Jump to content
IGNORERAD

Vårt husbygge utanför Wang Sam Mo


Kenneth4618

Recommended Posts

Hej Kenneth, har du tänkt anlägga gräsmatta på tomten? Finns nog en del olika sorter att välja på har jag för mig, skulle vara intressant att veta vad färdig gräsmatta kostar, alltså en sån man rullar ut.

Mvh walle

Nu har vi inte så stor del av tomten som vi anlagt trädgård på. Det mesta är cementerat. Men när vi var färdiga med vårt murbygge för två år sedan ville vi ju ha en trädgård innan vi skulle åka hem tre dagar senare.

Vi tod dit en trädgårdsarkitekt som planerade rabatter träd o.s.v. Hans offert var på 25 000 Bath för rubbet.

Vi antog den med vilkor om att det skulle vara klart inom tre dagar.

Det var klart efter två dagar med gräsmatta och allt.

post-3502-125104684183_thumb.jpg

post-3502-125104687916_thumb.jpg

post-3502-125104702835_thumb.jpg

post-3502-125104684183_thumb.jpg

post-3502-125104687916_thumb.jpg

post-3502-125104702835_thumb.jpg

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    50

  • woffe2

    8

  • Stickan

    6

  • Avregistrerad clion

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stickan, det där såg verkligen snyggt ut, och för det prisetgreat.gif

När vi bestämt oss för mur eller staket så får man börja tänka på gräsmattor med mera, om nått år eller så

Har funderingar på mur och grindar på framsidan med lite konstsmide resten runt blir det nog staket och nån form av häck (gärna taggig)

På baksidan blir det nog garage och förråd med en liten gästbostad samt litet grönsaksland mm

Om gräsmattor

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stickan, det var snyggt, och ganska överkomligt pris tycker jag, bor du där för jämnan eller hur ordnar du bevattningen.

Finns ju nuförtiden bekväma automatbevattningssystem om man bara har tillgång till vatten hela tiden.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Grabben bor där så han får sköta bevattningen.

Själva är vi nere någon månad om året.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth

Huset och trädgården ser jättefint ut.

Har själv ritat ett hus ,som skall lämnas till en Thailänsk arkitekt för att få en Thai-lock.

Skall byggas i Udon Thani, har sett på flera byggen att tvättställ sätts mot väggen, samma med diskho.

Varför gör man så undrar en med dålig rygg.

Det verkar vara bra att va på platts under bygget.

Berättade du hur du ville ha trädgården eller fick dom fria händer.

HA DET! WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Kennet

Blandade ihop dig med Stickan i stressen.

Men huset ser i alla fall fint ut.

Stickan! frågan om trädgården går till dig istället.

WOFFE

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Kennet

Blandade ihop dig med Stickan i stressen.

Men huset ser i alla fall fint ut.

Stickan! frågan om trädgården går till dig istället.

WOFFE

Dom kom och tittade på trädgården. Sedan skissade dom upp ett förslag åt oss på papper.

Vi tyckte det verkade bra så vi tog det.

Som sagt färdig trädgård med gräs och rabatter på två dagar ifrån att vara torr röd lera tycker jag var bra gjort.

Nu har det gått ett par år och den har växt till sig lite.

https://cid-ce16b4ab7aac35c7.skydrive.live.com/self.aspx/Nytt%20album%20%7C52%7C6/DSC01310.JPG?ct=photos

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kenneth!

Vi glider ner på en besikting till vintern. Husbygget ditt har ju artat sig riktigt bra! :great:

Nu är thaibiljetterna bokade. 13 november åker vi och är tillbaka i Schweden till nyår. Vi ska nog hinna med ett antal sammanstrålningar innan dess.

Hare bra/

MangeUdon

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd 12 August 2009 - 23:09

Vem som helst från MPR är välkommen och hälsa på om vi är på plats just då

:D:D

Det ska bli kul att komma och hälsa på dig. :yes:

Jag tror vi har mycket att skratta åt och kan svinga en eller annan bägare :wai:

MVh BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, just nu händer det inte så mycket huset är i det närmaste klart och vi väntar på några mer foton men hon som

kan detta med foton är bortrest, så hav lite tålamod.

Det senaste som hänt är att "Vattenfall" var där och kopplade in elmätare med mera för det facila priset av 5000 bath

och de sa att vi skulle få extra bra så vi kan installera AC senare om vi vill.

Det var allt för nu men jag återkommer med mera senare.

Hälsningar

Kenneth

Banfang: Du är också välkommen om du har vägarna förbidrinks.gif

Tallviking: Kakelmissen är numera åtgärdad enligt uppgiftclapping.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo Mange!

Det är kanon för då kan vi ta med er till Index å Homepro och få lite smakråd samt klämma någon Changdrinks.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stickan

va betalade du för muren och hjärnstaket uppe på,

de såg snyggt ut

Få se nu, en hög mur hindrar en liten tomte att komma in och ett hjärnstaket hindrar personer med hjärna att ta sig in. Något mer att tänka på?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du delar med dig Kenneth!

Eftersom jag själv är i husbyggarsitsen uppskattar jag alla bilder och kommentarer.

/NF

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag fått lite mera bilder på huset som nu är färdigt förutom kök och tomten

Är nöjd med det jag sett hitills förutom att skithusen inte blev direkt de färger vi ville ha men det är ju en skitsak egentligenrolleyes.gif

Så långt har det kostat 1 331 000 thb, 1 200 000 huset, 60000 tomten, 66000 fyllnadsmassa och 5000 för elinkoppling

Nu får ni vänta med uppdateringar tills vi kommer "hem" i slutet av november då det ska handlas möbler, kök med mera

det ska också gjutas eller muras en mur runt tomten så allt grus inte rinner bort.

001.jpg

002.jpg

005.jpg

006.jpg

008.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

018.jpg

019.jpg

021.jpg

022.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth, ser onekligen bra ut erat husbygge. Vi sitter i samma sits som er, vårat hus stod klart i juli och vi åker ner först i januari. Vi har en tomt att planera + en mur att anlägga när vi kommer ner till LOS.Har samma problem med färgval i vardagsrummet, blev lite fel där. Är lätt åtgärdat att måla om det. Hoppas ni kommer att trivas i huset! :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bara en tanke De flesta innedörrar som man ser på husbyggen är typ imiterat trä(spånlaminat) dessa drar ner på inrycket av huset.Köpte till dörrar massiva från Chiang Mai pris cirka 3800 bath st med riktiga gångjärn samt dörrkarmar förhöjer kvalitetskänslan mycket.Bara ett tips.Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser för mig också ut att vara riktiga massiva trädörrar, har själv snarlika dörrar i vårat hus och de är absolut inte gjorda av nåt spånlaminat

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser för mig också ut att vara riktiga massiva trädörrar, har själv snarlika dörrar i vårat hus och de är absolut inte gjorda av nåt spånlaminat

håller dom sig raka Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

håller dom sig raka Stefan

Raka är dom men passform dörr och karm är väl inte helt perfekt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det är riktiga trädörrar förutom toadörrarnagreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...