Jump to content
IGNORERAD

Vårt husbygge utanför Wang Sam Mo


Kenneth4618

Recommended Posts

Clion, vi tänkte åka söderut i januari (Pattis + Koh Samet) så den 28:e blir lite tajt med tid

Den 26/12 är det enligt rykten en träff i Udon för oss bonngrabbar i Isaan, då är du med flera välkommna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    50

  • woffe2

    8

  • Stickan

    6

  • Avregistrerad clion

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Kenneth.Det blir nog lite snärjigt med fest den26 bakrus+resa den27 sen förfest den 28 i pattis med broskan power mjölis maitan mm

sen ev nyårsfest i isanområdet (broskan) 31 sen powers 50årskals i pattis den 4.sen måste vi ju till Bkk å träffa katoerna den 5

de e änna mökke nu Ha det bra gasen i botten

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en kartong med de där ljusa plattorna som ser ut som småstenar?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte men ska fråga, du har lite prisuppgifter här

http://mangeudon.files.wordpress.com/2009/02/omkostnader-for-varat-husbygget.pdf från Manges bygge,

hans kåk är ca 100 kvadrat och golvklinker kostade 27000 bath så ca 270 bath kvadraten, men jag återkommer när jag vet mera.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en kartong med de där ljusa plattorna som ser ut som småstenar?

Hej Enis jag betalade 105 bath för en låda där var lite mer än en kvm

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Enis jag betalade 105 bath för en låda där var lite mer än en kvm

Hmmm köpte liknade fast mörka förra året, betalade 180.därav min fråga. Lurad då med andra ord, om det var samma klass på platterna

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom några nya bilder idag, får nog be lilla svägerskan att putsa linsen.

DSCF0122_resize_resize.jpg

DSCF0123_resize_resize.jpg

DSCF0125_resize_resize.jpg

DSCF0126_resize_resize.jpg

DSCF0127_resize_resize.jpg

DSCF0128_resize_resize.jpg

DSCF0129_resize_resize.jpg

DSCF0130_resize_resize.jpg

Några till

DSCF0131_resize_resize.jpg

DSCF0132_resize_resize.jpg

DSCF0133_resize_resize.jpg

DSCF0134_resize_resize.jpg

DSCF0135_resize_resize.jpg

DSCF0136_resize_resize.jpg

DSCF0137_resize_resize.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

mycket snygt med en ovanlig form på hall o rum :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag ville ha stora öppna ytor och sedan ska det in ett litet kök i ena hörnet.

Var lite skeptisk i början att börja bygga när man inte var där men vad jag kan se av bilderna så är jag nöjd med byggmästardamen så här långt.

Det ju också kul när man ser det som var en bild i huvudet för nått år sedan bli verklighet.

Totalpriset jag fick var 1.183.500 thb sedan har det tillkommit några tillägg på ca 20.000 sedan tillkommer tomtarbete, förråd, garage och möbler

så vad slutsumman blir får man se om några år, men kul är det!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth,

Det ser onekligen ut att bli ett ganska stort hus. Letade lite i tråden om exakt hur stort, men hittade inget. Får man fråga hur många kvadratmeter boyta det blir?

Det vore förstås intressant att komma och titta. Är man välkommen om man skulle råka ha vägarna förbi?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, Herr Chang med fru ni är mycket välkommna om ni har vägarna förbi, för det kommer alltid att stå kalla Chang i kylen

Boytan är ca 122 kvadrat och byggytan under tak ca 195 kvadrat, det blev nog lite större än jag tänkt mig men det är ju bättre än för litet

Man får mycket hus för ca 250 tusen i Thailand, här i Uppsala hade man inte ens fått en kolonilott för samma peng

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem som helst från MPR är välkommen och hälsa på om vi är på plats just då :drinks:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, såg på nån bild att det var en kabel på utsidan av huset rätt ner i betongplattan, har Du 3-fas i hela kåken eller bara i våtutrymmen?

Hur fick Du elektrikern att i så fall gå med på detta?

baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, såg på nån bild att det var en kabel på utsidan av huset rätt ner i betongplattan, har Du 3-fas i hela kåken eller bara i våtutrymmen?

Hur fick Du elektrikern att i så fall gå med på detta?

baa

Nu är det inte mitt hus menm jag kan berätta att det är jordledningen som går till jordspettet som är nedslaget i backen.

Nya byggstandarden i Thailand säger att det skall vara jordade utag överallt i huset precis som i Sverige.

Men i Thailand jordar man genom att slå ner ett jordspett i backen. Gärna i närheten av tanken från toaletten eftersom jorden alltid är fuktigare där och leder bort strömmen bättre.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stickan har rätt, det är jordkabeln

Utanpåliggande kablar eller inte spelar ingen roll för min del bara det fungerar

Mantra det beror på hur många battingar du vill skjuta till ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågade jag inte dig, som tur var och smaken är som B delad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ser fint ut, lite tavlor på väggarna och lite mysiga möbler och jag kan tänka mig att flytta in vilken dag som helst. Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det väl Kenneth med familj som ska bo i huset,och dom har säkert valt efter sitt eget tycke och smak.Jag tycker det ser jättetrevligt ut :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det finns väl inget hus som tilltalar alla. Huvudsaken är väl att Kenneth med familj trivs där.

Det blir spännande att se hur det ter sig möblerat, själv skulle jag kunna tänka mig en liknande planlösning. Speciellt om det finns plats för ett biljardbord!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth4618,

trevligt hus,med vackra färger tycker jag.Jag hälsar väl oxo på när den tiden kommer,man tackar ju inte nej till en chang.Flyttar själv till Rayong om ett år eller två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...