Jump to content
IGNORERAD

En ovanlig händelse i vår by.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

En frånskild ganska rik kvinna blev kär i vår bychef och lyckades köpa honom fri ifrån hans fru och barn för 350 000 baht.

Hon lovade att satsa pengar på honom och göra honom till chef i distriktet som består av 7 byar.

Och det gick bra, så han är chef över dessa byar nu.

Dom båda startade också en karaoke bar i området, ute bland risfälten där stora dammar och kanaler grävdes för att ge svalka och fisk.

Dom anställde tjejer ifrån Laos som jobbar i baren och har byggde ett flertal byggnader,

som resurang, hus till tjejerna och små bambu hyddor för gästerna runt dom grävda kanalerna.

Där dom kan sitta och äta, dricka samt umgås med Lao tjejerna.

Det verkar som det funkar för dom, och mannen fortsätter samtidigt att besöka sin gamla familj och barnen där, han verkar också bidra till familjens uppehälle.

Sånt här kan väl bara hända i Thailand.

Mvh Isan Lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

rolig men tragiskt, det är numera sällan jag höjer på ögonnbrynen, allt kan hända i th. vem vet han kanske flyttar tillbaka till sin gamla fru om han lyckas att plocka av den nya tillräkligt med pengar. annas tycker jag lite synd om barnen, alla barn behöver en mamma o pappa

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sånt här kan väl bara hända i Thailand.

Nejdå, liknande saker händer på sina platser i både Afrika och Mellanöstern. Säkerligen i andra outvecklade delar av jordklotet också. Tydligen fanns det liknande tendenser i vårat land på bronsåldern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover

Om kärringen tröttnar på gubben så hälsa henne att jag också är till salu.  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

kanske det skulle vara något för btt att köra bommen rätt i handväskan

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Att männen i Thailand byter fruar är väl allmänt känt, men själv känner jag bara till denna kvinna som köpte sig en man.

Men det stämmer säkert som Joints säger att det förekommer på olika ställen i världen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

jag såg för länge sedan att det finns en provins i kina där finns bara kvinliga poliser samt att där var det inte ovanligt att kvinnorna har flera (samiinoi) tjurar

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, endast kvinnliga poliser leder ofelbart till trafikkaos men man får anta att di inte har några bilar i denna provis.

Fd skolpolisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm.. hur går en sån affär till i praktiken? Vilka är med i förhandlingarna? Var mannen tillfrågad överhuvudtaget eller blev han bara meddelad att han har numera en ny fru?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hmmm.. hur går en sån affär till i praktiken? Vilka är med i förhandlingarna? Var mannen tillfrågad överhuvudtaget eller blev han bara meddelad att han har numera en ny fru?

Undrar jag med, hade kanske den nya kvinnan en längre piska än hans gamla tant?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Undrar jag med, hade kanske den nya kvinnan en längre piska än hans gamla tant?

:boulay::whip:

Som snart en gift man blir jag ju lite orolig att frugan säljer mig vidare. :)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Kvinnan är Thai och kommer inte ifrån vår by.

Hon gav förslaget till mannen och lovade att göra honom till chef över dom sju byarna.

Hon räknar säkert med att få tillbaka en del av pengarna via sin nye mans position.

Och det hade nog inte gått att starta karaoke baren med Lao tjejerna utan honom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting går att köpa med pengar i Thailand !!

Fråga Thaksin. Han vet !  :D

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Thaksin han vet!!!!Nä,det vet han inte,han blev ju åtalad och dömd,och nu är han ju på rymmen.Mvh Måne  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har glömt eller förträngt/förnekat detta så han shoppar vilt fortfarande.

Nu är det stipendier till 6000 studenter för att få publicitet och röster som är det senaste från honom !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju ställa frågan, vad har Dr T:s liv med denna tråd att göra?

Korrupta kommunlabossar är ju inget nytt, att öppna karaokebar, närbutik, soppkök eller vad som helst kräver ju "tillstånd" och vid varje specifikt tillfälle det skall lagas gator och vägar så har dom SÅÅÅ mycket att göra, men en liten slant kan få dom att ändra arbetsplats omedelbart.

Håhåjaja, så bra funkar det på landet i Tailand.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en Thai man på flykt i min flickväns by. Han har flyttat in i min flickväns bensinstation, och numera bor han där med sin nya "fru" en släkting till min flickvän. Han har fru och barn i en annan by som han brukar skicka pengar till.

Inte tillräckligt mycket kanske han tjänar max 3000 baht på att tanka fordon och så har han en liten sido verksamhet där han lagar och fixar trasig elektronik.

Känns lite svårt eftersom jag och tjejen har planer på att fixa upp bensinstationen lite grann, det är svårt när en stackars otrogen man liggger och sover där. Vill inte köra ut honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...