Jump to content
IGNORERAD

Om du inte har ansiktsmask blir du utsparkad från Thailand!


Herluf

Recommended Posts

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    7

  • Wangthong

    4

  • Lung Bo

    4

  • Captain Morgan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

image.png.6a39da60ebf0d3ea1b01e40c955db3be.png

Thai vet dock bättre ,som alltid .

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, Tallviking said:

image.png.6a39da60ebf0d3ea1b01e40c955db3be.png

Och vad tror du det hjälper? Thailand not same same.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
16 minutes ago, Herluf said:

 

 

De gröna tygbitarna som dessa gubbar visar upp är sådana tandläkaren har och hjälper inte mot coronaviruset,

Det ska vara "Particle respirators" som sluter tätt och har filter samt en stämpel N95/99/100 eller P95/99/100, de är godkända och ger ett bra men inte 100% skydd.

 

 

image.png.cce4bed25ef613286f128d4678ea5f5a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Captain Morgan said:

 

De gröna tygbitarna som dessa gubbar visar upp är sådana tandläkaren har och hjälper inte mot coronaviruset,

Det ska vara "Particle respirators" som sluter tätt och har filter samt en stämpel N95/99/100 eller P95/99/100, de är godkända och ger ett bra men inte 100% skydd.

 

 

image.png.cce4bed25ef613286f128d4678ea5f5a.png

Dom vill nog helst hitta något som skyddar mot falang. Det värsta virus i deras värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det minskar risken att utlänningen smittar andra om den bär mask, att den inte skyddar farlangen är ju inte Thailands problem.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Mr_Martin said:

Fast det minskar risken att utlänningen smittar andra om den bär mask, att den inte skyddar farlangen är ju inte Thailands problem.

/M

Om falangen har infektionen med symtom så som hosta. Gäller således  inte 99,9% av alla falang.

 

Men tanken är väl att skylla falangerna för spridningen. 

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, matz said:

Tror nog att den gubben kommer att få ångra det uttalandet 🧐

 

//matz

Han får nog många ryggdunkningar från regeringspolarna, dom är ju inte jätteglada för falang....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Herluf:

Han får nog många ryggdunkningar från regeringspolarna, dom är ju inte jätteglada för falang....

No farang no money 🤑

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev matz:

Tror nog att den gubben kommer att få ångra det uttalandet 🧐

 

//matz

De har ju en övertro på ansiktsmask här och de får de väl ha, men det är hans attityd och hans sätt att säga det som man blir förbannad på - en spottloska i ansiktet på falangerna, typ.

I det här läget skall de va djävligt glada över varje falang i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Tog inte så lång tid :) Var nog någon som pekade med hela handen.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1852794/health-minister-apologises-for-racist-outburst

Tog inte så lång tid att sprida sig till Europa heller. Som nam na.

https://www.express.co.uk/news/world/1239161/coronavirus-latest-news-update-Thailand-tourists-coronvirus-outbreak

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Tog inte så lång tid :) Var nog någon som pekade med hela handen.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1852794/health-minister-apologises-for-racist-outburst

Att vara minister i Thailand kräver inte mycket. Inte i Sverige heller förstås. 

Kom på en gång att tänka på propellerministern. Att vara hälsominister är heller ingen garanti för att man förstår.

Här uppe i byn är det inte många som bär mask. När de frågar mig om jag inte är rädd för Coronaviruset säger jag alltid att jag är räddare för den thailändska trafiken. Många brukar titta på mig en stund och sen nickar de. Som läsare på MPR har man ju fått lära sig att över 1600 personer dött redan i år i trafiken. När de börjar jämföra de siffrorna brukar de bli fundersamma.

