Jump to content
IGNORERAD

Gängstrider i Patong....


lars60

Recommended Posts

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7586

Phuket gangs shoot it out in Patong

phuket-An-injured-man-is-taken-away.jpg

An injured man is taken away by Phuket Police after a shootout in Patong.

PATONG, PHUKET: Tourists ran for their lives when a gunfight erupted between two gangs on the Patong beachfront today. One man was killed and three injured in the Patong shootout.

Bystanders said two gangs of Thai men began shooting at each other on the site of the burned out Jintana shopping center on the Patong beach road in the early afternoon.

One witness said a gang of five Thai men started shooting at a gang of three men. The smaller gang returned fire.

The gunfight moved along the beach road to near the Clublime nightclub.

Police from a nearby checkpoint raced to the scene and organized ambulances to take the injured to hospitals.

One man was taken to Patong Hospital, where he later died.

The other three were taken to the Bangkok Hospital Phuket in Phuket City, where they are being treated in the intensive care unit.

Police chased a number of the gunmen down backstreet sois and arrested at least two men.

Police would only reveal the nick names of the men arrested as "Bank" and "Ood".

The dead man is believed to be linked to the dispute over the ownership rights to the Jintana Plaza Shopping Center opposite Loma Park, which has been damaged by fire at least five times in the past two years.

The center's heiress Komkai Kositkoon was murdered in July last year.

Police believe this latest outbreak of violence is linked to a dispute over the Jintana Plaza land. Police confirmed that one of the men arrested had ties to the plaza.

Kathu Police Superintendent Grissak Songmoonark said police recovered a number of bullets and spent cartridges from the scene.

Police were aware of the ongoing dispute and he was confident of arresting all of the men involved in the shootout very quickly, he said.

Tommy Somsanuk, marketing manager of the Clublime nightclub, said he heard a commotion just before the two gangs started shooting at each other.

“People were running for cover everywhere,” he said.

Mr Somsanuk said he saw police chase two men down a shopping soi.

“They caught them both and took them away on the back of a police truck,” he said.                                                                                                                                                            [table]  [tr] [td]

spacer.gif– Gazette Reporters

[/td][/tr][/table]

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • BanFang

    6

  • Jive

    3

  • NangYak

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jaa... blir man inte fängslad av polisen på Suvvan så blir man skjuten av maffian i Phuket.

Inte undra på att turisterna sviker Thailand.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Sådana här händelser är vardagsmat i Pattaya...

Chansen att hamna i skottvinkeln är minimal men det har ju inträffat  det är fortfarande fler turister som halkar i duschen och skadar sig  än blir skjutna.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sådana här händelser är vardagsmat i Pattaya...

Chansen att hamna i skottvinkeln är minimal men det har ju inträffat  det är fortfarande fler turister som halkar i duschen och skadar sig  än blir skjutna.

Tack för infon!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blir man skjuten så kan man trösta sig med det var bara jädrans otur.  :great:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och flera av dom som kommer undan dessa faror tar livet av sig i Pattaya så småningom  :suicide:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och flera av dom som kommer undan dessa faror tar livet av sig i Pattaya så småningom  :suicide:

Så är det, så de så!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte lätt att vara pattayabo. Skottlossning i Phuket blir till pajkasting av Pattaya. Kanske inte så konstigt att en del har taggarna utåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är inte lätt att vara pattayabo. Skottlossning i Phuket blir till pajkasting av Pattaya. Kanske inte så konstigt att en del har taggarna utåt.

Tror du menar bl a mej, Joints, men jag tycker bara att nån jävla ordning får det väl ändå vara på kommentarerna om Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här revirkrigen har väl alltid funnits där det finns pengar att hämta, blev ett sorts vacuum efter tsunamin då en del affärsinnehavare strök med och innan terrorbalansen återställts försiggick en massa för en farang obegripliga saker, min dåvarande TGF slet vid ett tillfälle in mig i en gränd och såg helt vettskrämd ut, vi hade råkat komma förbi en butik vari det uppenbarligen var bråk, och då skall nyfiken kolla.

Fick senare en något konstig (tyckte jag då iallafall) förklaring om att "Big boss police no like man in shop, maybe kill him! No look!"

Nu vet man bättre än att stanna och glo på en polis som "spöar" en civil.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom här revirkrigen har väl alltid funnits där det finns pengar att hämta

Baa

Visst är det så.vi behöver inte gå längre än

till Malmö eller Köpenhamn.

Eller hur?

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

hoppas th inser allvaret innan det är för sent, det är kanske är dags för dr taksins medicin, eländet gynnar få men skadar hela kungariket

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej

hoppas th inser allvaret innan det är för sent, det är kanske är dags för dr taksins medicin, eländet gynnar få men skadar hela kungariket

Förmodligen är jag korkad, men skulle Du kunna utveckla lite?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förmodligen är jag korkad, men skulle Du kunna utveckla lite?

Baa

Huvudet på spiken där.  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej baa

de flesta känner nog till hur tacksins plan först lösa problemet med knarket sedan skulle han ta hand om maffian samt till sist ta bort koruptionen. fina visioner men ack så svårt.i Thailand tror jag att man måste ha en kontant hård press på slöddret, vill till sist berömma den svenska polisen som har 24 timmars bevakning på gängen här i svea ,det svårare o svårare

läs il tråd kommer ej ihåg vilken (knark i byn)

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Förmodligen är jag korkad, men skulle Du kunna utveckla lite?

Baa

Är det nån idé om du nu verkligen är det?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Huvudet på spiken där.  :na:

AHA, har misstänkt det en längre tid, skönt att få bekräftelse.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att söka bekräftelse är vanligt när man som du är gammal fet och uttjänt.

:na:

Som man känner sig själv känner man andra.

Baa, (still going strong) :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som man känner sig själv känner man andra.

Baa, (still going strong) :whistle:

Haha den var bra Baa. Jag vet att du är en bra grabb. Så jag lägger mig officiellt.

Jag uttrycker mig kanske lite plumpt ibland men det får ni köpa.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha den var bra Baa. Jag vet att du är en bra grabb. Så jag lägger mig officiellt.

Jag uttrycker mig kanske lite plumpt ibland men det får ni köpa.

MVH BanFang

Neme problema, har även gaddarna kvar så jag också bitas. :whistle:

Baa ( som bara är lite fet) :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett att kriminella MC gäng är på Phuket bike week. Finns verkligen dom där och i så fall har dom någon makt där?. För min egen del tror jag inte att dom kan slå sig in på det inhemska marknaden vad det gäller narkotika och dyligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...