Jump to content
IGNORERAD

Ambasaden har slutat ta imot ansöningar om visum mm


clion

Recommended Posts

Hej har besökt ambssaden och de befattar sig inte med visum längre utan

det är en firma som hjällper till VSN Global servise goggla för adress mm

Mvh clirre

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ det var trehundra år sedan.... man kan dock boka en tid för besök på ambasaden

 

"If you cannot contact VFS Global, submission of visa application can be made at the Swedish Embassy in Bangkok only if we represent your country. The Embassy accepts visa applications only on Fridays between 08.00 – 10.00 hours with prior booked appointment. However, we have limited opening days and hours for submission and cannot give the same and quick service as VFS Global.  Appointments for submission is made by phone to the Migration Section of the Swedish Embassy Bangkok, Thailand at +66-(0)2-263 72 11"

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
41 minutes ago, clion said:

Hej har besökt ambssaden och de befattar sig inte med visum längre utan

det är en firma som hjällper till VSN Global servise goggla för adress mm

Mvh clirre

 

1. Ansökan om visum för thailändare som ska besöka Sverige görs hos VFS i Bangkok:  https://www.vfsglobal.se/Thailand/Index.html

   Office Address:
   Swedish Visa Application Centre,
   No.10/104-106 (801-803),
   8th Floor, The Trendy Building
   Sukhumvit soi 13 ,Klongtoey-Nua
   Wattana ,Bangkok 10110

 


2. De svenskar som vill ansöka om nytt pass måste numera boka tid med Svenska ambassaden i Bangkok:  https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/pass-utomlands/
   (För att hämta ut det nya passet behöver ingen tid bokas med ambassaden, görs på deras öppettider)
 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Enis:

Typ det var trehundra år sedan.... man kan dock boka en tid för besök på ambasaden

 

"If you cannot contact VFS Global, submission of visa application can be made at the Swedish Embassy in Bangkok only if we represent your country. The Embassy accepts visa applications only on Fridays between 08.00 – 10.00 hours with prior booked appointment. However, we have limited opening days and hours for submission and cannot give the same and quick service as VFS Global.  Appointments for submission is made by phone to the Migration Section of the Swedish Embassy Bangkok, Thailand at +66-(0)2-263 72 11"

 

/Enis

Var på ambasaden 2019 och fixade 180 dagar 

Men nu gick det inte har alldrig och fler med mig hört talat om de företaget och på Migr hemsida står om ambasaden Varför har du inte lagt ut den infon om de vetat det så länge dåligt  för en som rotar i varje tråd 

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Pär Kågeby

Från idag den 5 februari-20 kan samtliga intyg som man kan begära från konsulat eller ambassaden beställas via E-post, brev eller personligt besök på ansvarigt konsulat eller ambassaden.
Undantaget är giftermål vid thailändsk myndighet samt Levnadsintyg.
Hur, finner man på ambassadens hemsida:

 

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/intyg--legaliseringar/?fbclid=IwAR0Ivu2Ef9pwSVt4sSukcN9qVnxiJT7OOpNsIpHxJJ23IlgYLj0Pj9oo2KY

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

68st unika trådar på VFS på maipenrai... 1000-tals gånger har VFS nämnts... den äldsta verkar vara sedan 2011... hur detta kan gått någon förbi är ett under... 

Screenshot_20200207-152136_Google.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi lämnade in 6 månaders visum i februari 2019 och då hjällpte hon lite längre ner i huset oss 

Och jag brukar ju läsa mpr och alldrig hört talat om dem

Men det verkar ju smidigare med dem med tiden mm så något positivt verkar det som

Och går  an in på migra hemsida och vill läsa tills sig info så finns inget om det företaget och dom sagt var jag har inte läst om det på mpr 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

68st unika trådar på VFS på maipenrai... 1000-tals gånger har VFS nämnts... den äldsta verkar vara sedan 2011... hur detta kan gått någon förbi är ett under... 

Screenshot_20200207-152136_Google.jpg

Nu är det 2020 och på den tiden hängde jsg inte så mycket på forumet hadde ju ihop det med exet och hämmta lämmna joel fottbol för honom mm

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev clion:

Ja vi lämnade in 6 månaders visum i februari 2019 och då hjällpte hon lite längre ner i huset oss 

Och jag brukar ju läsa mpr och alldrig hört talat om dem

Men det verkar ju smidigare med dem med tiden mm så något positivt verkar det som

Och går  an in på migra hemsida och vill läsa tills sig info så finns inget om det företaget och dom sagt var jag har inte läst om det på mpr 

 

VFS är ingen konsultfirma som hjälper att fylla i papper... 

 

 

Apply for a Visa

To improve the service available to those applying for a visa, the embassy cooperates with VFS Global.

Submission of application and collection of passport is through VFS Global. Applying at the VFS Global will be the easiest and most convenient way to apply.  You can track the status of your passport via VFS Global's website. 

A decision to your visa application will normally be available within 15 days.  

From February 2, 2020, applications can be lodged earliest 6 (six) months in prior to the start of the intended visit and for Seafarers in the performance of their duties, no more than 9 (nine) months before the intended date of departure.

