Jump to content
IGNORERAD

Är du en Stekare?

Joints
 Dela

Recommended Posts

Läst en intressant artikel till morgonkaffet http://www.dn.se/liv...gstrom-1.914350

Känner inte till den här världen speciellt bra. Har ju hört talas om hur Båstad är under tennisveckan och speciellt förvånande att "stockholmseliten" drar till Visby är det ju inte. Kanske kunde en del killar från det här forumet trivas där,

– Det är killarna som styr, det går fem tjejer på en kille, och det är killarna som sätter i gång festerna, tjejerna hakar mest på. Så är det inte i Frankrike, där finns det många rika tjejer som betalar för sig själva, förklarar Nicklas.

Senare samma kväll promenerar vi förbi Ulf och Christers båt. Nu har de fått sällskap av åtta yngre tjejer och festen är i full gång.

Jag tycker artikeln är väldigt välskriven och säger en hel del även om den kan verka lite ytlig. Journalisten visar även prov på lite humor (tror jag i alla fall).

Framför mig står tre killar i 25-årsåldern med bakåtkammade frisyrer och redan genomblöta skjortor. En av dem har just återvänt från baren med en flaska champagne i handen. Den kostar 825 kronor. Killen med flaskan öppnar den, smakar inte en skvätt utan häller i stället hela flaskans innehåll över sin kompis huvud. Kompisen skakar bort bubblorna i håret, ler brett och fortsätter sedan att ”dansa” till Ibizatechnon. Det dröjer några minuter till och sedan är halva min skjorta nedsprutad med champagne.

Jag köper en öl i plastflaska. Den kostar 62 kronor. Halva häller jag ut på golvet, mest för att se hur det känns, det känns inte alls. Antagligen är det annorlunda med champagne.

Så, finns några stekare här inne?

Dela på andra sajter

• Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• måne

3

• Nerike

3

• Frontline

3

• GammalDansken

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

NEj.

yta, glamour och spelad karaktär.är inte mitt gebit

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

BTT är väl urtypen för en stekare, köpa en flaska champagne för 3700 baht (825 kr) bara för att spraya ned billighetsdrickarna runt Seven är väl hans signum. Väl spenderade pengar brukar han sedan skrattande utbrista innan han bjuder laget runt på en shot Sangsom.

Eller?

Ps  Skulle säkert vara kul att prova på att vara stekare för en dag, tyvärr är jag alldeles för orik, ospontan och kalkylerande som människa för att nämnas bränna en månadslön eller två på en kväll. Som tur är för familjeekonomin kanske?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Guest wille

Svenne Svensson drar till Pattaya och branner arets besparing pa tva veckor for att impa pa manga unga och villiga tjejer - stekar wannabe??

Dela på andra sajter

En äkta stekare!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Nja, jag är nog en typisk kokare, finns ju inget godare än en kokt med brö.

Kokaren Arne

Dela på andra sajter

Nej det är jag inte! Och kommer inte att bli det heller det verkar vara fel namn på dessa indevider med de borde heta " Pappa betalar killar"

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Jag känner till en som vill vara det.

Finns en i örebro som har en bratlugg mest för att han inte har råd att klippa sig, han råkar känna vimmelfotografen så han tjatar till sig gratis entré.

Han lever på sosspengar och bränner dom på krogen fast han bli också bjuden på mycket, han råkar ha gamla skjortor från 80-90 talet det vill säga rosa eller bebis blå med vita kragar.

Jag undrar när dom skall komma på han att är nobody har inget men lever som han vore värsta aktiemäklaren.

Men framför allt han är trög och självupptagen han sa en gång, ikväll skall jag ut och då kommer jag se ut som Stenbeck han dök upp på bodegan uppklädd innan han skulle ut och vi fick ett skratt eftersom vi vet att det är inga nyakläder utan han råkar bara ha dom kavr sedan  80-90 talet.

Att vet vem han är beror på att hänger på samma bodeag som oss, men vi vet att han är ingen brat/stekare han lever på soss och vi får vårt lilla roliga skratt när han dyker upp.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Svenne Svensson drar till Pattaya och branner arets besparing pa tva veckor for att impa pa manga unga och villiga tjejer - stekar wannabe??

Den jämförelsen är ju inte helt osökt.

Dela på andra sajter

Jag var en stekare en gång i tiden innan Thailand...

Blev besviken på 825kr bara som texten löd.

Vi hälde smirnoff ice över varandra.