 

Undrar vad hälsoministeriet gått ut med för instruktioner om hur man ska handha masker för att vara skyddade?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde först inte på det. Läste nu i Microsoft news…… jag spyr snart. De visade imorse hur man skulle tillverka ansiktsmasker, vilket skämt. De ansiktsmaskerna de säljer som är tillverkade av myndigheterna och de är redan slut. Om man läser dagens nyheter ifrån South Morning News China så är de odugliga.  www.scmp.com Nu får vi dricka öl med en N95 mask med hål för sug rör.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Wangthong said:

Att vara minister i Thailand kräver inte mycket. Inte i Sverige heller förstås. 

Kom på en gång att tänka på propellerministern. Att vara hälsominister är heller ingen garanti för att man förstår.

 

Hälsominister Anutin är väl ett typiskt exempel på thailändska kappvändande politiker där politikerkarriären dessutom gått i arv. Farsan var minister under Abhisit, själv var han först minister under Thaksin, innan han hörde till de som blev bannlysta från politiken i fem år. Comeback som partiledare för Bumjaitai och som tack för deras stöd till juntan, belönad med hälsomininsterposten under Prayut.. Thailändsk politik i ett nötskal.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hälsominister Anutin är väl ett typiskt exempel på thailändska kappvändande politiker där politikerkarriären dessutom gått i arv. Farsan var minister under Abhisit, själv var han först minister under Thaksin, innan han hörde till de som blev bannlysta från politiken i fem år. Comeback som partiledare för Bumjaitai och som tack för deras stöd till juntan, belönad med hälsomininsterposten under Prayut.. Thailändsk politik i ett nötskal.

Ett bra exempel hur thailändarna egentligen är bakom sina leenden.

"We are the world 

We are the winners....

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är väl som vanligt, skyll o skäll på farangerna, dom törs i alla inte käfta emot för då åker dom ut.

Gör klassikern prata först, tänk (försök i alla fall) sen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att Anutin inte bryr sig en sekund om huruvida västerländska turister har ansiktsmask eller inte. Jag är precis hemkommen efter att sett 1917 i Mega och jag skulle påstå att max 10% av alla (huvudsakligen thailändska) besökare på köpcentret hade mask.

 

Vad det med all säkerhet handlade om var ett typiskt fall av "losing face". Anutin är hälsominister och hans närmaste man är turismminister. De två har fått ta den mesta kritiken för att kinesiska turister fortfarande släpps in i landet när alla andra länder stoppar dem. Nu hade Anutin gjort sig omaket att lämna den sköna skinfotöljen i sitt luftkonditionerade kontor och gett sig ut i smoggen och hettan vid en BTS-station. Som hans företag dessutom byggt och han tjänat miljarder på. Väl där så ska Anutin dela ut några flimsiga ansiktsmasker för att visa vilken ansvarstagande hälsominister han är; jag menar släpper man in ett par hundratusen kineser så vägs det ju lätt upp av dela ut ett dussin helt meningslösa pappersmasker till ett gäng backpackers. Och så vill de inte ha dem!!! Där står han, en av Thailands rikaste män, dessutom förmodligen Thailands tredje mest inflytelserika person; strax efter Prawit men en bra bit före Prayut. Kanske en snygg backpackerska från Brighton eller Baltimore dessutom sade något nedvärderande som den Amerikanskutbildade Anutin snappade upp.

 

Anutin vill ju legalisera marijuana, han kunde ju delat ut gratis joints till alla backpackers istället, det hade de garanterat inte tackat nej till. Dessutom hade de med all säkerhet skyddat bättre mot Wuhanviruset än vad pappersmasken gör. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna noja verkar inte tagit Thailand lika hårt överallt. 

 

I Bangkok och Pattaya såg jag människor med mask överallt.

 

Idag här uppe i nordväst har jag besökt både Makro och BigC utan att se en enda mask. Varken kunder eller personal bar mask. 

 

Expediten på KFC hade dock mask. Men det är den enda jag sett idag. 

 

På planet upp igår bar flygvärdinnorna mask och kanske en tredjedel av passagerarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...