Jump to content
IGNORERAD

Gjorde jag rätt....


Stefan

Recommended Posts

Följande incident utspelade sig i lördags då jag och tjejen skulle fira starten av min semester med en matbit på en av stadens lite”finare” restauranger.

Jag hade beställt bord åt oss till klockan sju, men med vetskap om hur lång tid all sminkning, val av skor samt sista minuten ändringar av alla hennes val, så angav jag tiden för sittningen till halv sju!

Vi var på plats kvart över sju! Men det var värt att vara lite sen, hon var otroligt söt.

Vi vart visade till bords av en stressad och ganska otrevlig servitris i 45-års åldern, hon påminde lite om Christina Lugn till utseendet, så jag bestämde mig genast för att tycka illa om henne. Innan hon hann försvinna ville jag passa på att beställa något att dricka, jag visste sedan tidigare att de hade både Chang och Singha i sortimentet så jag beställde naturligtvis en. Chang och ett glas vitt vin. Christina, som hon får heta i fortsättningen, stirrade på mig med sina kalla fiskögon och sa snabbt och spydigt: ”Här serverar vi inte IMPORTERAT” sedan försvann hon lika snabbt. Jag trodde att hon bara skojade på ett lite bittert sätt. Men efter 20 minuter och några ivriga gester från mig kom hon äntligen med den efterlängtade Changen, trodde jag det! Med en smäll ställde hon ner en Mariestad och ett glas vitt så det skvätte om det. Nu förstod jag hur det låg till, hon var en äkta svensk bitter f*tta, dessutom på stadens kanske bästa restaurang och till råga på allt skulle vi ha en ”romantisk afton” just där. Jag vart inte precis gladare av att gubben som sitter bredvid oss förnöjsamt sitter med just en. Chang

När jag var yngre, okay! ung då, så hade jag otroligt svårt att tygla mina känslor och det ställde oftast till med mer elände än något annat. Men efter åtskilliga resor runtom i Asien har jag så sakteliga lärt mig att det inte hjälper. Det är bättre att behålla lugnet och skärpan och försöka få motståndaren att tappa ansiktet, för att vid ett väl valt tillfälle ge dem nådastöten, med ett idi*t-leendet fortfarande på läpparna.

Nåväl, tillbaka till bitterfittan Christinas fina restaurang, under de 40 minuter vi nu suttit och väntat på menyn har vi så smått börjat att pratat med ett äldre par som sitter till höger om oss (gubben med Changen), de firar sin 50-åriga bröllopsdag. Efter en stunds kallprat om Thailand, för där hade de vart varje vinter i 11 år. De hade köpt ett hus utanför Hua Hin, tror stället hette Ban hoaijang eller nått liknande. Så, helt plötsligt fick vi menyn! Det har då gått mer än en timma sedan min Mariestad var urdrucken. Innan Fröken Christina hinner försvinna beställer jag 2 st. pepparstekar samt en flaska Svenskt rött vin, för de har ju inget importerat! Passar även på att påpeka att köttet ska vara av Svensk härkomst. Christina blänger ondsint på mig och frågar om jag har bråttom, jag svarar, nä, men vi börjar bli lite hungriga. Svaret som kommer från Christina är följande: ”Om det inte duger med Svenskt, kan du ju alltid köpa det du vill ha på postorder” Hade det slutat här hade nog allt gått bra, men det finns gränser för när man faktiskt vill och ska tappa ansiktet. När bitterfittan med ett överlägset flin tillade, ”precis som du importerat din stackars lilla Thaihora” Märk väl att detta utspelar sig på en ”fin” restaurang 100 km söder om Stockholm i Juli år 2009, jag reser mig upp med bra en tanke i mitt huvud, nu ska det slaktas helig kor, jag ska för första gången i mitt liv nita en tjej..

. om någon är intresserad försätter jag imorgon kväll.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NangYak

    4

  • pigge01

    3

  • Baa

    3

  • lars60

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag läser gärna fortsättningen  :yes:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar inte svara innan jag har läst fortsättningen.

Vi väntar med spänning.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Den fortsättningen vill jag se...

