Jump to content
IGNORERAD

Lägenhetsköp i Pattaya


Tirak Dygnrak

Recommended Posts

Tirak Dygnrak

Är inte så aktiv i att posta på detta forum, vem vet vad som sker framöver. Men inser att de finns bra svar att få och därav min post.

Funderar på att köpa en lägenhet i Pattaya och har funderingar kring detta erbjudande om att betala en del av priset nu gällande Pratumnak Hill, Pattaya och Budda hill

ex. 100.000sek och resten under 10år med räntefritt lån av byggherren om jag tolkat allt rätt

- vad är Era reflektioner om detta ?

http://www.tajland.s...epics/4521p.pdf

http://www.tajland.s...epics/4513p.pdf

Har ni tips på lägenheter kring Pattaya Center (2nd road) och Soi buakow tipsa mig gärna om plats och förväntade prisnivåer då de idagsläget borde börja bli en köpares marknad.

- nya eller gamla lägenheter är av intressse,

- budget är 100-300tusen sek beroende på läge och storlek etc

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Funderar på att köpa en lägenhet i Pattaya och har funderingar kring detta erbjudande om att betala en del av priset nu gällande Pratumnak Hill, Pattaya och Budda hill

ex. 100.000sek och resten under 10år med räntefritt lån av byggherren om jag tolkat allt rätt .

.

- nya eller gamla lägenheter är av intressse,

- budget är 100-300tusen sek beroende på läge och storlek etc

Om dom väntar på just dina pengar för att kunna påbörja /färdigställa ett bygge

skulle iaf jag vara extremt försiktig.

Det lär finnas många skal i turistområden, som kanske aldrig blir klara.

Den delen av fastighetsmarknaden sägs vara totalt död nu.

De som redan köpt kan inte sälja och nedgången sägs fortsätta minst 6 månader till.

Det borde finnas bra möjligheter att hitta "bättre begagnat" och billigt.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med norrmännen som betalt in pengar för deras projekt, och som nu är totaldött.

Blåsta på handpenning, plus att några tydligen betalat hela summan redan. Helkörda.

Ska du köpa något så ska du se det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tirak Dygnrak

Era åsikter är de jag sett på diverse forum och därav mina frågor och min känsla säger mig att de är bättre köpa begagnat :-)

- tackar för Era kommentarer/åsikter

Orestone eller tajland.se med Jan Malmström är rätt ivrig i dessa tider att skicka ut information och där de är lite väl positiva tongångar i deras utskick, har ni några erfarenheter kring dess bolag eller person ?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hemnet, http://www.hemnet.se har ju börjat med fastigheter i Thailand.

Där finns det "begagnat".

Priserna i SEK är säkert väl tilltagna eftersom de är avsedda för rika faranger

iaf jämfört med de priser i baht man hittar på http://www.krungsriproperty.com

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köpa i Svenska projekt, projekt som inte är färdigbyggda eller av mäklare över internet är vansinne i dessa tider.

T.o.m seriösa svenska projekt som t.ex. Condo-group har likviditetsbrist och kan inte avsluta påbörjade och av kunder förbetalda byggen. Många, eller rättare sagt de flesta projekt i Pattisområdet har likviditetsbrist eller helt slut på pengar och har tvingats sluta bygga. Vad som händer med de stackare till köpare som redan betalt får vi vänta och se, men risken att pengarna är borta är mycket stor.

Att köpa färdigbyggt av lokala mäklare går bra, OM man befinner sig på plats, då går det att pruta och jämföra priser.

Att få lägre pris över internet är mycket svårt och ofta är objekten löjligt högt prissatta.

Alla, även faranger som säljer bostäder i Thailand, verkar ha smittats av den Thailändska marknadssmittan. Denna smitta innebär att om affärerna går dåligt och det är mycket färre kunder, så sänker man inte priserna för att få tillbaka fler kunder.

Näpp, man höjer priserna för att tjäna mer på de enstaka äffärer man kan få. :crazy:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig köpa en condo som inte är färdigbyggd. Massor av folk förlorar just nu sina insatser eftersom projekten inte byggs färdigt. Jag tror det bästa ar att köpa i ett projekt som varit färdigt i ett antal år så man kan kolla hur underhåll, security osv fungerar.

Dessutom skulle jag inte köpa en condo 'från' Sverige, du kan vara säker på att det är rejäla överpriser som de svenska mäklarna tar ut eftersom folk är rädda/okunniga och inte kan hantera det själv på plats. (Troligtvis samma typ av folk som åker charter... :yes: )

De Thailändska mäklarna som tex www.fairproperties.com eller www.jomtien-property.com tar också rejäla överpriser om man jämför med de priser man hittar tex här www.bahtsold.com som om jag fattat saken rätt är en Thailändsk motsvarighet till Blocket ungefär.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tirak Dygnrak

Intressanta åiskter som respekteras.

Att köpa utan att "se och känna" samt ta reda på lite mera fakta kommer inte ske, men hoppas få mera konkret information via denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Era åsikter är de jag sett på diverse forum och därav mina frågor och min känsla säger mig att de är bättre köpa begagnat :-)

- tackar för Era kommentarer/åsikter

Orestone eller tajland.se med Jan Malmström är rätt ivrig i dessa tider att skicka ut information och där de är lite väl positiva tongångar i deras utskick, har ni några erfarenheter kring dess bolag eller person ?

Bara av att se på deras hemsida gör att man blir livrädd dvs. ett big no no ... min dotter på 10 månader skulle kunna dregla ihop en snyggare sida.

Nu kanske företaget i fråga är bättre på att sälja Lgh. än bygga hemsidor men eftersom vi mer och mer finns på nätet så är det bra att ha en snygg profil även där!

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, blev intresserat att köpa hus/lägenhet i Thailand och läst lite över detta på internet.. alså mest tittat jag ju på alla fina bilder  :preved: ...och hittat mellan allt annat att invandrare är förbjudna att köpa/ ha eget där/ undantagna är dom som är gifta till Thailandare ...så undrar hur ni fixat det eller hur fixar man denna punkt...tackar för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Hörde nåt rykte om att faranger inte får föra ut (alla) pengarna ur Thailand på en gång vid försäljning av hus i Thailand? Nån som har fakta?

:rtfm:

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fördelen med ett färdiga lägenhetsområden är att man oftast kan hyra en lägenhet och testa om det verkar vara ett bra ställe

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur är det med norrmännen som betalt in pengar för deras projekt, och som nu är totaldött.

Blåsta på handpenning, plus att några tydligen betalat hela summan redan. Helkörda.

Ska du köpa något så ska du se det.

Är det möjligen  "Hvidstein" som avses? De körde ju på hårt med marknadsföring under rätt lång tid, mycket skryt och skrävel mindre byggande.. 

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar inte bli köparens marknad...det är köparens marknad och kommer att vara det ett bra tag framöver.

Många desperata säljare tar skambud i dessa tider för att få sålt.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in sidan http://www.eraoakfie...x.asp?mainID=50

ERA Thailand ingår i en stor mäklarkedja. Dels finns det ett antal färdigbyggda objekt till försäljning, men framför allt finns det många tips på svenska för att man inte ska bli blåst.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...