Jump to content
IGNORERAD

Pattaya VS. Jomtien!


FarangLao

Recommended Posts

Efter många resor till Phuket genom åren tänker jag i höst prova några andra resmål i LOS bl.a. BKK samt med största sannolikhet Pattaya.

Går det "enkelt" att jämföra skillnaderna mellan Pattaya och Jomtien ungefär som att jämföra Patong och Karon på Phuket?

vurre :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp det går enkelt och jämförelsen är rätt bra!

Jomtien är lugnare, har trevligare strand, barliv finns men inte alls i samma utsträckning, osv.

Det går mycket enklare och billigare att förflytta sig mellan Jomtien och Pattaya, än Karon och Bangla.

Kostar 20bath med "Bathbuss", och tar väl sådär en kvart.

Så ett alternativ är att bo i Jomtien och partaja i Pattaya.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så bor man i Pattaya och partajar i Pattaya på enkelt krypavstånd till hotellet :crazy:

Så slipper man ta bahtbussen till pensionärskuvösen Jomtien... :mdr:

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Quote

Eller så bor man i Pattaya och partajar i Pattaya på enkelt krypavstånd till hotellet :crazy:

Så slipper man ta bahtbussen till pensionärskuvösen Jomtien... :mdr:

  / Joe

Absolut, varför krångla till det :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Joe och Balut P, har delvis rätt men det besvarar knappast frågan som ställdes?

:na:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Angående boende i Jomtien eller Pattaya så finns det ingen anledning att ligga och ricka med en songtaew varenda dag fram och tillbaka.

Det går väl lika bra att sova på hotel på soi 8 eller på Second Road eller Beach Road.

Vill man ha nattliv vad fan ska man då bosätta sig ute i Jomtien för?

Jag har bott på hotel både på 7an och 8an och det har varit hur tyst o lugnt som helst och på dagarna är Pattaya lika lugnt som Jomtien.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Angående boende i Jomtien eller Pattaya så finns det ingen anledning att ligga och ricka med en songtaew varenda dag fram och tillbaka.

Det går väl lika bra att sova på hotel på soi 8 eller på Second Road eller Beach Road.

Vill man ha nattliv vad fan ska man då bosätta sig ute i Jomtien för?

Jag har bott på hotel både på 7an och 8an och det har varit hur tyst o lugnt som helst och på dagarna är Pattaya lika lugnt som Jomtien.

BTT

Har bott ett antal ggr. mitt i smeten i Patong och har ej heller där blivit störd  :sleep:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

jag tycker Jomtien är klart bättre. mycket lugnare. Det går så snabbt att ta sig till Pattis. Så det är inga problem. Jämförelsen haltar lite tycker jag. Patong är alldeles för noicy. För mycket folk som sliter i en. Karon klart bättre. Kata bäst. När det gäller Pattis kontra Jomtien. Så finns allt och inget i Pattis. I Jomtien betydligt lugnare softare. Vill man ha ös hela tiden . Då är pattis överlägset. Men vill man glida lite soft men ändå ha allt i närhet. Då tycker jag Jomtien är överlägset. Det handlar om tycke smak. Vad jag gillade under sista resan  till Jomtien var spontan festerna på gatan. Skitkul med ett jävla drag . Bjöds på grattis mat mot att man festade och dansade på gatan. Där säger man ju inte nej. Men tiracen anser jag är totalt oduglig på att dansa. Då dansar jag ändå mer skitkul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för fan!

Bo i Pattaya!

Det är bra pris på Scandalic 450b/natt - 590b/natt stort rum.

Läget bra, Ulrika o Lelle är trevliga!!

pigge01 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter många resor till Phuket genom åren tänker jag i höst prova några andra resmål i LOS bl.a. BKK samt med största sannolikhet Pattaya.

Går det "enkelt" att jämföra skillnaderna mellan Pattaya och Jomtien ungefär som att jämföra Patong och Karon på Phuket?

vurre :)

Jo, går jättebra att jämföra. Karon är dött jämfört med Patong liksom Jomtien är dött jämfört med Pattaya.

Enda skillnaden är väl egentligen att det är lättare att ta sig till Pattaya från Jomtien jämfört med Karon och Patong.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

På dagarna tycker jag att Jomtien Beach är att föredra, mycket renare, lugnare och inte så trångt.

Jomtien

Thailand725.jpg

Pattaya

Thailand595.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar  :great:

Det låter som att jag kommer att bo och roa mig i Pattaya - där jag sedan tidigare har reserverat ett hotell.

Kommer definitivt att ta nån tur till Jomtien för beachen samt kolla runt lite.

vurre  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag kan rekommendera är en 20 baths båttur(ca 40 min) ut till Koh Larn.

Där är stränderna mycket finare än i Jomtien. :yes:  

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...