Vet inte säkert vad jag gjort i en sådan situation. Skämt ut mig antagligen. Eller snarare skämt ut fru Chang, för thailändare har ju en något annorlunda syn på sådant. Men hon kunde nog i och för sig blivit tillräckligt arg av detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj...den fortsättningen blir spännande!

Kan du behärska dig.undrar vi alla?  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jösses, det är klart att vi vill veta upplösningen på detta drama  ;)

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Helt otroligt..

men ... finare restuarang, Chang och 'Pepparstek'??

Hade dom ingen vinlista?? Går inte riktigt ihop, eller??  He he, nyfiken på resturangens namn.

Jag tycker du ska skriva om detta på omdömessidor för resturangen. Skriv ner dom så in i helsike.

Var inte rädd för att namnge resturangen här. Dom är värd den negativa reklamen. Det är dom som gjort fel, inte du.

Jag tycker också du ska prata med ägaren om situationen.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med han ovanför med det långa namnet. Våld löser inget, ej heller verbala oförskämdheter för då är ni på samma (låga) nivå. Anmäl henne (eller hela etablissemanget) för förtal, hets mot folkgrupp eller vad det kan heta? Grannen (med changen) borde ju hört vad hon sade och kunna vittna till er fördel.

Skriv gärna insändare också (kanske t.o.m. nån tidning kan göra en artikel om det) samt sprid historien med restaurangnamnet på forum, som redan förslagits.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju svårt att detta verkligen är sant.

Ut med namnet på resturangen.

Så mera par kan åka dit och äta.

Kanske ett helt gäng.

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Later nastan for javligt for att vara sant.

Hur som haver sa faller det ju faktiskt under brottsbalken - Forolampning och kanske aven fortal.

”Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.

Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, föreslår att nästa forumträff bokas in på restaurangen.

Träffsäkre Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluskarma till dig oavsett vad som händer och minuskarma i kvadrat till bitterfittan

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

minuskarma i kvadrat till bitterfittan

...eller i kubik!  :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar med spänning på fortsättningen, helt otroligt vilket bemötande, och håller med att sådant där ska bara fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev du inlägget från häktet? :)

När jag läste det så kände jag för att ge henne en riktig smäll jag med. Skulle vara första gången även för mig att jag pucklar till en dam.

Eftersom jag bott en 7 mil söder om Stockholm så blir jag rätt nyfiken på vad det är för restaurang. Det måste du ju skriva!!

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

du bör anmäla restaurangen för ras hat för tycker det lyktar åt det hållet men vart är resten av läsningen?

intresant historia.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Skrev du inlägget från häktet? :)

När jag läste det så kände jag för att ge henne en riktig smäll jag med. Skulle vara första gången även för mig att jag pucklar till en dam.

Jag hade lost det moraliska dilemmat med att helt sonika oversatta kommentaren for Alisa sa hade hon tagit hand om den fysiska upplaxningen. Hon ma fightas i flugvikt men ar ettrig som en patand iller och ingen jag skulle ga upp i ringen emot.

Ater till topic.

Ar det sant eller skamtar du med oss? Verkar ju helt orimligt eller har man helt enkelt varit besparad fran att mota med dessa mans/Thailand-hatande manniskorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu undrar vi alla :

Vilken restaurang i Nyköping serverar 'pepparstek',  Beer Chang och Förolämpningar? Och dessutom kallar sig finkrog?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Att som man överväga att fysiskt läxa upp en kvinna efter ett verbalt påhopp är bara pinsamt.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att hela historien låter väldigt osannolik, finns det verkligen sådana helidi*ter som servitrisen i verkligheten?

Jag tvivlar!

Men ser förstås fram emot resten av storyn. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja.

Att som man överväga att fysiskt läxa upp en kvinna efter ett verbalt påhopp är bara pinsamt.

Mvh.Frazze

Men när stackars kvinnan har givit herr Frazze en smaskig örfil, då ska hon minsann läxas upp. :)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

noobiefarang.

Nix,inte ens då. Men nu var det ju inte så det låg till i detta fall. Och vad du själv gör efter en smaskig örfil är up to you. :yes:

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan!

Detta låter som att vi för överväga

Att lägga en Mai pan rai träff med

respektive tjej som sällskap på detta ställe

10-30 par!! med kameor eller videok.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...