Jump to content
IGNORERAD

Paradons bil


Kim

Recommended Posts

En dag när jag gick längs strandpromenaden så svischade plötsligt en massa dyra bilar förbi och jag hann få upp kameran ur ryggsäcken och fota ett par, tre av dom allra sista.

paradon1.jpg

paradon2.jpg

paradon3.jpg

Väl tillbaka på rummet så råkade jag på Pattaya -tv se ett inslag om bilgänget som gjort en kortare dagstur till Pattaya från Bangkok och i en av bilarna satt tydligen Thailands stolthet, tennisstjärnan Paradon. Ni vet han som gift sig med en fd Miss Universum (från Kanada).

Frågan är då, satt också hon i bilen? Och varför tittade jag i så fall inte nogrannare in i bilarna istället för på dom.

Personligen är jag nämligen bra mycket mer intresserad av att titta på vackra kvinnor än på sportbilar.  :crazy:

Tusan också!

paradon4.jpg

paradon4.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm

Skulle tro att GT 40:an är kopia, finns inte så många av dom samt så tillverka dom ingen röd.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle tro att GT 40:an är kopia

Hoppas inte Paradorn läser det där, han blir nog mäkta besviken då  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak på att du ser att det är en kopia är, dom har bara ett torkarblad som sitter i mitten inte som i detta fall där dom har två.

GT40_at_Goodwood.jpg

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad han har gett för den, tror att en kopia betingar ca 700-900 tusen (om den har samma motor och en så kallad kitcar)

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni en svensk sida om GT40

http://web.telia.com...7857/lankar.htm

Kolla länkarna så ser ni att det är inte gratis att bygga en sådan bil, samt så tar det tid.

Vet ej vad en orginal bil kostar, men har för mig att ett bilmusieum sålde en för ca 10-15 år sedan och tror att den gift för omkring 8-9 miljoner.

Som ni ser så är det inte många orginal som är till salu, utan dom flesta står uppställda på nån bilmusieum.

Detta är min favobil nummer ett, men som sagt en dröm bara kommer ej att äga en inte ens en kopia.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2001 kom en nyutvecklad sportbil med utseendet lånat från Ford GT40, varav ca 100 skeppades till europa.

Visst är det en GT40, men ändå inte utseendet är bara lånat resten är nytt.

Men visst dom nya är snygga också. den har Gt40 ans snygga utsende.

Men måste erkänna att jag vet inte nåt om dom nytillverkande, kommer bara ihåg vad jag har sett på tv har för mig att dom gjorde 4000-4500 st.

Mellan åren 2001 - 2006, vet ej nåt om deras prestanda men skulle tänka att dom har bättre vägegenskaper.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi är inne på häftiga bilar så kom jag att tänka på ett Tv program om Sultanen av Brunei.

Han har 3000 bilar i sina garage. Alla i toppskick!

Visst är världen orättvis. ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När vi är inne på häftiga bilar så kom jag att tänka på ett Tv program om Sultanen av Brunei.

Han har 3000 bilar i sina garage. Alla i toppskick!

Visst är världen orättvis. ???

Det är ju han sultanen av Brunei som också har ett stall bestående av ett 50-tal mycket välavlönade och supervackra tjejer till sitt förfogande. Kommer ihåg en artikel för länge sedan när en fd Miss USA var besviken på att hennes jobb hos sultanen bestod av att tillhandahålla sexuella tjänster. Hennes lön på 20 000 kr om dagen samt kravet på hiv- samt övriga veneriska sjukdomstester innan avfärd hade inte gett henne några onda aningar. ;)

Och DET stallet smäller något högre i mina ögon än dom 3000 bilarna i garaget.  :P

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger man 3000 lyxbilar är man inget annat än en tragisk figur.

Är övertygad om att göra som exempelvis Bill Gates och Warren Buffet ger oehört mycket mer för ens eget välbefinnande samt inte minst för andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så, Born  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min sportgalna (hur många Thai är det) flickvän så är Paradorn i det närmaste pank. Han drog förvisso in några miljoner dollars under sin karriär men att gifta sig med Ms Universum har kostat på. Och med tanke på bilarna... Dom har han nog inte kvar särskilt länge.

[glow=green,2,300]OBS! Jag är INTE skadeglad.[/glow]

/Tobbe - tennisänkling under Wimbledon

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tobbe

som man brukar säga

Easy come, easy go

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frågan är då, satt också hon i bilen? Och varför tittade jag i så fall inte nogrannare in i bilarna istället för på dom.

Personligen är jag nämligen bra mycket mer intresserad av att titta på vackra kvinnor än på sportbilar.  :crazy:

Tusan också!

Är så mycket vackra kvinnor att titta på hela tiden i Thailand, så jag hade också stirrat ögonen ur mig om jag fått se dessa bilar där  :2:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest jfk_68

Quote

Är så mycket vackra kvinnor att titta på hela tiden i Thailand, så jag hade också stirrat ögonen ur mig om jag fått se dessa bilar där  :2:

Vilket dubbelfel!

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...