If you cannot contact VFS Global, submission of visa application can be made at the Swedish Embassy in Bangkok only if we represent your country. The Embassy accepts visa applications only on Fridays between 08.00 – 10.00 hours with prior booked appointment. However, we have limited opening days and hours for submission and cannot give the same and quick service as VFS Global.  Appointments for submission is made by phone to the Migration Section of the Swedish Embassy Bangkok, Thailand at +66-(0)2-263 72 11

For more information about entry visa, visit the Swedish Migration Agency’s website: https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Visiting-Sweden/Facts-about-visas.html

 If you intend to visit Sweden for more than 90 days, please apply for a Visitor’s Permit at the Embassy on Monday, Tuesday, and Thursday between 08.00 - 10.00 hours only.

 

 

Ansök om visum
För att förbättra den tillgängliga tjänsten för dem som ansöker om visum samarbetar ambassaden med VFS Global.

Inlämning av ansökan och insamling av pass sker via VFS Global. Att ansöka på VFS Global är det enklaste och bekvämaste sättet att ansöka på. Du kan spåra passens status via VFS Globals webbplats.

Ett beslut om din viseringsansökan kommer normalt att finnas tillgängligt inom 15 dagar.

Från och med den 2 februari 2020 kan ansökningar lämnas in tidigast 6 (sex) månader innan det planerade besöket påbörjas och för sjömän vid utförandet av sina uppgifter, högst 9 (nio) månader före det avsedda avresedatumet.

Om du inte kan kontakta VFS Global kan inlämnande av viseringsansökan göras vid den svenska ambassaden i Bangkok endast om vi representerar ditt land. Ambassaden accepterar visumansökningar endast på fredagar mellan 08.00 och 10.00 med förbokad tid. Vi har dock begränsade öppettider och öppettider för inlämning och kan inte ge samma och snabb service som VFS Global. Tidsbeställningar görs per telefon till Migrationsavdelningen för den svenska ambassaden Bangkok, Thailand, + 66- (0) 2-263 72 11

För mer information om inresevisum, besök Migrationsverkets webbplats: https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Visiting-Sweden/Facts-about-visas.html

 Om du tänker besöka Sverige i mer än 90 dagar, kan du ansöka om ett besökstillstånd vid ambassaden på måndag, tisdag och torsdag mellan 08.00 och 10.00 timmar.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Från Pär Kågeby

Från idag den 5 februari-20 kan samtliga intyg som man kan begära från konsulat eller ambassaden beställas via E-post, brev eller personligt besök på ansvarigt konsulat eller ambassaden.
Undantaget är giftermål vid thailändsk myndighet samt Levnadsintyg.
Hur, finner man på ambassadens hemsida:

 

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/intyg--legaliseringar/?fbclid=IwAR0Ivu2Ef9pwSVt4sSukcN9qVnxiJT7OOpNsIpHxJJ23IlgYLj0Pj9oo2KY

Det var verkligen goda nyheter. Man kan alltså numera ordna "Income Letter" via epost.

Detta för att t.ex. göra 1-års extension.

Jag var på ambassaden i oktober -19 och ordnade ett sådant intyg. Det gick hyfsat

smidigt, Men man förbrukar ju mer eller mindre en dag på ett sådant besök. Inkluderat restider mm. eftersom

jag bor i Nakhonratchasima.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nakhon:

Fan vad du håller på... 🙂  Behöver du hjälp? 

Vem är det som håller på?  Du har ju inte citerat något inlägg. Är det mig du syftar på?

Tycker nog det verkar vara du som behöver hjälp?

mvh biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-08 at 00:40, skrev biker:

Det var verkligen goda nyheter. Man kan alltså numera ordna "Income Letter" via epost.

Detta för att t.ex. göra 1-års extension.

Jag var på ambassaden i oktober -19 och ordnade ett sådant intyg. Det gick hyfsat

smidigt, Men man förbrukar ju mer eller mindre en dag på ett sådant besök. Inkluderat restider mm. eftersom

jag bor i Nakhonratchasima.

 

mvh

biker

 

Jag var på ambasaden i oktober 2019 och lämna in 180 dagars 

Men  nu får man ett papper i luckan om man kommer dit. Den Lurige Thaisnubben i blå kostym som står utanför i nån säkerhetskoll sa han kunde fixa 2 års visum men den grejen gick jag inte på 

Men om det kommer nån oerfaren och blir lurad då  Har skickat pm till Ambasaden om den snubben påminner om en bilförsälljare i Bangkok på 80 talet jag och en Finne gick och promenerade på shukumvith så får vi se en bilfirma som sållde volvo och eftersom vi jobbade på volvo gick vi och kollade vad en kostade 

Då dycker det upp en bilförsälljarei  och vi presenterade oss kom in här sa han och öppna en dörr i väggen där blev vi bjudna på mat trevligt sa vi efter ett tag kom det in en rad med fina damer och gick runt bordet vi forsatte med maten

Tänkte inte på darlingarna

Han tänkte nog att de inte dög för oss och tog med oss till ett annat ställe där vi fick gå upp för en trappa och förbi disken in ett rum där vi fick stoppa ner bena under bordet dörren åkte upp och nya damer nom in och masera och log 

Jag sa till Finnen de här kostar nog vi hade inga pengar på oss jag hade bara en Instamatik kamera

Vi måste sticka sa vi och vid ett tillfälle sprang vi  Jag la slännde  på disken ner för trappan och jag slängde kamersn på disken ner för trappan på en Tuck Tuck kööör

Därav snubben som försöker med 2 års visum vart ju tvungen och kolla på migr var bara en bluff med för en som inte vet hur salmerna går kan det kosta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...