Men våran order innefattade 300st smirnoff till ett pris av 17.000kr nånting, men det var inte fancy Båstad eller Gotland det inte, utan tvärhärliga Viking line! :)

Allt hälldes inte dock, massor dracks av oss 7 personer, en del sprutades och hamnade på gästerna på sidan som inte vart så nöjda.

Men what the heck, är det kryssning så är det!

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Tycker att det är sogligt när människor tappar respekten för vad pengar är värda. Speciellt när dom inte har tjänat dom själva .

Dela på andra sajter

Haha! Stekish... Ett skällsord som mindre begåvade strävar efter att bli benämnda som. Humor!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

Måne

Nä det är inte B.

Men samma bodega, skall visa dig honom då vet du vem det är.

Mvh

Nerike

Dela på andra sajter

Tycker att det är sogligt när människor tappar respekten för vad pengar är värda. Speciellt när dom inte har tjänat dom själva .

Inte minst när man förstått vad 500 kr kan göra för t.ex. dessa...

mvh GD

15092_2d26c14d52b4a7dfc02b1ee90a2f75a709

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Nerike, jag känner också en stekare från Örebro. Han gillar väl inte att spruta champagne precis men brukar istället imponera med sina rejäla dricksar.

Största dricksen jag hört talas om gav han åt en strandstolägare i Pattaya, 100 000 baht om jag inte missminner mig helt. ;)

En mycket trevlig kille för övrigt, tror han är medlem här på forumet. :)

Ps  Fast hans fru hämtade senare tillbaks runt 80% av dricksen på stranden om jag inte är helt fel underrättad vilket väl kanske var för väl.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Den kostar 825 kronor. Killen med flaskan öppnar den, smakar inte en skvätt utan häller i stället hela flaskans innehåll över sin kompis huvud.

Här kan man verkligen förfasa sig över dagens undom; de har f...nimej inte respekt för någonting längre! :kort:

På min tid skulle man aldrig kommit på tanken att hälla ut alkoholen, det känns omoraliskt på något sätt. :yes:

Noterar också vad inflationen har gjort med en barnota. Minns (dimmigt) en gång på tidigt 90-tal då jag blev en alkoholens Chuck Yeager; och bröt igenom "ljudvallen" med en mach-etta på stax över 1 065:-. OBS, notera att allt handlade om eget intag - sådana fjanterier som att hälla ut eller bjuda är ju rent homosexuellt!  :rtfm:

Den baksmällan, fysiskt och ekonomiskt, tog tid att läka. Idag får man väl göra sin mach1 i € för att det skall anses vara onormalt.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Den stekaren från Örebro är vidbränd nu,förövrigt så var det ett lån som avbetalades(även om hustrun inte litade på thaidamen ifråga)och slutbetalades som överenskommet den dag det var sagt  :great: men visst ligger det nåt i vad du säger Kim,det har väl hänt fler en en gång att man har dricksat på lite onödigt mycket(storfräsarn)men det är ju semester och då ska det kosta  :dance1: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Den stekaren från Örebro har suttit på bodegan och fått för sig att dom skall dra till Los.

han och två till jag bjuder sa han kanon som dom var hämta dom passen drog till Arlanda fixa biljetter.

Det sluta med att stekarn och en kom med den andra fick vända hemåt till örebro pga. viss alkohol intag. :D

Mvh

Nerike

Dela på andra sajter

Den stekaren från Örebro har suttit på bodegan och fått för sig att dom skall dra till Los.

han och två till jag bjuder sa han kanon som dom var hämta dom passen drog till Arlanda fixa biljetter.

Det sluta med att stekarn och en kom med den andra fick vända hemåt till örebro pga. viss alkohol intag. :D

Mvh

Nerike

(man ska inte kasta Sten i glashus)

Jag tror att stekaren även köpte alla kläder till medresenären

som hade typ 2-300 i fickan när dom drog och inga kläder.

Men den stekaren har juh både vunnit och ärvt pengar, och

dom stålarna sexsiffriga belopp rinner som vatten genom fingrarna, men fy fan

vad roligt dom har i 2-3 veckor..

Mr Pingpong

Vet om att

Dela på andra sajter

Skulle inte tro det, för mig räcker det med iskall Chang, Sep lai lai

Kommer du från Isaan??? :crazy:

Dela på andra sajter

Kommer du från Isaan??? :crazy:

I Issan dricker vi LEO.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...