka 40 år med mask.

En normal svensk som vi skulle säga på gamelsvenska.

En dyr mask, dvs inget skräp.

Han tog det på alvar, dvs antingen en riktig mask eller ingen alls.

Jag antar han gjorde rätt och jag fel som gick utan.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det som är så tragiskt är ju alla dessa som använder mask, men inte vet hur de ska hantera maskerna. 

Spelar ju ingen roll hur mycket du bär masker om du inte vet hur du hanterar dom. Hygienen både för mask och människa är hur viktig som helst.

Samma sak med plasthandskar som ska skydda. Ser hur folk använder dessa plasthandskar och flyttar baciller fram och tillbaka mellan olika livsmedel. Men när tvättar de händerna och kastar dessa handskar? 

 

Media borde vara fulla med instruktioner och råd om hur masker ska användas och framförallt hur viktig hygien är. 

Den dyraste mask är värdelös om du inte har hygienrutiner för hantering. 

Samma sak med handskar, dräkter, you name it!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Baa:

Det här är väl som vanligt, skyll o skäll på farangerna, dom törs i alla inte käfta emot för då åker dom ut.

Gör klassikern prata först, tänk (försök i alla fall) sen.

Se,tänk,välj, och avsluta med at göra.

Så fungerar det inte i detta land.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja, han hanterade det säkert som den gangster han är.

Men...
Vi andra har ju att bedöma situationen efter bästa förmåga.

Idag i Nacka såg jag en man cirka 40 år med mask.

En normal svensk som vi skulle säga på gamelsvenska.

En dyr mask, dvs inget skräp.

Han tog det på alvar, dvs antingen en riktig mask eller ingen alls.

Jag antar han gjorde rätt och jag fel som gick utan.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Nä du gör säkert rätt, jag kör också utan mask än så länge iaf.

Tror inte heller man ska panika för mycket men tänker man lite på siffrorna så förstår jag att en del kan känna sig oroliga.

Såg en siffra på att det i nuläget är 100k kineser i Thailand varav strax över 2k är från Wuhan. 20k från Wuhan hann resa till Thailand innan reseförbudet (på grupper) kom igång men officiellt bara dryga 30 har upptäckts i Thailand, det tror jag inte ett skit på. 

I dagsläget är drygt 700 avlidna, med tanke på att många verkar återhämta sig för att någon vecka senare dö så ligger ju procenttalet som avlider någonstans runt 6% om man nu ska tro på siffror från https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

 

Själv klabbar jag på allt jag ser och trycker sedan in en prilla i halvtimmen samt spenderat kinesiska nyåret på kinesisk buffe i Phuket men oroar mig knappast för egen skull. Värre för frugan som får stångas på BTS varje dag samt kidsen som blandar sig med massor med andra kids. Får väl se hur detta kommer utspela sig.

Mitt frågetecken är varför så många kineser blir sjuka men inte många andra?

 

/ SatanG

 

 

 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nä du gör säkert rätt, jag kör också utan mask än så länge iaf.

Tror inte heller man ska panika för mycket men tänker man lite på siffrorna så förstår jag att en del kan känna sig oroliga.

Såg en siffra på att det i nuläget är 100k kineser i Thailand varav strax över 2k är från Wuhan. 20k från Wuhan hann resa till Thailand innan reseförbudet (på grupper) kom igång men officiellt bara dryga 30 har upptäckts i Thailand, det tror jag inte ett skit på. 

I dagsläget är drygt 700 avlidna, med tanke på att många verkar återhämta sig för att någon vecka senare dö så ligger ju procenttalet som avlider någonstans runt 6% om man nu ska tro på siffror från https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

 

Själv klabbar jag på allt jag ser och trycker sedan in en prilla i halvtimmen samt spenderat kinesiska nyåret på kinesisk buffe i Phuket men oroar mig knappast för egen skull. Värre för frugan som får stångas på BTS varje dag samt kidsen som blandar sig med massor med andra kids. Får väl se hur detta kommer utspela sig.

Mitt frågetecken är varför så många kineser blir sjuka men inte många andra?

 

/ SatanG

 

 

 

 

Serveras inte Pangolin på kinabuffen är det nog relativt säkert.

Kineserna knaprar väl Pangolin utan att dela med sig, därför blir mest kineser sjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2020-02-07 at 09:46, skrev Captain Morgan:

 

De gröna tygbitarna som dessa gubbar visar upp är sådana tandläkaren har och hjälper inte mot coronaviruset,

Det ska vara "Particle respirators" som sluter tätt och har filter samt en stämpel N95/99/100 eller P95/99/100, de är godkända och ger ett bra men inte 100% skydd.

 

 

image.png.cce4bed25ef613286f128d4678ea5f5a.png

Godkända? Av Vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slötittade lite på ett inslag om smittskydd och såg att läkaren tydligen rekommenderade att man bär handskar när man är ute. Verkar väldigt logiskt att skydda händerna för direktkontakt mot alla smitthärdar i form av ledstänger, dörrhandtag och hissknappar mm. För sedan, kommer man antagligen ganska omedvetet, flera gånger i timmen, fingra sig i ansiktet. (peta sig i näsan osv).

 

Frågan är var man kan hitta lätta och smidiga bomullshanskar, Biltema?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Slötittade lite på ett inslag om smittskydd och såg att läkaren tydligen rekommenderade att man bär handskar när man är ute. Verkar väldigt logiskt att skydda händerna för direktkontakt mot alla smitthärdar i form av ledstänger, dörrhandtag och hissknappar mm. För sedan, kommer man antagligen ganska omedvetet, flera gånger i timmen, fingra sig i ansiktet. (peta sig i näsan osv).

 

Frågan är var man kan hitta lätta och smidiga bomullshanskar, Biltema?

Vanligaste smittvägen för virus är från händerna till tårkanalerna när man kliar sig i ögonen

 

Absolut bästa skyddet mot virus är god handhygien

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Slötittade lite på ett inslag om smittskydd och såg att läkaren tydligen rekommenderade att man bär handskar när man är ute. Verkar väldigt logiskt att skydda händerna för direktkontakt mot alla smitthärdar i form av ledstänger, dörrhandtag och hissknappar mm. För sedan, kommer man antagligen ganska omedvetet, flera gånger i timmen, fingra sig i ansiktet. (peta sig i näsan osv).

 

Frågan är var man kan hitta lätta och smidiga bomullshanskar, Biltema?

Fråga en läkare varför dom aldrig är sjuka, 

Dom kliar aldrig sig i ansiktet. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...